#7: De to bælsere der sidder i bæstet er 120mm (38mm dybe) Panaflo blæsere der ved 12V larmer med 35.5dB(A) - men ved lav blæsehastighed (3.6V) er de, hvad jeg vil opfatte som Low noise, selvom det er svært helt at afgøre, fordi kompressoren overdøver dem.
Og det er faktisk det største problem: Blæserstøj er til at ordne, men det er næsten ikke til at gøre noget ved kompressorstøj, andet at sikre at vibrationerne fra den ikke forplanter sig til gulv, Lian Li kit og top case - og det arbejder jeg hårdt på at få ordnet. Foreløbig har jeg sat maskinen på nogle sorbotane fødder, som både afkobler maskinen fra gulvet, hindrer bundpladen i at svinge og absorberer kompressorvibrationerne rigtig godt.
Men for nu at svare på spørgsmålet ( :00 :e ), så er der ingen officielle tal på, hvor mange dB(A) det udsender. Men forestil dig en af kummefrysere nede i det lokale supermarked - eneste forskel er at kummefryserne ind imellem holder en pause, når de når en vis temp :00 Og det er efter min mening i overkanten. Men men, jeg arbejder på sagen...
#8: Hvor har du det tal fra?