Køb/Salg problemer igen igen!!

Diverse d.  20. april. 2004, skrevet af Sorte Slyngel
Vist: 446 gange.

Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:25:29
Svar/Indlæg:
684/95
Hejsa...

For et godt stykke tid siden solgte jeg et NC Kabinet til en bruger kaldet PSK, han virkede som en fin fyr og jeg ved han modtog kabinettet da vi snakkede efterfølgende. Men nu undlader han at svare på mine beskeder, selvom jeg kan se at han sommetider er online... Men det er ikke det største problem, det største problem er nemlig han skylder mig 800kr for det kabinet.



Hvad i alverden skal jeg gøre? Jeg har jo hans adresse, men jeg ved sq ikke om jeg tør kigge forbi... manden er jo ældre end mig:)

Har jeg overhovedet loven på min side eller hvordan ligger det... nogen der kan give mig nogle gode råd???

Grunden til dette indlæg er, at jeg nødig vil gøre noget jeg egentligt ikke er i min gode ret til...


Og til PSK, hvis du læser dette kan du jo lige tænke dig om en ekstra gang, jeg har givet dig masser af advarsler og dette kan du forstå som den sidste...


Mhv Mikkel/Sorte

[Edit af Tomgun - overskriften tonet ned]

ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:29:40
Svar/Indlæg:
4338/142
Det er noget værre svineri, puds strømerne på ham. Det kan vel betegnes som tyveri eller svindleri det han har gjort.



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:30:39
Svar/Indlæg:
482/6
Jeg hader den slags historier! x(

Der er bare SÅ mange af dem efterhånden... :x

Har du eventuelt snakket med polititet??

Jeg går ud fra at du har sendt kabinettet til ham, før du modtog nogen penge, og medmindre i har en skriftlige aftale ( mail? :i ), så tror jeg ikke der er meget at gøre... :x

Men prøv da at tage en ven eller to med ud og bank på, hos ham, det er altid sværere at sige nej til en anden person når i står ansigt til ansigt og så kan han heller ikke ignorere dig!... (dette er IKKE en opfordring til vold!!)



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:31:02
Svar/Indlæg:
545/13
Hvilken by bor han i?, hvis det er tæt på Hobro så kan jeg da godt være behjælpelig.. er sgu ik bange for ham om han er 20 eller 40, jeg har overtalningsevnerne i orden. Bare du har beviser på sagen.

Udover det så har du afgjort loven på din side, og jeg mener sagen er over bagatel grænsen som er på 500kr.?

Tiger



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:48:30
Svar/Indlæg:
888/34
hvis det passer det i hans profil bor han i Næstved

2tal dårlig handel du har lavet dig der, jeg sender først efter jeg har set pengene :(



Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:52:21
Svar/Indlæg:
482/6
Jeg har før prøvet at sende en vare før jeg så penge, men det var fordi jeg kunne se at ham der købte var moderator i et andet forum, så jeg troede jeg havde en ærlig og troværdig køber... :x

Han betalte dog til sidst, men det var efter 1 mdr. venten!

men ja, det er vel hvad man kan forvente af en moderator på hol.dk ;) :e !



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 14:59:18
Svar/Indlæg:
4263/107
#5 Haha :e

hol.dk længe leve :p :00

#0 Tag nogle af dine venner med, og ta så en snak med ham... evt grib knoglen og ring til ham ;)



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:00:15
Svar/Indlæg:
4954/69
damn hvor skod

Dog kan jeg ikke forstå du tør sende vare før du har set pengene til en som ikke har udfyldt sin profil og kun skrevet 136 posts eller sådan noget.

Ved dog ikke hva der kan gøres ved det andet end at tage et smut op forbi ham og høre hva han har gang i.. evt. ring til du har jo hans adresse så bare find hans nr.



