Hej sidder her med et lille prob. kan ikke hæve min FBS overhoved har lige sat 2stk Maxtor sata 150 80 gh i og nu kan jeg ikke hæve fbs en skid er der noget jeg kan gøre mht i bios eller hva
SYSTEM Abit MAX3 , P4 3,2 Ram 512 samsung ecc, Hercules prophet 9800XT Maxtor 2stk 80gh sata 150 (vandkøling)
Tak for hjælpen men der er et lille prob. mere kan kun få fbs op på ca 215 så låser den i benchmark 2003 er det mine ram der ikker gode nok RAM samsung 512 ecc CL3 kan læse om andre som får fbs op på 250 og mere med dette bundkort
Den starter bare ikke op fsb over 225 og vcore er 1,825 og ram core på 2,8 surt er der ellers noget at gøre har prøvet at sætte ram til 5/4 og det virker ikke
Hvis den ellers er nogenlunde ok, og du kører med en 5:4 divider, er jeg bange for at det eneste der er tilbage enten er temperatur eller at din cpu ikke kan kome højere!
det jeg mener er at de tal som du nævner (2,5-8-4-4), skal skal være så høje som muligt, f.eks 3-8-5-5, dette gør du ved at trykke "manuel", og så trykke "enter" på hvert enkelt tal, og ta så det højeste af dem der vises.
det hjælper ikke en skid hvad enten jeg løser mine ram eller ej og om jeg køre fixed eller 5/4 og med mere vcore 1,6-1,7 1,8 eller vdimm 2,6 .- 2,8 det max jeg kan få den op på er 225 fsb kan det skyldes mine ram som er samsung 512 ecc CL3 sur røv da jeg kan se alle andre kan sparke den noget højre op end min maskine
Hvis det er CL3 ram kan det da godt være, at det ikke er glad for at køre 2,5...Men ved en 5:4 divider kører du jo ikke max på rammen ved 225 FSB, så det burde ikke gøre noget....
jeg tror også det er din cpu som ikke kan mere. da dine ram ikke engang køre de 400mhz som de normal gør når de er sat til 5:4 så det skulle ikke være dem som setter grænsen... men prøv at find din stepping ( står på CPUen ) og kig her http://www.cpudatabase.com/CPU... hvad andre med samme stepping har fået den op på 8)
De fleste der køre med samme system kommer op på ca 3500-4000 mhz og jeg selv køre ca 3600 mhz så det er vel ok jeg var bare uheldig med min cpu Tak for hjælpen alle der har svaret på mit indlæg
vil mene det er dine ram jeg har osse haft samsung og har ikke haft held med at clocke dem hvis det er muligt at låne en pc3700 eller opefter ram så kan du sikkert komme længere op