Jeg er ikke positiv over at der dukker en ny tråd op om en uklar/dårlig handel igen.
Jeg vil ikke kommentere på for/imod i den aktuelle sag - der i øvrigt ser ud til at løse sig.
Jeg vil på det kraftigste opfordre til IKKE at anvende overskrifter/sprogbrug der udstiller nogen af parterne - og som sidenhen kan gøre tingene mere komplicerede at udrede end nødvendigt er - både i denne tråd, også i senere.
Allerhelst skulle der slet ikke være tråde af den slags - folk burde kunne handle med hinanden uden at det skulle være nødvendigt at forummet i anvendelse til bagefter at udrede uklarheder.
Så en lille opfordring:
Husk at udveksle:
Navne, adresser, telefonnumre - gerne fastnet, samt selvfølgelig e-mail adresser.
Hvis man ikke er myndig, så have forældrene med ind over.
Aftal klart og tydeligt - skriftligt - hvad handlen omfatter, dvs. hvilke dele, deres stand (fungerer de normalt - eller ej) og pris.
Aftal ligeså - skriftligt - eventuelle returbetingelser, det gælder også forsendelsesomkostninger.
En mulig måde at handle større beløb på kan jo være at køber overfører 1/2 eller 3/4 af det aftalte beløb - sælger leverer varen, køber inspicerer og godkender - og overfører resten af beløbet.
Det er lidt mere besværligt, men så har man gensidigt styr på hinanden undervejs.
Det enkleste er selvfølgeligt at mødes og handle live - så er der ikke så mange årsager til at det kan gå galt.
Håber det kan være til inspiration, således at vi kan undgå disse yderst kedelige episoder. Der er lagt op til at der kommer mere generelle retningslinier for køb/salg forummet - men de ovennævnte retningslinier kan sagtens gøre det enklere imens.
Tomgun