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:00:52
Svar/Indlæg:
1419/29
godt jeg ik købte hans mach2 som han prøved at sælge mig. Men hadder eddermanme sådan nogle sager.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2004 15:03:15
Svar/Indlæg:
14079/622
Ikke igen! Hvad fanden går der af folk ? ?:( :x

Jeg ville politianmelde ham.. Ved ikke om politiet gør noget ved det. Ellers hvis du ikke bor langt væk fra ham, så bank på hans dør sammen med et par venner. Uden at være voldelig - ellers gi´r det nok bagslag :00



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:14:24
Svar/Indlæg:
592/17
Jeg syntes du skulle prøve at ringe til ham. Hvis ikke han vil svare på dit telefon opkald eller smækker røret på.
Så ved jeg ikke rigtigt hvad du kan gøre derfra. Ud over at opsøge ham!
Og lad nu vær med at true i telefonen. Hold hovedet koldt altid. Lige meget (lort) han så lukker ud.
Og hvis ikke han har penge til at betale dig: Så syntes jeg du skulle hente dit kabinet. 800 spir er også penge.
Med lad nu vær med at hidse dig op i telefonen. :e

Ebzen





Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:21:34
Svar/Indlæg:
1604/60
Syntes du skal ringe til manden, han skal jo betale for det han har fået, eller syntes jeg du skal tale med ordensmagten for at høre hvordan du står i denne sag, og gøre det 100% klart overfor PSK.

ps det er iøvrigt noget svineri x(



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:24:40
Svar/Indlæg:
2651/179
nu har han svaret !



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:27:05
Svar/Indlæg:
2651/179
#11 hvor mange penge mindre gir du ham så ?



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:28:01
Svar/Indlæg:
4263/107
-> PSK

Det er en dårlig unskyldning den med internettet, for der er i næsten enhver lille bitte by et bibliotek hvor du frit kan benytte computere og derved også internettet !

At der så er noget der i stykker på den, må være en sag mellem jer ;)



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:28:04
Svar/Indlæg:
398/29
nu må vi lige høre hvad PSK gør.... ikke korsfæste ham, nu har han svaret, lad os lige se, hvis sagen går i sig selv er det fint... korsfæste kan man altid...



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:31:49
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg skal ikke kunne sige om kabinettet er/var mere eller mindre "defekt".
Men det giver dig ingen grund til ikke at overføre de penge der er aftalt, er der fejl/mangler i forhold til aftalen er det da kun naturligt at DU PSK tager kontakt til sælger, den måde du handler på her virker utroligt utroværdigt, og du kan jo heller ikke indbetale noget andet beløb end hvad i 2 aftaler.

Lad os sige sælger #0 ikke vil gå med til at sænke prisen, så er der ikke andet at gøre for dig end at sende kabinettet tilbage.

Jeg har selv oplevet at sælge ting til brugere herinde, for så når de modtager varen (som er forsvaligt pakket ned osv.) forsøger at presse prisen yderligere, selvom der ingen fejl eller mangler var i forhold til det aftalte, sådan noget finder jeg mig personligt ikke i, og bad vedkommende sende varen tilbage med det samme, og så kunne han ligepludseligt godt bruge varen.
det er svineri - så er det det der er tale om så se af at få styr på det!



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:39:10
Svar/Indlæg:
1404/19
#7, det ville sige at hvis jeg nu skulle købe noget ?, så ville du ikke stole på mig pga. antal post herinde.., det synes jeg er noget pis! jeg kan se hvis det var en person der lige havde oprettet en profil.., men hvor mange posts skal man så have skrevet?

ps. dette var nærmest for at sige at det ikke er ALLE der snyder.. ;) :D



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:41:53
Svar/Indlæg:
4954/69
#18 Hva har du så tænkt dig at overføre og hva er defekt?



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:45:11
Svar/Indlæg:
4954/69
#19 Prøv at læse igen .. "Dog kan jeg ikke forstå du tør sende vare før du har set pengene", læg mærke til JEG altså min mening > Så ikke mere at forklare der andet end det min menig.

"en som ikke har udfyldt sin profil" Han har ikke skrevet noget i profil og endnu engang min mening.

Og nej ville ikke stole på dig med mindre jeg fik pengene først.

Læs lige inden du poster



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:54:59
Svar/Indlæg:
1404/19
#21 Nu kan man så osse vende den om og sife, jeg ville ikke overføre pengene før jeg havde set "tingene".., men lad det nu ligge.., hehe, tilbage til tråden..:P
Jeg ville faktisk osse gerne vide hvad der er defekt..
|Edit sife = sige|



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:56:50
Svar/Indlæg:
3346/81
Jeg er ikke positiv over at der dukker en ny tråd op om en uklar/dårlig handel igen.

