oc af barton 2500+ @ asus a7n8x-x

Overclocking d.  17. april. 2004, skrevet af [G.N.U.] Fragman
Vist: 340 gange.

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2004 13:17:08
Svar/Indlæg:
2175/21
hej så har jeg endelig fået alt mit hardware hjem så jeg kan komme igang med oc af min barton 2500+ ...den jeg har atm er desværre låst i multiplier, så vil foretage en forhøjelse af FSB fra 166 til 200....

jeg har skaffet pc3200 ram af en rimelig kvalitet, og en ordentlig zalman 7000cu køler, så det burde være iorden.

jeg har låst agp porte til 66 mhz (og fået at vide det oxo vil låse pci portene)

kan jeg nu smide min barton op med standard vcore på 200 på fsb direkte? eller vil den simpelthen ikke boote op så?

evt kan jeg forøge vcore en smule....hvis det bliver nødvendigt hvor meget ca ad gangen?

vil gerne have lidt sikre svar....alternativet er jo at sætte fsb op med 5 ad gangen og så øge vcore med 0.05 hver gang den ikke vil starte op....det andet var jo noget nemmere.

Niels^

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2004 13:24:47
Svar/Indlæg:
194/16
Prøv dig frem... Det kan der ik ske noget ved. ! :)

Prøv bare smid den op på 200 fsb, og sæt ram timings til aggresive, og dernæst sæt en rimelig høj vcore, og så når den kører stabilt ved en clockfrekvens du er tilfreds med kan du langsomt sætte vcore ned, indtil den ikke er stabil, og så sætter du bare vcore en tand op, og så skulle den køre fint ;)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2004 02:17:45
Svar/Indlæg:
2175/21
ja så har jeg eksperimenteret lidt...har den atm på 195 på fsb men det krævede en vcore på 1,8v ...den er dog kun max på 38 grader, så det går nok, og mon ikke jeg kan smide den op på 200 uden probs, og så slutter jeg festen der...er ikke en af jer vilde ocere :) (al respekt til dem der ikke går med livrem og seler)

dernæst til rammene og timings dertil.....hvad gør man...

har en performance 512mb pc3200 i der kører sine 400 mhz på den eksterne jo.....

oprindelig CL er på 2.5 og de andre står til 3-3-8 i bios

har ingen føler på rammene til at måle varme, men hvad gør jeg ...sætter volt op på ram eller prøver at stille timings?

hvis man skal stille ram timings: en af gangen og hvilken, og til hvad
ang volt til ram: hvilken volt, hvor meget skal jeg sætte den op osv...