Intel Extreme Graphics i bærbar

Bundkort / CPU d.  14. april. 2004, skrevet af Jonaskp
Vist: 270 gange.

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 15:32:05
Svar/Indlæg:
97/21
Mine bedsteforældre er ved at købe en bærbar til min søster i konfirmationsgave...

Jeg har så selv undersøgt sagerne lidt, og har kommet med et andet forslag:
At købe en shuttle lignende pc (som jo ikke fylder særligt meget) og så komme noget bedre hardware i end der kan være i en bærbar...
Godt nok er hun ikke den store spilfreak eller sådan noget, men jeg synes alligevel godt at hendes computer må være fremtidssikret...

Den bærbare de har kigget på er en dell 11502IA(http://commerce.euro.dell.com/... )

Det er med Intels Extreme graphic...
Mit spørgsmål er så nu: Hvad er det egentligt værd? Den shuttle jeg har kigget på har onboard grafik svarende til et Geforce4 mx kort... Det er jo ikke meget, men vist nok fint til en start, også for ligesom at holde omkostningerne lidt nede...

De to onboard grafik, Intels og så det der svarer til et mx kort, hvad er bedst af de to?
Umiddelbart ville jeg sige MX (på trods af at det er lidthalvgammelt og pænt skod :) ), men er i tvivl. Og jeg vil gerne være helt sikker

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 15:33:33
Svar/Indlæg:
97/21
To ekstra ting:

1: INtels Extreme er med op til 64 mb DELT hukommelse...

2: Det var vist det forkerte forum at jeg lagde spørgsmålet... Bær over med mig please..

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 15:38:27
Svar/Indlæg:
3943/44
intel kortet scorer ca. 1700 3dmark 2001 (ja 2001 og ja 1700) på en asus med 1.5 ghz centrino

det skulle Geforce 4 mx kortet nok slå men det kommer an på om det er med delte ram eller hvad, for så vil ram hastigheden betyde meget

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 15:40:41
Svar/Indlæg:
3943/44
btw kunne man jo nok få noget mere bærbar for de samme penge andre steder (men hold jer for guds skyld til mærkevarer)

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 16:11:09
Svar/Indlæg:
97/21
Ja, men grunden til at hun skal have en bærbar er hovedsageligt at den er lille... Og det er en shuttle jo... Men jeg skulle nok lige ahve skrevet det, bare for at gøre det klart :)

Så jeg tror altså at jeg vil råde mine bedsteforældre til at købe en shuttle til hende istedet for...