Hvilke LED's drejer det sig om?
Hvis de er ens alle sammen, eller bare har nogenlunde samme specs. så vil jeg nok anbefale en alm. regulerbar strømforsyning, der er ingen grund til at bruge en 12V. psu, og så montere modstande e.lign. på alle dioderne...
Hvis du har 150stk. dioder ser trækker omkring 20mA. stykket, så vil jeg nok anbefale en strømforsyning på omkring de 4 - 4,5A. som du selv siger, så der er lidt overskud, og så du ikke belaster strømforsyningen så meget.
Men ellers så justere du bare strømforsyningen, til den spænding hvor dioderne trækker de 20mA. (stykket self.) men det er nok ikke helt ved siden af, at skyde på at de skal ha 2,5v. til 3v. lidt forskelligt for, forskellige dioder...
Jeg vil ikke anbefale dig at bruge en strømreguleret, fælles strømkilde til at drive dem med, f.eks. det at bruge én modstand til begrænse strømmen i dem alle sammen. For hvis der er en, eller flere af dioderne der brænder af, så skal resten af dioderne kompensere for den større strøm, og det medføre større slid, og risiko for at brænde dem alle sammen af på én gang!