jeg har en ibm aptiva 2139-e57 p2 400mhz.12gb.win98.64ram. og kunne godt tænke mig at købe 256ram til den.er der nogen der ved hvad type og mærke der skal bruges.
Du skal have SDRAM af typen PC100 (du kan også sagtens bruge PC133 ) . Det er typen med 168pins. Ifølge siden kan dit board tage maks 128Mb klodser (dunno om det passer)
Nu kender jeg ikke lige maskinen, men ifølge siden kan den maks have 384Mb RAM. Det betyder enten at der er 3 RAM slots og du kan bruge de 64 du allerede har , ELLER at der er 2 RAM slots...
Det du skal være opmærksom på er at der er noget der hedder "banker" til RAM. RAM hvor selve chipsne sidder på begge sider af printet er dobbeltsidet RAM, dvs. det tager 2 banker. Hvis dit motherboard kun tager 3 banker, vil det betyde at du formodentlig skal have 2 128Mb RAM klodser der er single sidet (chips kun på den ene side).
Ellers kan du jo bestille via nettet, så har du 14 dages returret.. Men da PC100 er ret dyrt da det er udgået, så prøv at købe det brugt på f.eks. vores "købes" forum eller www.qxl.dk