Uhhh man bliver så glad når man læser sådan en tråd.... først den skærende ironi eller sarkasme, så vågner man liige. Det er for det første ret morsomt at læse om at kunne købe et FX5200 til 1600 kr, jeg så det også for et par måneder siden der var det dyerer.
Desuden er det rart at se der er andre der bliver pissed... det er så fucked up, det er så klamt at fordi man er en detail forretning at man så kan sælge varer til en så ublu overpris. Nogen der er ueinge ?? vi snakker over det dobbelte af på internettet.
Det er klart der er forbundet ekstra omkostninger med at have flere mennesker ansat... derfor vil de ikke kunne sælge til samme pris, det er logisk. Det der pisser af er at de givetvis spiller på folks uvidenhed, det er klamt... kapitalismen onde ansigt !
Det er også klart at Hr. Jensen (gud hvor jeg elsker den mand :) ) at han ikke vil begive sig ud i noget der giver ham problemer, derfor tænker han at "bare" kan gå ind her og få det ordnet. Men han betaler dyrt, han bliver taget i røven og han ved det ikke. Det er lidt det samme med Dell bare ikke helt så groft. Men man kan ikke bevise noget somhelst, kun når de siger f.eks. den hurtigste pc og man så siger at det ikke passer.
De vil til enhvertid sige at de bare sælger en reel vare, til en pris. De bestemmer jo selv, hvad det skal koste, om forbrugerne køber kan de selv bestemme.... Men den brede befolkning (Hr. Jensen) ved bare ikke bedre... Mon ikke det var tid til at løfte øjnene på Hr. Jensen, det er den eneste måde man kan tvinge en udvikling igang på. Når mange danske mænd er "gør det selv" mon så ikke man kan overbevise dem om at gøre Computer selv...
Jeg tror ikke at der skal mere til end at nogen f.eks. her fra forummet laver en hjemmeside, skriver lidt meget genrelt og laver et par guides, så selv den mest utekniske Hr Jensen kan se at hvad Merlin har gang i er dyrt, og spild af penge. Folk skal få øjnene op for HVOR nemt det er at bygge skidtet selv...
F.eks. min far han købte engang computer i Bosten (nu Zitech), jeg fik også en til konfirmation. Så gik der noget tid, jeg mødte nogle mennesker (mine nørdede klassekammerater), der fik mig ind i en løbebane, så jeg lærte noget om computere. Så efter 3-4 år kunne jeg efter at have bygget egen computer også overtale ham til at bygge computer selv.... der skal ikke meget til blot lidt overtalelse og se at det kan lade sig gøre...
nogen der deler denne holdning... ?? og idé ?