Nææ vent nu lige lidt!
I følge købeloven har man ALTID 2 års reklamationsret ved et køb. Jeg kan ikke huske om det bare er sat ned, eller om det også gælder fuldt ud ved brugt-vare handeler.
Dvs. du kan i følge loven forlange dine penge tilbage, hvis du så samtidig giver sælger hans vare(r) tilbage.
Sælger kan på INGEN måder undskylde sig med at du kun har givet 1800kr for varen og så kan du ikke forvente det store. Du har givet penge til sælger i den tro at du fik en fuldt funktionsdygtig vare, hvilket ikke er sket her. Eller skulle sælger KLART have gjort opmærksom på at varen ikke var fuldt funktionsdygtig eller i hvert fald have uddybet hans "kondensporblemer"...
Det er ellers en utrolig god løsning, synes jeg, du kommer med, hvor han skal betale for udbedring af skaden hos asetek, sælger burde, efter min mening, have gået med på disse betingelser.
Når det nu lyder til at I ikke kan finde ud af det indbyrdes er eneste hjælp nok ordensmagten. Find og læs eventuelt lige købeloven (her på i-net) for klarhed ang. din reklamationsret overfor sælger ved sådan et brugt-vare køb, og når der foreligger klarhed for det, så gå til ordensmagten og snak med dem om sagen...
Beklageligt at der stadig forekommer uærlige sælgere her på siden, og det bekræfter mig i at overclocking.dk snart er nød til at gribe aktivt ind i dette og oprette noget ala. ebay eller qxl hvor købere der har købt varer kan bedømme sælgeren i handelen, for at andre købere så kan se hvor trovædig sælger er...