#7 Jeg synes ikke du skal basere din rådgivning af andre på at du måske har fået et defekt bundkort - og har fået et der virker da du købte Abit bundkortet. Hvem siger ikke at du havde været lige så tilfreds med Asus´et hvis du fik det byttet?
Og havde du oplevet det i modsat rækkefølge, ville din mening så være anderledes idag?
Det jeg mener er at man bør sætte to velfungerende eksemplarer op imod hinanden for at kunne sammenligne. Sætter man sig og læser specs på P4C800-E Deluxe og IC7 Max3 er der fordele og ulemper ved begge. Der har før været problemer med Abit og mange forskellige typer ram, men det virker som om de fleste af dem er løst med BIOS opdateringer. Asus derimod har haft problemer med overvolting på vcore - og dem er de vist ikke kommet over endnu.
Med hensyn til ram volt er jeg personligt lidt i 7 sind. På den ene side er det fedt at kunne give 3,2 volt på ram for at få stramme timings eller høj hastighed - men jeg kører selv ok timings på gode ram - og jeg kan gøre det med 2,75 volt. :00 Og jeg ved der er mange - endda rigtigt mange der ikke har brug for de 3,2 volt....
Så er der 6 SATA ( Abit ) kanaler vs 4 på Asus - jeg mener - hvor mange har brug for 6?
Sidst men ikke mindst er der Abits OTES kontra passiv køl på Asus - og det er efter min mening en af grundene til at vælge Asus. Der er mange der siger at man bare kan skrue ned for blæserne eller pille dem fra. Det kan man kun hvis man kører under 275 fsb - og kører man kun det er der slet ingen grund til at købe hverken Max3 eller P4C800..... :00
Den med temperaturudlæsningen gider jeg slet ikke kommentere. Det er komplet irrelevant hvordan det tal ser ud - bare maskinen er stabil. ;)