Casemodding af en alu kuffert del 1... Langt

Case-modding d.  16. april. 2004, skrevet af Petter1979
Vist: 1831 gange.

Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:24:40
Svar/Indlæg:
1268/80
Well jeg er rimlig ny indenfor casemodding, har lavet et mod på mit nuværende kabinet jeg bruger til min primær computer, der er et par enkelte billeder i min profil.

Ved det mod borede jeg alle popnitter ud, og spraymalede alle de invendige dele, sort og blå, dog er den blå meget mørkere end det ses på billedet(kameraets flash irritere) Nå men nok om det.


De sidste 2 uger har jeg gået og tænkt på at købe et nyt kabinet til min primære computer og så modde det, tiden er gået med at finde et egnet kabinet, kikke på links, reviews osv.

Indimellem sad jeg og gik lidt tilbage i tiden og spillede nogle gamle dos spil. MEN win xp pro, onboard lyd fungere ikke rigtig sammen med dos spil, Det er lidt ligesom den ene part snakker jysk, og den anden bornholmsk. Det fungere ihvertfald ikke.

Så tænkte jeg lidt på at lave en gammel computer til at kunne spille mine elskede dos spil med lyd. Evt bygge den ned i en alu kuffert, så man kunne hive den frem når man har lyst til at kigge på grimme pixels.

Så hvad fandt jeg nede i min kælder, nææh en alu kuffert(Self købt til netop dette formål 1½ år siden i harald nyborg), en gammel pentium 133mhz computer, "fedt" tænkte jeg...

En dag senere hvor jeg har haft delene nede og vende i kufferten, kommer der en tanke op i mit hoved, "hmm det tog da noget tid for computeren at lave sine træk i Master of magic dengang, eller jeg husker jeg kunne følge et langsomt affyred skud i UFO: Enemy Unknown, hmm hvad kunne jeg ellers bruge?"

Så fandt jeg et gammelt Abit BM6 i kælderen med en celly 366MHz på, men køleren manglede, det var en crome orb(tinitus), kan huske jeg arkiveret den køler lodret med en mukkert... Og der er chance for at bundkortet ikke virker mere.

Nå hmm, jeg smutter ind foran computeren og surfer lidt, så kigger jeg til venstre, der står min computer nr. 2 ubrugt fordi en af mine kammerater skulle låne dens PSU, fordi hans egen ikke virkede.

Efter en lang diskution med computer nr. 2 fik jeg overtalt den til at alu kufferten skulle være dens nye hjem...

Delene den består af er:
AMD XP2400+ @ 2600+
ASRock K7S8X rev. 1.02, onboard lyd/lan
Geforce MX440 agp x8, passiv kølet.
52x ASUS CD-rom
13,5 gig hdd

Det skal så blive til en kombineret winsovs/dos computer, jeg mistænker at det gefore kort ikke understøtter VESA 1.0 og alt det andet som de gamle dos spil kørte med, så jeg har et gammelt trident pci grafikkort som også kommer i, og så lige et gammelt pci lydkort også.
Så burde der være fart over feltet i de gamle dos spil.



Casemodding Alu kuffert del 1:

Jeg bruger bundkortpladen, en del af bagsiden fra det kabinet som computeren tidliger var i, for at kunne montere bundkortet/indstikskort ordentlig...

På dette billede har jeg fjernet pci/agp holderen ved at bore de popnitter ud der fastgjorde den til kabinettet, bundkortpladen kan tages ud ved at trække 2 fjedre tilbage:



En anden vinkel:



Err ja tredje vinkel: Skal siges at omkring dette tidspunkt løb kameraet tør for strøm, så jeg vidste ikke hvor mange billeder jeg fik taget at staren.



Behøves jeg at nævne fjerde vinkel :( :




Her skulle jeg så teste om den pci/agp holder passede i alu kufferten, minsandten om den ikke gjorde(havde lave diverse opmålinger, så den skulle nogenlunde passe) Den passede perfekt, og sad også lidt i spænd. :)



Anden vinkel:



Tredje vinkel:



Nu bliver det lidt tricky, da der desværre mangler et billed eller 2, men jeg forklare hvad jeg har gjort.
Da bundkortpladen er løs, kan man normal montere bundkortet udenfor kabinettet, derefter så hægte det på kabinettet og vippe det ind på plads, bundkortet er hægtet på kabinettet 3 steder se billed: Har lavet 3 grønne pile:



Jeg skærer derfor den del ud af kabinettet(kalder den ramme fra nu af) ved hjælp af min Dremel, så jeg har et link imellem pci/agp holderen og bundkortpladen: På dette billed kan i se rammen, og bundkortpladen 3 hægter.



