Hvad sker der lige med mine USB stik?!

Diverse d.  17. april. 2004, skrevet af Metatron_dk
Vist: 291 gange.

Metatron_dk

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 12:18:10
Svar/Indlæg:
13/5
Jeg har lige flyttet mit system over i et ny Thermaltake Xaser III LAN Fire kabinet og nu opfører mine USB stik sig ret underligt.

Ud over det der var i systemet før er der kommet de fire blæsere og blæserstyringen til som var med kabinettet og to styk UV lys.
Jeg har to CD-drev og to HD tilsluttet, GFX kort og et lydkort. PSU'en er en Antec TruePower 380W

Alle USB stikkene virkede udemærket før jeg flyttede systemet over i den nye kasse. Det jeg tænker på nu er om tingene får for lidt strøm til at fungere som de skal? Det underlige er at jeg godt kan få keyboard og mus til at virke gennem USB men ikke ting som USB stik drive eller digital kamera ?:(

Jeg blev også nød til at ned clocke min CPU før jeg kunne komme ind i windows første gang efter flytningen men det var kun gennem FSB'en. Det er en AMD XP1700+ @ 1816Mhz

Gode råde ideer modtages meget gerne

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 12:34:20
Svar/Indlæg:
4338/142
Er det dine onboard eller eksterne USB'er der ikke virker?

Prøv at installere driverne til USB-controlleren igen og tjek om de alle er slået til i BIOS...

Metatron_dk

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 13:22:01
Svar/Indlæg:
13/5
Det er faktisk begge dele der ike virker. Jeg prøver lige at kigge på driverne og i BIOS om det hele er som det skal være...

Deep

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 14:08:33
Svar/Indlæg:
507/141
Kan du ikke have tilsluttet nogle af alle de USB-ledninger forkert så visse af USB udgangene er delvist kortsluttede ?

Jeg hjalp for noget tid siden en af mine kammerater med at installere hans nye system i et Tt kabinet, og alle de ledninger var uhyrligt forvirrende...

Metatron_dk

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 17:28:14
Svar/Indlæg:
13/5
Jeg tror som ikke det har noget med kabinettet at gøre (selv om der er mange ledninger at holde styr på) da det jo også er onboard USB stikkene der sidder på selve MB'et der er underlige. Kunne måske godt afskrive det om en kabinet fejl hvis det bare var dem i frontpanelet men det er det jo ikke engang.

Hvis jeg kigger i enhedshåndteringen u8nder stystem folderen så er der 6 ukendte enheder under USB controlerne. Jeg har prøvet både at fjerne dem og opdatere driverne uden held.

Der er 4 USB indgange på selve MB'et og to eksterne som er instaleret i fronten. Synes ihvertfald at det er lidt underligt at mus og tastatur virker fint gennem USB men ikke kamera og USB drev ?:(

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 18:05:26
Svar/Indlæg:
230/10
Kan det være fordi strømmen i usb'en mangler? Jeg lavede selv nogle udtræk i fronten for nogen tid siden, men jeg fandt ud af nogle enheder ikke fungerede (kamera, memory stick)... Det viste sig senere at der var en løs forbindelse i strømlederen, nu funker de fint... Det er jo de samme symptomer du har...

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 18:24:05
Svar/Indlæg:
366/304
Er det nøjagtigt samme windows installation du kører med som før? Prøv evt. at kigge under bundkortet om der ikke skulle sidde noget at kortslutte usb portene? Evt. rest bios og genetabler alle dine gamle indstillinger. Kører du den nyeste service pack? Prøv at geninstallér windows.

Hvis det ikke hjælper ved jeg ikke vhad det kan være.

Metatron_dk

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 18:32:44
Svar/Indlæg:
13/5
Ja der er ikke ændret noget som helst i softwaren. Jeg har flyttet hele systemet fra min gamle noname kabinet over i det nye. og så er der kommet blæsere og blæserstyring + uv lys til.

Hælder efterhånden meget til at forsøge at geninstalere windows... Prøver nok lige at sætte CPU tilbage til normal clocking og se om det hjælper først.

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 19:29:47
Svar/Indlæg:
1328/55
hvis du tror at det er et strømproblem kunne du jo prøve at slå nogen af blæserne og uv-lyset fra :i ;)