PC system

Diverse d.  18. april. 2004, skrevet af System
Vist: 134 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2004 12:02:12
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg skal bestille en computer, nogle som kan anbefale et sted at bestille - et billigt et ;o) har kigget lidt på shg men bor nu på sjælland.

kan bruge max 11K
nogle som har nogle ideer?
bundkort , cpu , ram , harddisk , evt lydkort - bundkort
strømforsynning / kabinet / køler, dvdbrænder, grafikkort osv

det eneste jeg har i forvejen er mus, keyboard, højtalere, skærm,

håber at høre fra jer :)
steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2004 12:39:12
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg køber mine ting der hvor jeg kan få dem billigst...hvis det ellers er de ting jeg vil have.. :e . Tager mig ikke af at butikken ligger et andet sted i landet.

Ideer har vi nok af....alt afhænger jo af dig...og hvad du vil have. Nogen kan bedst lide Intel...og så skal de jo have P4.

Jeg har kun AMD...og det er jeg godt tilfreds med, da jeg kvier mig lidt ved give så meget for et Intel-system, når jeg kan få noget fuldt ud lige så godt for mindre (se AMD igen).

Jeg har en række Nforce2 boards...og et enkelt amd64 bits system. Begge dele er jeg glad for.

Det afhænger jo også om du vil OC i let grad eller om "den skal have hele armen". Alt efter hvor skrap du er til at OC, vil jeg mene, at du med meget få midler vil kunne få noget mere ud af et Intel-system end med AMD (hvis du vel at mærke ikke vil investere i ekstrem køling: Vand).

Gode råd:

Lad være med at spare på strøm-forsyningen....hvis du vil OC, vil strømforsyningen være en blokering for hvor langt du kan nå.

Du må heller ikke spare på ram. Hvis du under-dimensionerer dine ram i forhold til resten af systemet, ja....det giver vist sig selv.

Har selv en NEC 2500 brænder...den er kanon god...og koster ikke alverden. Dog kommer der jo snart dobbelt-lags DVD brændere....så om du vil vente er op til dig selv.

Kabinet...sørg for god plads og tænk over hvordan du vil sammensætte dit system....her tænker jeg på airflow. Det er surt at købe et godt kabinet...og så proppe det med ledninger her og der...og så ødelægge et godt airflow. Det er nu rart at kigge ind i et kabinet hvor tingene sidder strippet pænt op...eventuelt kan du lavet et lettere mod af det kabinet du køber...og skjule ledninger så meget som muligt.....det ser rigtigt godt ud...især hvis du senere vil case-modde med katode-rør osv.

Råd kan der gives mange af...men resultatet afhænger i højeste grad af det arbejde du lægger i det. God planlægning giver et godt resultat...og også større glæde over resultatet.