Kan ikke installere Windows XP.

Diverse d.  20. april. 2004, skrevet af System
Vist: 2282 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2004 09:08:31
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg købte forleden en spritny pc:

Bundkort: ASUS P4S800D SiS655FX
CPU: Pentium 4 Prescott 3000 MHz, 1 MB, 800
RAM: Kingston 512 MB PC-400 DDR3200 - KVR400X64C3A/512
HDD: MAXTOR 160,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/8192KB
Grafikkort: RADEON 9800 PRO

Hver gang jeg prøver at installere windows XP kan den ikke kopiere en eller anden fil (det er en forskellig for hvert ofrsøg)

Jeg har prøvet:

1. At brænde en ny cd-rom
2. Bruge en helt anden version af windows XP
3. Skifte cd-rom drev
4. Skifte IDE kabel
5. Bytte RAM ud

Harddisken blev brugt i min tidligere maskine hvor den fungerede fint.

Hvad er der galt! Er det virkelig bundkortet?

Håber i kan hjælpe ;)
Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 09:15:44
Svar/Indlæg:
1321/45
Undertøtter Sis655FX overhovedet Prescott cpu'er?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 09:33:55
Svar/Indlæg:
10398/435
har haft det præcis samme problem...
Low level format med maxtors tool hjalp. valgte zero-fill..
så ville xp godt ind. men næste gang så gad det ikke.. men virkede fint med et andet board...

tror det er maxtor som ligger med kompatabilitets problemer og ikke mobo.. har haft en del kvaler med at få xp ind på den disk.

jeg vil næsten sætte penge på hvis du prøver med en anden disk at du godt kan få Xp ind..

good luck.

ps. overvej at købe en anden hdd til styresystem.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 11:31:59
Svar/Indlæg:
1581/5
bullshite svar i #5, vedkommende har tydeligvis ikke forstået fejlen.

Din fejl tyder på ram-fejl, jeg har set det en hel del gange før, at den ved en tilfældig fil, medie ligegyligt siger læsefejl.

Det kan evt. skyldes at cas settings er forkerte, sæt dem til 3-4-4-8 og prøv så igen.

Det er ikke 100% sikkert ram fejl, men som sagt, har set det ofte før.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
20-04-2004 14:00:16
Svar/Indlæg:
4033/364
HUSK den NYESTE BIOS til 661FX boards.. sidder lige med et ASROCK P4S61 og den kan overhovedet ikke kopiere WDBASE.ITA filen.. men efter BIOS update låser den ikke hvis man laver en "ignore file" ..

Dunno om det er noget med IDE indstillingerne til DVD drevet.. for har tjekket det med et SCSI drev og der er ingen fejl... hmm..

ellers tjeck kablet til CDROM drevet.. sæt evt. hastigheden ned (PIOmode) i BIOS..

palle

Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 16:31:30
Svar/Indlæg:
2307/37
Hvis den fil, den ikke vil kopiere er EtEllerAndet.ita (mener den hedder wbase.ita, men kan ikke huske det), så er det fordi du sidder med en XP, der er slipstreamet til SP1.

Det er Microsoft, der er skyld i fejlen, men den har kun betydning for italienske brugere - når fejlen kommer, så trykker man bare esc, og windows xp fortsætter med at installere. Den manglende xxxx.ita fil har som sagt ingen betydning, med mindre du kører med italienske sprogindstillinger. ;)

Dane

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2006 15:47:46
Svar/Indlæg:
270/104
Har også haft problemet med forskellige filer der ikke kunne kopieres ind under installationen. Blev bare ved og ved med at inst. XP forfra, og til sidst røg den ind uden fejl!

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2006 10:57:31
Svar/Indlæg:
116/11
Jeg har lige nu samme problem som #0 Den laver BSOD på vilkårlige tidspunkter under kopiering af filer eller fryser et andet sted under installering af Win. Det sker uafhængigt om der i forvejen var Win installeret på HDD så filsystemet er i orden. Jeg sletter altid partitionen og opretter en ny og formatterer inden.
Jeg kører ikke RAID så jeg skal ikke trykke F6 og installere RAID drivere, jeg har frakoblet min IDE HDD.

