Tele 2, så tårene triller.

Diverse d.  15. april. 2004, skrevet af Ascanius
Vist: 1434 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 16:35:48
Svar/Indlæg:
725/128
Her en kopi af et brev jeg har sendt for igen igen igen igen igen igen at udbedre system frejl ved Tele 2, for sjov skyld tænkte jeg at læserne her på sitet skulle have muligheden for at se hvordan det har været for en som mig.
-------------------------------------------------------------------

Vedr. ændring fra privatkunde til erhvervskunde.

Jes Ascanius
Kunde nummer: 0804642501
Telefon 65960645
ADSL 2048/512 kunde.

Goddag.
Da jeg i sin tid oprettede mig over Internettet som kunde hos jer da i havde et godt tilbud på ADSL er der sket en fejl, det har jeg ladet mig fortælle af diverse telefonsupportere

Jeg oprettede mig rigtigt nok som erhvervskunde, men fordi jeg har været privat kunde ved jer inden for de sidste 5 år, så blev jeg altså "igen" privatkunde på grund af en fejl i jeres system efter hvad jeres egne telefonsupportere siger.

Eneste tillægsinfo i behøver er dette, har jeg ladet mig fortælle af en telefonsupporter.

Slet efternavnet Thusgaard.
Mit firmanavn er Ascanius
Mit cvr-nummer er 27 38 57 61

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siden jeg nu skriver, vil jeg benytte lejligheden til at klage for at opnå en måneds gratis abonnement som sutteklud for de problemer, jeg har været igennem.
1.
Den dato jeg skulle have været oprettet ved jer fandt aldrig sted, til gengæld lagde i mit Internet ned, akkurat ligesom ved alle de andre det er sket ved, det har jeg ladet mig fortælle der igen er en fejl i jeres system, både af telefonsupportere samt teknikere.
2.
Jeg oprettede mig som erhvervskunde hos jer fra starten af, men forblev privat kunde, igen fejl i jeres system ifølge jeres egne teknikere.
3.
Jeg fik ikke helt den kapacitet jeg havde bestilt (kun 70%) og snakkede derfor med en teknikker om det. Han bad mig køre en del test, og jeg kørte også selv TPtest3 fra Telestyrelsen som jeg forbrugermæssigt har krav på at i lever op til. Jeg lavede skærmdumps og jeg ved ikke hvad, sendte det hele til jer for at få rettet min forbindelse. Så hørte jeg ikke noget i over en måned før mit -
4
Internet gik ned igen og jeg ringede ind til en der hed Keld som kiggede på det og sagde at der skulle en teknikker ud. Ved samme lejlighed bad jeg ham tjekke op på den fejlmeddelelse jeg havde indsendt. Han fandt mailen på proxyen og kunne fortælle mig at sagen var afgjort, selv om jeg intet havde hørt, hvilket han var ked af på mine vegne. Men det er kun begyndelse. For det viser sig at man har afvist min klage, da man "1 md" efter at jeg lavede den test har målt at jeg har fast upload kørende, Men hvad har det lige med testen at gøre. Hmmmmmm.. (teknikeren Keld grinte)

Ham Keld sagde at jeg skulle skrive ind om dette, så ville jeg få en måneds Internet uden beregning for mit uheld.
Men nu ved jeg følgende af erfaring igennem venner, kollegaer og forretnings samarbejdspartnere:

1
At i lukker forbindelser uden at oprette jeres eget produkt, er sket for ALLE jeg kender og dem de kender (Fyn), ved benyttelse af jeres on-line kampagne.
2
Folk skriver mails ind om deres problemer, men får ikke svar.
3
Folk skriver breve som dette, men får ikke noget svar.
4
Keld er den eneste jeg har talt med der viste hvad han snakker om af dem jeg har snakket med og som samtidigt har humor, kort sagt de 2 ting man har brug for når den er gal.

Jeg har derfor offentligt gjort dette brev på Internettet på den store danske site Overclocking.dk så folk kan se hvad jeg ved også selv om jeg ikke skulle få svar.
http://www.overclocking.dk/for...

Håber i for ændret mig fra privat til erhverv.
Håber på en god kompensation for alt mit besvær.

