Gid' fanden ha' den

Overclocking d.  15. april. 2004, skrevet af KoGeR|Max
Vist: 779 gange.

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 19:30:03
Svar/Indlæg:
218/22
Okay jeg sidder og "arbjeder" lortet vil ikke som jeg vil.. man bliver lidt sur og hammere lidt i bordet over det.... muh ! skærmen slukker :l man bliver mere sur over det, og hammere lidt mere :x
nu gik computeren ud ! x( CRAP

Jeg går iseng klokken er mange, fuck det.. det kan vente!
Idag vil den så ikke startet over hovedet! efter lidt tid tænder den (aner ikke helt hvorfor eller hvad jeg lavet der fik den til det! når men der er liv i den nu Hurraaa ! når ik.. grafikkortet tæller ram efter dette skriver den "Preparing to recover form disk!" hmmm dette får jeg oxo lavet ved en clear CMOS ! ok så langt så godt!
Men nu hvor den skal til og loade af disken går den bare i sort!
Jeg ser efter inde i dyret... ingen fejl der, jeg loader default bios.
Ok nu kommer win load screen frem, men efter 1-2 sek slukker computeren bare! hmf ! ok jeg vil reinstaller hele lortet.. men det må jeg heller ikke :l Hvis den køre 133 MHz eller over (det er en barton) kommer den blå skærm frem med windows setup... hvor efter der ikke sker mere.
Men 100 MHz bus (bios default) kommer den lidt lægere... men jeg ender med :

File setupdd.sys could not be loaded.
The error code is 7

Setup cannot continue. Press any key to exit.

x( Bahhh fede lorte pc!

Nogen der har nogen ideer her ?

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 19:38:11
Svar/Indlæg:
218/22
update :

jeg prøvet og installer win me (jeg vil sq ha den op og køre) den's scan disk fandt nogen fejl :) ok tæmker jeg nu køre det!
jeg rebooter og windows loader fint, jeg kommer ind til logon... men før jeg kan se mig om kommer den en fejl medelse.. og den lukker før man ser hvad der står..

jeg genstarter i fejl sikkeret tilstand

nu kan jeg se fejlen :

\systemroot\system32\drivers\ipsec.sys bla bla kunne ikke læse

hvad gør jeg ved det ?

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 19:41:31
Svar/Indlæg:
218/22
update :

når jeg prøver og installer me kommer der sq oxo fejl :

Application Error

caused a General Protection Fault in
Module KRNL386.EXE at 0002:1E98

exeo

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 21:27:54
Svar/Indlæg:
288/19
fix en "ny" hdd - evt. lån en af en kammi. Det kunne være et problem med hdd'en.

.exeo

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 21:46:58
Svar/Indlæg:
1262/95
Måske varme eller RAM problemer ?

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2004 21:51:46
Svar/Indlæg:
3162/78
jae der er et eller andet galt... du har vel tjekket om alt sidder ordentenlig i!

RadaGast

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 22:49:04
Svar/Indlæg:
164/15
SUWIN caused a general protection fault in module KRNL386.EXE
CAUSE

This behavior can occur when any of the following conditions exist:

There are incorrect basic input/output system (BIOS) settings for a built-in peripheral device on your motherboard (for example, cache settings, CPU timing, hard disks, and so on).
Your computer has bad or mismatched random access memory (RAM) or cache (for example, if you are using EDO and non-EDO RAM, or you are using different RAM speeds).
The motherboard in your computer is not working properly.
RESOLUTION
To work around this behavior, try to slow down your computer by changing the BIOS settings. For information about how to change these settings, consult the documentation that came with your computer or contact the hardware manufacturer.

WARNING: If you change the BIOS settings for your computer incorrectly, serious problems can occur.

NOTE: Make the following changes, one at a time. After each change, save the setting, quit the BIOS, and then try to run Setup. If one step does not resolve the problem, try the next step, and so on.
Modify the bus mastering setting.
Modify the externalor internal cache setting.
Modify your RAM setting.
Modify other settings that are specific to your BIOS and that contribute to the speed at which your computer runs.
Disable the Level 1 and Level 2 cache from the BIOS Setup tool for the duration of Setup.
Disable the Ultra DMA setting (if applicable) for the hard disk or CD-ROM drive. For information about how to change these settings, consult the documentation that is included with your computer.

RadaGast

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 22:51:31
Svar/Indlæg:
164/15
Det er ang ME med krnl386.exe.

Meget tyder på det er en RAM og evt en varme fejl?!!

Din disk "tikker" ik sjove lyde??

RadaGast

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2004 23:02:33
Svar/Indlæg:
164/15
Jeps, fandt lige noget mere ang kørsel af XP

Windows kunne ikke starte, fordi følgende fil mangler eller er beskadiget:
System32\DRIVERS\pci.sys

årsag. Hvis Windows ikke starter korrekt, skal du fjerne et eller flere af de hukommelsesmoduler, der er installeret på computeren. Sørg for, at der er nok RAM på computeren til at starte og køre Windows XP.

Har du fået ny ram i??

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 07:27:23
Svar/Indlæg:
218/22
jeg har taget den ene ram block ud (pc2100 256MB) og nu startet den igen :e Takker for alle svar

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 09:09:24
Svar/Indlæg:
3162/78
#9 det var lidt, men det var da surt at de er futtet af

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 10:52:14
Svar/Indlæg:
2502/221
er de helt døde eller hvad?

stod din pc på bordet eller på gulvet siden den døde af det?

har satme gennemsyndertæsket mit bord, mus og tastatur, og har før ført til genstart, men ikke andet (self dødt tastatur og mus en gang imellem høhø)

Tiger

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 10:55:02
Svar/Indlæg:
545/13
0# Hehe nu forstår jeg bedre dit navn ;0).

Men godt du fandt ud af det :).

Tiger

RadaGast

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 12:35:49
Svar/Indlæg:
164/15
Jeg tænkte det nok.
Men det var da god og skidt. Godt du fandt fejlen og skidt du mistede noget ram.

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 12:57:33
Svar/Indlæg:
218/22
Jeg tror ikke den er helt død... jeg lavet det i morges.. så jeg kigggede ikke næmere på det, efter som jeg skulle på arbejde.
Men jeg ser på det når jeg kommer hjem