revoltec ramprofiler, kan de 1GHz :D

Luftkøling d.  18. april. 2004, skrevet af Kim Leo
Vist: 341 gange.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
18-04-2004 21:49:37
Svar/Indlæg:
772/50
hehe, jo jeg vil til at gå amok på mit albatron FX5900@FX5950U da jeg har lidt problemer med at rende 1GHz på rammene uden blæsere over det hele :P ej men den skal ha den hårde tur nu og det er så smart med de revoltec ting der mit 256Mb GFX har 16BGA klodser og sådan en revoltec kan lige nøjagtig tage to ad gangen :) men vil de kunne klare presset? jeg er lidt træt af STD køleren da jeg udskiftede kølepastat og gjorde det med de fineste lag virkelig tyndt, men så kunne jeg slet ikke oc den artifactede ved de der 950 som de er moddet til....fandt så ud af at der var omkring 4klodser hvor kun ca 20% var dækket og der var kontakt, og det var ikke i midten....men ja er der nogen der har prøvet dem på et FX59XX? og hvis nu de har nok at tage fat i kan man så bruge de der kobber nogen?, eller er der andre i vil andbefale?

jeg tænker på dem her http://www.vcore.dk/shop/produ...

på forhånd tak.

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2004 21:55:32
Svar/Indlæg:
3321/21
Jo de burde nok kunne klare det.

opamann

Superbruger
Tilføjet:
19-04-2004 00:08:13
Svar/Indlæg:
244/0
drop det med et mega tyndt lag kølepasta min erfaring viser at det næsten altid forholder sig sådan at der ikke kommer nok på og tempen stiger... prøv det.. og jo self kan de klare det ;)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2004 02:13:36
Svar/Indlæg:
1581/5
og hvori ligger det dårlige i at der er en tyk kobberbund?

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
19-04-2004 07:38:21
Svar/Indlæg:
178/34
Det dårlige i den tykke koberbund er vel at varmen hurtigere kan komme op til vifterne hvis bunden er tyndere.. men den er tyk så der er en dårligere varmeoverførsel.. sådan tror jeg da det virker ;)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2004 08:31:03
Svar/Indlæg:
1581/5
#6 er Alpha pal 8045 en dårlig køler til at sprede varme?
nej, det er den ikke og der er en mother f. 6-7mm kobber bund på - det er teori som ikke er dokkumenteret i praksis du sidder og skriver.

Den større varmeoverførselsmodstand der kommer af 1mm kobber bliver ophævet af den ekstra overflade, hvad der i større grad ville effektivisere køling er at bruge arctic silver og en limpistol isteddet, det vil mindske varmeoverførselsmodstanden betragteligt i forhold til termisk tape.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
19-04-2004 20:01:23
Svar/Indlæg:
772/50
for dælen alle de erfaringer der kommer....hmmm det er meget godt i diskutere om det, men, de skal kunne klare noget pres ok lidt træls med den store kobberbund det kan jeg godt se da man gerne vil have noget vifterne hurtigt kan køle ned. jeg køre også med en go gang fed klat kølepasta nu og jeg kan køre 1GHz med en kraftig blæser på køleren på bagsiden af GFX'et der skal se'føllig også luft ind til de her revoltec men ja håbede sådan set lige på bedre ydelse mindre støj...? og jeg vil gerne kunne tage dem af et tidspunkt uden at rammene følger med. men tja nu regner jeg nok med at bestille dem. så reportere jeg nok lige tilbage og vidergiver min erfaring :), jeg har læst din erfaring med dem #Bigbird.