Mit besvær er sammenlagt:
1 ½ måned uden Internet, ekstra regninger, omkring 4 timers uafbrudt telefoni til jer sammenlagt over 2 mdr. Man skal skrive breve, holde tungen lige i munden og holde styr på navne på dem man har med at gøre, da den ene siger det modsatte af den anden og kan man ikke huske hvem man har snakket med sidst kan man ikke få hjælp.(noter er åbenbart ikke opfundet eller brugt i jeres system)

Alt sammen for kun et klik på en mus på jeres hjemmeside med tanken; det er sgu billigt, det snupper jeg.

Bellinge Odense SV den 15/4-2004
Jes Ascanius

guldknap

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 16:57:10
Svar/Indlæg:
57/15
Det er squ sørgeligt at høre, især når man selv lige har bestilt net hos tele2, men håber du få bedre held med at håndtere dem. Bare klø på, de kan kun køre deres pis så længe folk affinder sig med det

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 16:57:25
Svar/Indlæg:
1950/230
Undskyld jeg griner lidt :D men det har ikke været så sjovt.

The

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:01:19
Svar/Indlæg:
2651/179
Har haft hos tele2 i et stykke tid synes ellers det har været meget godt

ZquarE

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:04:03
Svar/Indlæg:
350/6
Fy for dælen... Den vil jeg da bringe vidre til alle jeg kender..

P.E.S.T

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:05:04
Svar/Indlæg:
58/6
Puha!! Gik godtnok med tanken om at skifte til det selskab, men den service stinker jo! :l Så tror vist bare jeg bliver hos TDC.

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:05:31
Svar/Indlæg:
657/18
Pris og kvalitet hænger ofte sammen...

men ja det er jo ikke en nyhed at Tele2 ikke har styr på sagerne..

en af mine venner har det og han er vist tilfreds men han er så osse den eneste jeg kender der har Tele2 så det er måske mere held end andet..

men jeg synes da det ville være en Rigtig god ide at give dem en ordenlig omgang...

og så kan jeg jo så sige at jeg har CyberCity og det holder 100

Held og lykke

KTD

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:13:32
Svar/Indlæg:
673/535
Glæder mig til at høre hvordan din situation udvikler sig! ...

Held og lykke med det mester.!

;)

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:30:17
Svar/Indlæg:
725/128
Kunne dog godt lide ham Keld som i nok kan se.

Han er sgu reelt den eneste jeg har talt med der rigtigt viste noget og det kunne man let mærke.

Jeg er slet slet ikke den kønsdiskriminerende type når jeg skrivr følgende, for det meste har jeg fået piger ved Tele2 der end ikke har vist hvad ben de har stået på og set i lyset af hvad ham Keld her viste ligner de bare små encellede organismer der skal hele evulotionen igennem igen for at nå Kelds stadie som garvet supporter, det mest hjælpende jeg har hørt fra dem er ting som:

1
Hvem snakkede du med sidst (hvis du ikke ved det kan vi jo ("jo" som i soleklart for selv burhøns) ikke hjælpe dig)
(Keld slog det op i systemet uden at spørge)

2
Tihi, det var da sjovt, men det kan jeg ikke hjælpe dig med, skriv en mail til b.la. b.la.
(Keld løste problemet)

3
Jeg stiller dig lige videre (ryger helt ud)
(Keld giver mig numre jeg kan ringe på og giver mig detaljeret information hele vejen igennem om hvem jeg skal snakke med og hvorfor jeg skal snakke med en anden)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 17:58:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Det lyder jo helt grotesk!

Men tele/internet udbydere er i det hele taget nogle gangstere...

En af mine kamerater har også sådan en 512kbit ADSL linie ved TDC, men efter et ½ år faldt hastigheden lige pludselig til kun 70kbit... Han ringer self. også derind og spørger hvad fanden der sker? Og de spiser ham af med at han har spyware/virus og hans router er brændt af! (man spørger jo lidt sig selv om hvorfor routeren stadig kan køre med 70kbit, hvis den er brændt af?) Men jeg tjekker self. hans computer for virus og spyware osv. Og jeg må da nok tilstå at den var ikke helt ren... men efter den var renset blev hastigheden ikke én kilobyte/sek. bedre!
Han ringer så derind igen, og snakker med dem, og de sender så en service mand ud for at tjekke ledningen, men der er heller ikke noget i vejen! Da han så fortæller dem at han vil opsige sit abbonnement øjeblikkeligt, hvis det ikke bliver lavet (det kan man jo godt, hvis de ikke levere varen man har betalt for!) Men vupti så røg hastigheden op på de 512kbit igen, uden yderligere forklaring ?:(

Jeg kender også en der havde opsagt sit telefon abonnement (kan ikke lige huske hvilket selskab), men der blev selskabet også ved med at sende ham regninger selvom han havde en kvittering på at det var opsagt og det hele, og tilsidst truede de ham med inkasso osv. hvis han ikke betalte.

Man ledes meget let til at tro at de med fuldt overlæg snyder deres kunder... Og det er vidst heller ikke helt uskyldigt det man til tider høre om, i div. forbruger programmer osv.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 18:08:45
Svar/Indlæg:
725/128
Nej det er korrekt.

Både TDC og Tele 2 vil også have at man skal teste sin forbindelse på deres egne servere hvilket ikke giver nogen mening da det så ligger på det umiddelbare backbone og dermed med garranti vil give fulde pulde.

Derfor opfant Telestyrrelsen det der TPtest3 som de så ifølge loven vist skal kunne efterleve med 85% nøjagtighed.

Forstået på den måde at hvis du kun har 85% af den teoretiske båndbrede kan du altså ikke klage, det skal være mindre end det.

Jeg ved også at både Tele2 og TDC har et udmærket notes system ud for hver kunde så de let kan følge med i hinanden sager der, men det er jo mere besparende at spørge til navne og så sige at man ikke kan hjælpe hvis man intet kan huske.

Akkurat ligesom det er mere besparende at indtale et bånd med talen.
"På grund af travlhed vil der være lang ventetid på vores supportlinier" hvorefter man så bare fyrer et par medarbejdere.

Det er noget både Tele2 og SHG for den sags skyld kører med.

Bare prøv at rigne til SHG og stil igennem til teknik, så ved man det med det samme, jeg har i hvert fald hørt den der i 2 mdr. fast. nu.

jo joooooo. midlertidig travlhed og fast travlhed er åbenbart det samme, især hvis man kan spare bare ved at sige det.

FLD

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 18:16:52
Svar/Indlæg:
417/68
Jeg kender også til det de kalder service hos Tele2.

Jeg bestilte også da det var billigt, gud hvor tog det lang tid før jeg fik det.

Nu har jeg så fået det og jeg har intet at klage over..... Jeg får sågar ingen regninger fra dem. For at undgå at der lige pludselig dukker en kæmpe regning ringer jeg til dem for at forklare dem sagen og de vil straks sende en opgørelse.... Der skal gå 1 mdr. før jeg høre noget, men ikke fra Tele2, men fra deres Inkasso firma WTF tænker jeg. Ringer til dem gul og grøn og tæt på et hjerte stop, bedre bliver det da ikke da damen forklare mig at de har sendt utallige rykker til min adr.

Hvem tror i der skal ha TDC igen, mig...!!!

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 19:32:28
Svar/Indlæg:
4263/107
#0 Hehe, sh*t for en nedtur af karakter !

Ved ikke om i kan huske det med, at hvis du ringede ind for at spørge dem om noget i iforbindelse med en TV-kampagne på telefoni, så blev du helt automatisk OPRETTET som kunde hos Tele2 ?

