Lad os tage det fra en ende af:
"LS er satme også flot, ingen tvivl om det, men forskellen i ' load ' og ' idle ' er alt for stor til at jeg tillægger det en egentlig kontrol."
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "kontrol", men min egen erfaring er at LS'en er suveren til at holde tempen fra idle til load - tempen stiger med max 4°C. Til gengæld opnår jeg slet ikke den meget lave idle temp, som man har kunnet se andre opnå rundt om på nettet. Måske det bare er min CPU der er meget varm allerede ved idle og derfor ikke bliver så meget varmere ved load ?:(
"... nVENTIV virker bare langt mere "kvalitetsbevidst""
Hmm, det ved jeg nu ikke hvad jeg skal sige til. LS'en kommer med en klart bedre kompressor end Mach dit eller dat og har Lian Li kit og display som standard. På toppen af det er LS'en ca. 1.400 kr. billigere end GT'en og ca. 1.600 kr. dyrere end ST'en.
"Når jeg sådan ser mig omkring, er der "mange" småting med LS'eren, som jeg ser trækker ned i over-all hos mig, hvor imod at GT'eren er en direkte forbedring."
Jeg ved ikke helt hvad det er du tænker på med "mange småting", men hvis du tænker på børnesygdommene, så synes jeg du skulle tage det med ro - det gør jeg selv. Der vil altid være børnesygdomme på helt nye produkter. Er det derimod støjniveauet du tænker på, så vil jeg give dig ret: LS'en er ikke et støjsvagt kølesystem. Mht. GT'ens forbedring skal det siges, at kompressoren ikke er bygget til R404a og derfor, iflg. Danfoss, ikke er en langtidsholdbar løsning. Så det kan godt være at GT'en ikke har nogen børnesygdomme (hvilket er forståeligt nok, når der ikke er tale om et helt nyt system), til gengæld bliver den sandsynligvis hurtigere alderdomsramt end LS'en.
Sidst men ikke mindst kan LS'en moddes til bedre performance ved at tilpasse gasmængden i kompressoren, så den yder bedre ved lavere loads - men altså på bekostning at performance ved meget høje loads (det er, hvad Asetek siger). Det har jeg nu ikke tænkt mig selv at gøre - jeg venter, som #1 nævner det, til en af de tunge drenge ovre hos xtremesystems finder på det helt geniale mod, hvor LS'ens kraftige kompressor kan komme mere til sin ret.
The bottom line? Well, it all depends... Rå performance her og nu: Mach II GT. Rå performance på lidt længere sigt: Vapo LS. Pris/ydelse: Som #2 skriver.
Og som #1 nævner: vent til du har læst petervandamned's Part Two. Læg dertil Bowman1964's sammanlignende test af ST, GT og LS og du er ved at være der.
Det var vist det hele :)