Advanced product replacement?

Diverse d.  16. april. 2004, skrevet af Sparky
Vist: 224 gange.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 18:53:06
Svar/Indlæg:
366/304
Har lige fået smadret min WD 160 gb disk, da et af sata stikkene bag på disken faldte af. Ville have shg.dk til at kigge på den, det ville de dog ikke så længe drevet var fysisk beskadiget?! Nå, gider ikke at diskutere med dem og beslutter mig for at sende det til western digital, da de nok er mere fornuftige end shg.

Inde på western digitals hjemmeside kan man oprette en såkaldt RMA Advanced product replacement sag, hvor WD så først sender et drev til dig, når du så har modtaget drevet, så skal du sende dit defekte drev retur. For at det hele kan lade sig gøre, hæver de diskens værdi på din konto, og sætter dem tilbage når disken er blevet erklæret beskadiget.

Nogen af jer der har prøvet det? Og hvordan kan jeg vide om de vil erstatte mit drev eller ej? Selvfølgelig håber jeg de vil det, men de kan jo også ligeså godt beholde mine penge.

AMD

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 18:57:54
Svar/Indlæg:
497/56
Pengene skal de have som sikkerhed hvis det viser sig at disken funker eller stød målingen viser at den har været tabt. For så går nogle af pengene med stor sandsynlighed til dækning af værkstedsgebyret.

Det er umiddelbart sådan jeg forstår det, hvis de beholder værkstedsgebyret, i tilfælde af de kan vise den har fået kraftige stod, får du det resterende tilbage.

/Steffan

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:09:17
Svar/Indlæg:
366/304
Hvad så hvis sata stikket på bagsiden af disken er faldet af?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:46:54
Svar/Indlæg:
4338/142
Jeg vil ikke tro at et firma som WesternDigital charger dig penge uden først at være på den helt sikre side. Da de yder op til 5 års garanti på SATA produkter, tror jeg ikke at du skal være bekymret :)