Det kørte en del i nyhederne for 1 år siden, og jeg så i Kontant for nogle uger siden at de stadig gjorde det samme nummer... :00

Det "eneste" jeg har været udsat for, er at vores alm. fastnet hos TDC blev opsagt (ikke af os selv), men af en eller anden som vi ikke aner hvem er, og flyttet til Tele2 ! (vi har ikke ringet ind og forhørt os som i ovenstående tilfælde)

Vi fik så et lille brev/bekræftelse på at vi havde opsagt vores telefon 3 dage senere :o

TDC = #%*¤%%&??*)&%/**#¤%¤%%*****%*&*%*%¤ x( x( x(

NS

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 17:55:24
Svar/Indlæg:
24/1
Kan kun sige jeg har god medfølelse med dig, de første 3 måneder jeg havde tele2 (2048/512) kørte det svingende mellem som 56k og isdn - der var endda en 14-dages tid hvor det var under 1kb/sek der kunne hentes !
Selvfølgeligt var det noget jeg havde tilfælles med dem jeg sad på central med, havde også et par kilder der kunne informere mig om den backbone der var på min central der, kan ikke sieg hvad det var - men kan sige at det var skræmmende lavt.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2004 18:01:47
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg har nu fået 1 mdr. gratis internet for mine kvaler.

Jeg har nu også fået en regning som inkluderer 1 1/2 mdr. internet fra den periode hvor de SKULLE have leveret men bare havde lagt min oprindelige forbindelse ned.

Så det stopper ikke her, lad os se om jeg ikke har en endnu federe genfortælling inden der er gået 1 mdr.

Så skal der igen igen søges gratis internet som bod på deres ufattelige indskrænkede fatteevne.

Undskyld Keld, det gælder ikke dig.

Kedl er super supporter og fortjener ingen hug, men det gør de andre 30 piger der er ansat.

Har du problemer (tihihi) det var da nok ærgeligt hvaaa??
Lad os se om VI kan finde en der kan løse det problem (for jeg fatter nada) - smæk på lyd og ud i hovedmenuen igen (tryk 1 for b.la. tryk 2 for b.la.)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2004 19:03:40
Svar/Indlæg:
1262/95
Tja, det er sørgelig når sådan noget sker og det er efterhånden alt for tit det sker.
TDC praler med at have danmarks største support afdeling, det kan også sagtens være de har det, men jeg er sikker på at den "store" support afd. ikke er oprettet for at give support, men udelukkende for at folk kan blive smidt rundt i systemet.
TDC har faktisk præsteret at bilde mig ind at INGEN teknikere i organisationen har en mobil telefon, det benytter de ikke, så sagde jeg "HAHA..bette dame og den regner du med jeg køber ?? I er DKs største Teleselskab og så vil du bilde mig ind at INGEN af jeres teknikere har en mobil telefon ??"

Nææ...TDC kan lære noget af Cybercity, deres supportere har styr på sagerne og støder de på et problem de ikke kan fikse, så kan man snakke med én af deres langhårede teknikere som med garanti kan løse det problem.

Jeg har svoret at jeg aldrig, direkte, vil have noget med TDC at gøre, hvilket den dag idag betyder jeg ikke har fastnet telefon. De har simpelthen fucket FOR meget op til jeg gider at have noget med dem at gøre.
9 ud af de 10 ADSL linie jeg har sat op, fra TDC, har der været problemer med før, under og efter opsætningen.

Det skal her tilsidst nævnes er ovenstående kommentare er sagt udelukkende med den private "hat" på.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2004 19:05:27
Svar/Indlæg:
4263/107
#14 Det lyder som om at de er hamrende intelligente derinde :00

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 19:21:28
Svar/Indlæg:
108/42
Og så er der også lige DR's licens...

Ja, kan godt være det intet har med dette her at gøre, men DET er fandme en rest fra DDR eller lign...

175 kr om måneden skal man være TVUNGET til at betale, for at se amin jensen være vært for et eller andet tåbeligt quizprogram om fredagen... Og resten er endnu værre...

Det er FIRE GANGE SÅ MEGET, som jeg betaler for alle ANDRE KANALER TILSAMMEN....

Hvis det ikke er rendyrket kommunisme...
Men vil nogle politikere røre det.?.. Nul, der er ikke stemmer i det...

Privatiser lortet!...

Så går det konkurs ugen efter...