Der er ingen problemer med at installere på mit Asus A8N-SLI Premium men jeg kan ikke på mit DFI SLI-DR Expert. Min HDD er en WD Raptor 74 GB.
Jeg mener at have udelukket hardwarefejl (undtagen at det nye DFI bundkort kunne være defekt) da jeg har skiftet alt ud under fejlsøgning og fundet ud af mit Asus Premium MB er defekt. Se evt. http://www.hardware-test.dk/oc... for at se hvad jeg har gjort under fejlsøgning (inden jeg fik problemet med det nye DFI Expert MB).
Derfor mener jeg det må være en/flere BIOS instillinger i DFI MB som jeg skal ændre, men jeg kan ikke gennemskue hvad.

Jeg har prøvet min originale WinXP Pro CD, en Win CD slipstreamet med SP2, begge Ballistix RAM stænger i slot 1+3 og 2+4, en 512 MB RAM stang i slot 1/2, en anden spritny 400 GB WD SATA HDD, skiftet SATA kabel, IDE kabel til CD/DVD drev. Prøvet CD og DVD drev enkeltvis, prøvet både med USB mus og PS2 mus.
Det lykkeds mig fint at installere WinXP m. SP2 (rå installering ingen drivere eller programmer efter WinXP) ved at skifte tilbage til Asus bundkortet. Ved derefter at sætte DFI MB i lykkeds det mig at komme ind i den win jeg lige havde installeret, men her lavede min Kasparsky AV og evt. min ZoneAlarm numre med mig så PC hele tiden genstartede spontant. På DFI Street er der en"Recommended install of Windows XP" guide hvor der står at man skal installere winXP med SP2 og først efter at have installeret chipset + GFX drivere lydkort, printere + div og opdateret win skal installere AV og FW. Jeg kunne ikke drømme om at gå på nettet uden at have installeret AV og FW (ikke bare Windows FW). Hvor vigtig er denne rækkefølge på DFI MB? Med mit Asus MB plejer jeg altid uden problemer at rive WinXP (uden SP2), ZoneAlarm Pro, Kaspersky AV, SP2 (fra CD), chipset drivere (LAN drivere), opdatere AV + FW og derefter Win og først derefter installere resten af drivere + programmer.

Håber der er en der kan hjælpe!

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 12:10:11
Svar/Indlæg:
531/120
Mon ikke Windows FW er nok indtil du får hentet og installeret de ting?

hvis det er en løsning ville jeg da helt klart prøve det.

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2006 12:55:31
Svar/Indlæg:
116/11
#15 Det kan da godt være, men jeg er ikke vild med at skifte bundkort igen igen for at kunne teste dette før jeg får løst problemet med Win installering på DFI MB. Det kan ikke være rigtigt at jeg ikke kan installere Win på min Raptor når DFI MB sidder i. Jeg har lige lånt en IDE HDD jeg kan teste når jeg kommer hjem. RAM kører SPD og jeg kan se det i hvert fald er 3-3-3 under post.
Bare for at være helt sikker: har jeg brug for at installere nogle SATA divere (F6) når jeg ikke skal køre RAID (og win i øvrigt fint finder SATA disken)?
Jeg har ikke prøvet at opdatere BIOS eller installere Win98 og har faktisk heller ikke deaktiveret internal cache.

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2006 15:24:20
Svar/Indlæg:
116/11
Help please!
Ca. halvdelen af jer har et DFI MB med nForce 4 chipset og en Raptor som system disk.
Er det bare fordi jeg er DFI nybegynder og det er et normalt problem hvis man ikke bruger de rigtige BIOS instillinger? Eller kan det tænkes at også dette DFI MB er defekt?
Jeg har bøvlet med den PC siden d. 2/1 (se link til "lidelseshistorien" i #14) så jeg vil virkelig værdsætte hvis nogen kan give mig nogle ideer til hvad jeg skal prøve her i weekenden.

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 17:49:11
Svar/Indlæg:
906/100
Har du husket at sætte disken som Master ! Det er nok den mest generelle fejl. Husk at MB ændrer på kanalernes privilegier når du sætter den til combined mode/legacy/pata+sata mode.

mvh. Boomer

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 02:33:46
Svar/Indlæg:
116/11
All problems solved (for now 😉
Mht. genstart problem: Asus MB er defekt.
Mht. BSOD under installering af Win m. DFI Expert: Tilslut floppydrev, giv RAM mere juice (fra 2,66 V til 2,77).
Mht. Kasparsky installering: Installer nForce chipset drivere først (samt SP2).
Det holdt hårdt, men jeg er blevet klogere.

Chaser

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2008 23:58:19
Svar/Indlæg:
6/0
Ellers kan man prøve med en win 98 cd... og så opdatere... virkede for mig :D

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2008 06:44:35
Svar/Indlæg: