Keyboard

Diverse d.  14. april. 2004, skrevet af Ru113
Vist: 254 gange.

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 17:47:11
Svar/Indlæg:
316/65
Hej, jeg står og skal investere i et keybord.. Så ville lige høre om i har nogle anbefalinger..

Keyboardet skal være pænt, og behageligt at bruge selvfølgelig...
Det må gerne være lidt som et keyboard på en bærbar, men ikke en nødvendighed.

Har kigget lidt på Logitech ultraX, nogle der har erfaringer med det?

Her er et link :D
http://edbpriser.dk/Listprices...

Har prøvet at se om jeg kan finde en test eller to, men uden held.. :(

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:17:51
Svar/Indlæg:
1720/3
Jeg har et par gange prøvet sådan et keyboard.. Og lad mig sige det sådan at jeg aldrig kunne finde på at købe det.. Synes det er utroligt dårligt at bruge...

<2Xaspekt>Nagel

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:25:32
Svar/Indlæg:
70/12
Køb et Apple - det er guf! De PC-keyboards du kan finde på edb-priser er efter min mening generelt noget knas. Med et IBM eller Keytronic kan du dog ikke gå helt galt i byen, men lad være med at købe et billigt. Et kvalitetsboard koster altså +400 kr.

Hvis det skal være ligesom keyboarded på en bærbar (=skod), er boarded du har kigget på der sikkert udmærket.

- Men mit råd forbliver: Apple, IBM eller Keytronic og ikke i den billige ende - jeg har aldrig prøvet et godt Logitech, føles sgu for BR! Samtlige trådløse boards jeg har prøvet har også været noget bras, hvis jeg skal være ærlig.

Når det er sagt, så er det jo i høj grad en smagssag! Hvilket betyder, det vil være en god ide, hvis du har mulighed for at prøve en masse boards før du beslutter dig

:)

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:30:59
Svar/Indlæg:
1016/19
#2 Bærbar keyboard = skod?? Jeg sidder da nærmest og får orgasmer på stribe af mit T40. Det er sq guf... 8)

<2Xaspekt>Nagel

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:43:30
Svar/Indlæg:
70/12
#4 -> Phaze, du har muligvis ret, men jeg har lige prøvet deres KT2001pro og det var helt vildt ringe. Hvilken model tænker du på? Jeg tænkte bare, at resten af modellerne i 200,-kr.-klassen nok var af samme skuffe... Skal det være rigtig godt skal man vist op i deres lifetime-serie, og den kan man ikke få i DK.

<2Xaspekt>Nagel

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:47:09
Svar/Indlæg:
70/12
#3 -> Det må jeg vist lige prøve det der keyboard 8)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:51:28
Svar/Indlæg:
2694/107
Jeg gav i sin tid 200kr. for et dallas Sk2500 og det er ca. 4 år siden. og jeg elsker det sq...

/Ash

Ru113

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:54:07
Svar/Indlæg:
316/65
|Ash det er også det keyboard jeg har nu, (sikke noget sjov noget hehe) Men er squ ved at være lidt træt at det, så vil prøve noget nyt.. :D det er også ved at være lidt for slidt.. :D

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 18:57:34
Svar/Indlæg:
751/42
Alle keytronics keyboards er bygget på den samme knap-teknologi, så jeg kan ikke forstå hvis man synes at nogle af deres produkter er gode og andre dårlige. Det virker mærkeligt.

Jeg har lige selv købt et Keytronic KT2001Pro Black - et dejligt keyboard at taste på, og så er der ikke alle de lamme genvejstaster og jeg skal gi' dig. Standard windows keyboard, solidt og dejligt at trykke på. Følingen af keyboardet er langt bedre end fx Logitech's Deluxe Access osv. Den plastikfornemmelse på Logitech's keyboards er så klam, den er jeg heldigvis færdig med. Der er kun 1 ulempe ved at købe et Black Keytronic, og det er at mærkerne på knapperne nemt bliver slidt op, ihvertfald kan jeg allerede tydeligt se at mit keyboard har været brugt i lidt over en uges tid - deres beige keyboards har ikke dette problem.

Jeg har tidligere haft Keytronic KT2001 keyboardet, og det var det bedste keyboard jeg har haft - KT2001Pro (det jeg lige har købt) er lige så godt, men designet er lidt anderledes, kanterne er mere runde osv - det kan betyde noget for nogen, mens andre er ligeglade.

Jeg ville helt klart anbefale Keytronic, det er et keyboard hvor man ved at man har trykket på knappen! :e (ikke pga. lyden, men pga. fornemmelsen)

Mvh. Uffe

Niels^

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 19:13:14
Svar/Indlæg:
194/16
Jeg kan nemt anbefale et Logitech i denne version
Det koster godt nok 999kr. men det er yderst tilfredsstillende :)
Men er dog blevet forelsket i dette Cooler master, som gerne skulle komme i morgen

<2Xaspekt>Nagel

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2004 19:23:28
Svar/Indlæg:
70/12
#9 -> Det jeg ikke kan lide ved dit bræt er, at det ingenting vejer, det er nemt at bøje og det virker bare billigt. Tastefølelesen er der ikke noget i vejen med, men det er nu ikke alle KT-boards der bruger ergoforce-teknologien. Sammenlignet med fx logitechs boards (dem jeg har prøvet) er det langt bedre, men jeg bryder mig ikke om den der BR-plastik-agtige følelse der er over boarded.