RMA-sag

Diverse d.  16. april. 2004, skrevet af System
Vist: 450 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2004 21:32:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa!

Var uheldig med et grafikkort som pludselig - efter kun få timers spil-brug - begyndte at vise en masse striber i forskellige farver. Sendte det så til RMA og her har det så ventet siden d. 6. april.

Ved godt at det har været Påske & jeg har selvfølgelig haft kontaktet det pågældende firma hvor kortet er købt - men her får jeg bare at vide at de vil se på min sag hutigst muligt. Det er jo - for mig at se - et lidt vidt begreb. :00

Hvor lang tid er acceptabelt for sådan en sag? Kan de ikke bare sende mig et nyt - eller skal det mon en tur tilbage til producenten inden de kan sende mig et nyt?

Anyone ?:(
Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:34:22
Svar/Indlæg:
2453/80
det er vel ikke chippen.dk?

BIO--DK

Superbruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:36:15
Svar/Indlæg:
81/3
Hehe... Jeg sendte selv et grafikkort ind dagen før... Nemlig den 5., og der er heller ikke sket noget... De er åbentbart lidt langsomme med RMA sager.

Det var iøvrigt Midt-Data som jeg ellers synes plejer at være hurtige :l

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:40:59
Svar/Indlæg:
2353/24
der er gået 10 dage nu, sådet er ikke urimeligt lang tid, jeg vil mene at 14 dage er inden for rimelig tid tid, dog med undtagelse af hvis produktet skal sendes udlandet, så 3 - 4 uger.

hvis det er hos shg.dk du har handlet, så anbefaler de selv at du opretter en rma sag direkte hos producenten.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:52:40
Svar/Indlæg:
3329/182
Mener at flere firmaer skriver i deres salgsbetingelser af RMA sage må have lov til at tage op til en måned - så det er skam ikke unormalt at enkelte oplever længere stående RMA sager end andre, hvis det pågældende firma har travlt.

Men det skal helt sikkert nok blive din tur..... :00

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2004 21:53:36
Svar/Indlæg:
3329/182
shg.dk har blandt andet sat en grænse ved 1 måned før at kunden kan klage... :i

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 14:17:39
Svar/Indlæg:
359/115
LBT: Det kommer an på hvornår kunden har købt produktet. Hvis kunden har købt det indenfor et par måneder vil jeg give dig helt ret, så er det svært at forstå, at det kan tage op til en måned. Det virker helt urimeligt. Har kunden derimod haft produktet i f.eks. 1½ år, så kan det være ting, der er udgåede eller andre ting som besværliggør processen og så synes jeg måske det er mere rimeligt med 1 måned.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2004 14:23:32
Svar/Indlæg:
2502/221
der er meget forskel på firmaer, og self også på hvor travlt de har..

pcfocus.dk var RET hurtige sidst jeg havde noget, har både været heldig OG uheldig med shg.dk, chippen er til at lukke op i skide i, både hvad angår ventetid, og service, og så et utal af andre sager hvor der ikke har været problemer..

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2004 14:48:20
Svar/Indlæg:
588/68
jeg havde en rma med PRC-data, de modtog min ramblok i mandags, og tirsdagen efter havde de testet produktet, og krediteret det. Det irreterende er så bare at de sender en check, og det tager 2-3 dage istedet for bare at sætte pengene ind på kontoen igen, men efter hvad i skriver om midtdata og shg, kan jeg godt se at jeg ikke skal brokke mig.......:e

Held og lykke med jeres sager, håber de ender til jeres fordel 8)

Mvh Tz

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2004 15:31:39
Svar/Indlæg:
378/106
det er sq kedligt at vente på sine ting :/

men det er også lidt uheldigt.. mener folk skal jo også lige have de sidste fridage osv.. :/ kunne evt. være derfor at det tager så langtid..

kan huske da jeg skulle sende min HD til PRC data fik jeg at vide at jeg kunne sende den til seagate for så ville det går noget hurtigere.. 4 dage efter fik jeg ny disk :)

Paasker

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 17:12:39
Svar/Indlæg:
17/5
Hej...

Har haft tre RMA-sager med min IBM GXP75 30 GB hd. x( billigt lort... I vil sikkert give mig ret. Første gang gik det helt smertefrit(der går 3 dage fra jeg sender til jeg modtager en ny). Anden gang gik der ca. 3 mdr. Forklaringen fra PRC-Datas side var, at det var en udgået hd og den skulle sendes til IBM. IBM var så venlige, at producere en helt ny GXP75'er til mig (Feb-03 stod der på den :) ) Den kører så i 8 mdr. hvorefter den afgår ved døden (IBM = kvalitet? hmm... :00) Sender den d. 30 nov 03 og de skriver til mig, at de har modtaget den d. 5 dec. 03.

Herefter går der til i dag, hvor jeg husker på det og ringer til PRC-Data, for at høre hvor f***** min hd bliver af... Den flinke supporter siger:"Du er godtnok en tålmodig mand" :r og siger, at han vil kigge på sagen i morgen, for at finde ud af hvad vi så gør og sende mig en mail.

Nu venter jeg spændt...

Det var lige mine oplevelser

Mvh.
Martin

El

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 17:12:59
Svar/Indlæg:
58/6
Har en kammerat der købte en bærbar ved midtdata, lortet gik i stykker, og der gik ca 6 måneder inden han fik en brugbar pc igen.

Hvis ikke det var fordi han truede dem med bål og brand så havde han sgu sikkert ikke fået noget endnu.
Så mht RMA skodder midtdata fælt.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
21-04-2004 17:15:02
Svar/Indlæg:
7881/1165
grineren, jeg havde også tænkt mig at mit kort skulle tilbage til midtdata, da jeg ikke kan komme igennem til hercules!!

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2004 19:56:53
Svar/Indlæg:
588/68
Har også haft en rma med bilka, om en "billig" "notebook" bærbar til 14,5K, efter et år havde jeg kun haft den i 70 % af tiden, resten havde den været til rep!!!! Jeg sendte en skriftlig klage, og 2 dage efter blev jeg bedt om at tage min bærbar med i butikken, hvor jeg måtte vælge en anden på deres hylde, selvfølgelig mindst lige så stor som den gamle, men det kalder jeg service!!!!! Og det var self ink. ny forsikring og hele molevitten!!