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 19:48:53
Svar/Indlæg:
197/34
Well... har selv tele2adsl og har heller ikke været alt for heldig med det. Det hele startede med at jeg bestilte en uge senere kommer der et brev om at de har modtaget min tilmelding og jeg vil blive oprettet til sep. 2003. Ok tænker jeg. Midt i juni dumper der endnu et brev ind hvor der står at vi er online fra den 29 juli, hvilket ikke passer mig da jeg stadig har en adsl forbindelse hos tiscali. Jeg ringede og de sagde "en fejl i deres system!!!" og vi undskylder... Da jeg så kommer online med det køre det fint. Der går 1 måned og så virker mit internet lige pludslig ikke, jeg ringer og får at vide at de er ved at opdatere deres server, okay da. Det sker igen, og igen, og endnu engang, tilsidst virker det, jaaaa. Der går 1 måned til og pludselig virker mit internet ikke jeg ringer og de siger at deres server har skidt mig af... okay? Jeg fik at vide det var pga. min router (Linksys), men de kunne ikke gøre noget ved det. 2 timer efeter virker mit internet igen. 3 timer senere er den gal igen jeg ringer næstedag igen og brokker mig, men de kunne stadig ikke gøre noget ved det. Efter at min internet er faldet ud en 5-7 gange ringer jeg igen og får at vide at der stadig ikke var noget at gøre, jeg bliver lidt sur og spørg hende om hvad grunden er til at linksysen er skyld i at jeg bliver kicked af nettet. Jeg får at vide det er noget med at jeg har dynamisk ip, og hen ber mig vente. Hun kommer tilbage og fortæller at jeg bare skal have en fast ip, sådan 3 månder ialt hvor mit internet falder ud. Og så tog det kun 3 min at lave? Er fuldt tilfreds nu med mit internet :P

Doh der er mange stavefejl ? :00

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 20:01:25
Svar/Indlæg:
172/29
#17:

"24 Mbit full duplex for 300 kr om måneden"?!

De har 24 Mbit til en pris der er 1/3 af hvad en 1mbit koster herhjemme??!?!

draven

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 20:16:36
Svar/Indlæg:
187/2
#20:

Ikke helt. Det koster hele 399 skr.:
http://www.bostream.com/contro...

draven

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 20:22:09
Svar/Indlæg:
187/2
Eller hvad med 100 Mbit via fiber for 895 skr. i oprettelse og 895 skr. om måneden: http://www.bredbandsbolaget.se...

CeeDee

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 20:35:22
Svar/Indlæg:
53/8
Ja - jeg kun tilslutte mig den skare af folk som ser rødt hver gang Tele2's reklame suser hen over fjernsynsskærmen. Og ja - jeg ved vi er mange. Bestilte i sin tid ADSL hos Tele2 fordi de var betydelig billigere end TDC. Det fortrød jeg og ringede for at få det annulleret. De bekræftede i telefonen at det var slettet & siden da har jeg faktisk været oprettet som kunde hos dem. Det har væltet ind med regninger & sågar rykkere for noget som aldrig er blevet oprettet. Hver gang har jeg ringet og fået bekræftet at det var en fejl og at jeg nu var slettet fra deres register. Trods det blev der ved og ved med at komme regninger. På et tidspunkt sendte jeg så et anbefalet brev hvori jeg bad om en skriftlig bekræftelse på at sagen var endelig afsluttet. Den modtog jeg så og nu troede jeg da endelig at det var slut - men ak nej. Nu begyndte der at komme rykkere og så fik jeg nok. Jeg ringede og truede (på en pæn måde) med forbrugerstyrelsen hvis ikke de øjeblikkeligt - en gang for alle - fik mig permanent slettet fra deres system. Om jeg nu endelig er blevet slettet fra deres system ved jeg faktisk ikke - men jeg har da ikke hørt fra dem siden . . .

slp^

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 20:47:08
Svar/Indlæg:
321/99
en 1 mbit koster ikke 900 kr herhjemme, jeg har fx en 2048/128 fra CC som kører som en 2048/512, til 429 pr. måned.

Men ja, så hurtige forbindelser har de.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2004 21:02:49
Svar/Indlæg:
4263/107
#21 & #22 "Jag vill beställa"

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU x( :e

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 21:08:22
Svar/Indlæg:
108/42
Så kan vi altid drikke nogle trøstebajere...

De er i det mindste billigere herhjemme... :00