Pci/agp holderen passer så ned i rammen, som derefter kan samles med bundkortpladen. Derved opnår jeg forbindelse med pci/agp holderen og bundkortpladen, så der ikke kan ske forskydelser imellem bundkort, og pci/agp indstikskort.


På dette billede har jeg skåret en del af bundkortpladen med en vinkelsliber, så den passer med bredden på bundkortet, og så samlet pci/agp holderen/ramme/bundkortpladen, og prøve at se hvordan den sidder i alu kufferten:



Anden vinkel:



Tredje vinkel:



Fjerde vinkel:



Femte vinkel: heh talte vidst ikke hvor mange billeder jeg tog af denne setup.




De 3 dele og alu kufferten hver for sig:



Anden vinkel:



Tredje vinkel:




Well dette var enden på dagen og del 1, min mave begyndte at knurre, og solen gad sgu ikke skinne på mig mere. :)

Næste del kommer nok i løbet af næste uge, da jeg ikke lige har mere tid i denne weekend, men bliver spændende om nogen gider og læse om mit mod, og når herned til slut med at læse :)

DaTaN
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:35:57
Svar/Indlæg:
103/19
Hmm.. kun mig der gad læse det?




Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:44:22
Svar/Indlæg:
4263/107
-> #1 Tror jeg !! :e



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:45:53
Svar/Indlæg:
1268/80
hehe oh well...



Doc22
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:48:48
Svar/Indlæg:
403/43
Nice work




Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:51:02
Svar/Indlæg:
6624/113
Hehe..

Der er altid noget man ikke tænker på ;)
Det ser ok ud - og ideen med at bruge bagpladen fra et gammelt kabinet er fin. Dog vil jeg mene at jeg selv - inklusive kaffepauser og skyderi med luftgevær efter fugle i haven - nåede længere første dag. :00 :p

Men held og lykke med det - og spørg endelig mig hvis der er noget du vil vide. Jeg har bygget 3 af dem nu. :D



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:52:20
Svar/Indlæg:
1268/80
#4 Jeg har endnu ikke lavet noget modification på alu kufferten, det manglende "for" bag ved pci/agp holderen sad løst, så jeg kan stadig vende det rigtigt :)

Men mange tak fordi du gjorde mig opmærksom på det :)



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:53:44
Svar/Indlæg:
1268/80
#6 hehe, man er jo stadig ikke nået op på superhelte casemod status som dig endnu :)



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:54:43
Svar/Indlæg:
1268/80
hehe desuden skulle jeg også hjælpe min far med hans Volvo amazon



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 20:55:23
Svar/Indlæg:
3799/43
nice i guess venter på update :D
jeg blev færdig med mit Vapo idag -> http://80.62.16.100/vapo/



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:34:26
Svar/Indlæg:
6052/189
nu sidder og faktisk også og vil lave noget lignende... dog som en jukebox, med indbyggede højttalere...

men de skal vel skærmes i forhold til resten af udstyret??

hvad afskærmer man så højttalere med ??



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 22:43:07
Svar/Indlæg:
2353/24
#9
nice mod and nice car...



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 22:45:52
Svar/Indlæg:
3329/182
#11 Ferritringe - de kan blandt andet købes ved www.dltaps.dk og de koster vidst omkring 50,- stykket....



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 23:10:44
Svar/Indlæg:
406/19
#0
Er du vimmer manner! Tror sgu det er første gang jeg som din ven har set dig skrive så meget ... og så en gang petter :e :e :e

Men det ser sgu godt ud. Syntes godt om din dejlige planlægning inden du arbejder på noget. Havde det været mig så tror jeg sgu nok jeg var endt lidt som #6, med at skyde fugle i haven... eller noget :00

Glæder mig da til at læse second round ;)



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 00:38:31
Svar/Indlæg:
1268/80
#6 Sajmon, du har vel ikke taget et par billeder af dine alu kuffert mods?

Ville da meget gerne se andre kreative kuffert mods...



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 00:40:42
Svar/Indlæg:
1268/80
#14 hehe ja, der blev lukket en del tastaturtryk ud fra min side ;)