Jeg vil ikke kommentere på for/imod i den aktuelle sag - der i øvrigt ser ud til at løse sig.

Jeg vil på det kraftigste opfordre til IKKE at anvende overskrifter/sprogbrug der udstiller nogen af parterne - og som sidenhen kan gøre tingene mere komplicerede at udrede end nødvendigt er - både i denne tråd, også i senere.

Allerhelst skulle der slet ikke være tråde af den slags - folk burde kunne handle med hinanden uden at det skulle være nødvendigt at forummet i anvendelse til bagefter at udrede uklarheder.

Så en lille opfordring:

Husk at udveksle:

Navne, adresser, telefonnumre - gerne fastnet, samt selvfølgelig e-mail adresser.

Hvis man ikke er myndig, så have forældrene med ind over.

Aftal klart og tydeligt - skriftligt - hvad handlen omfatter, dvs. hvilke dele, deres stand (fungerer de normalt - eller ej) og pris.

Aftal ligeså - skriftligt - eventuelle returbetingelser, det gælder også forsendelsesomkostninger.

En mulig måde at handle større beløb på kan jo være at køber overfører 1/2 eller 3/4 af det aftalte beløb - sælger leverer varen, køber inspicerer og godkender - og overfører resten af beløbet.

Det er lidt mere besværligt, men så har man gensidigt styr på hinanden undervejs.

Det enkleste er selvfølgeligt at mødes og handle live - så er der ikke så mange årsager til at det kan gå galt.

Håber det kan være til inspiration, således at vi kan undgå disse yderst kedelige episoder. Der er lagt op til at der kommer mere generelle retningslinier for køb/salg forummet - men de ovennævnte retningslinier kan sagtens gøre det enklere imens.

Tomgun



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 15:58:33
Svar/Indlæg:
4954/69
#22 så havde vi ikke handlet hvis det var os 2, enkelt ;) ellers kunne du jo være kommet på besøg.. dog forstår jeg ikke at PSK melder til #0 at det er defekt og handlen skal gå tilbage. Man kan ikke bare ændre på beløb.

Anyway inden du angriber mig så læs lige hva jeg skriver :)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 16:38:59
Svar/Indlæg:
684/95
Godt nok, nu kunne han tage sig sammen og svare, det skal lige siges at jeg ALTID vedlægger mit nummer og adresse, slev når det er mig der er sælger, så den holder ikke kære PSK...

Og hvis du begynder at skyde skylden over på mig så ved jeg sq snart ikke... vi blev enige om at du kunne få rabat da startknappen åbenbart ikke virker, men du kunne da gøre mig den tjeneste at svare... jeg har gået rundt i snart en måned uden at vide om du har snydt mig eller ej... så det er sq mere eller mindre latterligt gjordt af dig...

Det er sq da utroligt du først tager dig sammen og svarer når jeg laver sådan et indlæg hvor du får dårlig omtale...

Anywho så har jeg gemt alle privat beskeder modtaget og sendt til køber, så hvis der bliver de mindste problemer tøver jeg ikke med at "overlade" min konto til en admin... (hvis det overhovedet kan hjælpe noget:))

#23

Jeg undskylder naturligvis overskriften, men jeg anede ikke hvad jeg ellers skulle skrive :l Det sker ikke igen....



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 16:40:30
Svar/Indlæg:
684/95
Og lige for at gøre det klart hvad der er defekt, så er det tænd og sluk knappen... Ydermere brokker han sig over frontskjuleren som jeg ved virker...



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 16:46:36
Svar/Indlæg:
1548/24
PSK <-- man kan sQ ikke bare ændre det aftalte beløb, du skal overføre pengene og så må du argumentere for at det skal være billiger evt med billeder og andet. Så kan sælger overføre det beløb som det drejer sig om tilbage!

Sorte Slyngel <-- Så har du jo nok lært at man ikke sender før man har set pengene ;)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 18:57:53
Svar/Indlæg:
684/95
#27

Tjah, hvad nu hvis det var mig der var et svin og bare beholdte pengene... syntes næsten det er bedre på den anden måde da jeg så har hans adresse... hvis jeg snød havde han kun mit bank nr... men nu håber jeg der kommer styr på sagerne igen:)



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2004 19:36:05
Svar/Indlæg:
1604/60
Det lyder godt at der ved at komme styr på sagerne :)