USB fejl ved tilslutning af enheder.

Diverse d.  20. april. 2004, skrevet af bha10
Vist: 442 gange.

bha10

Overclocker
Tilføjet:
20-04-2004 21:09:21
Svar/Indlæg:
10/6
Hejsa,

Jeg har et problem omkring min USB controller.

Ligegyldigt hvilken USB enhed jeg tilslutter min pc, får jeg at vide at Windows ikke kan genkende enheden.
Jeg reinstallere min pc for 1 måned siden fordi USB skidtet ikke virkede og den alligevel skulle have en
omgang. Herefter virkede det perfekt i ca. 1 uge, hvorefter jeg fik det problem igen.

Windows fortæller mig at jeg skal prøve at afinstallere mine usb drivere og installere dem igen, hvilket jeg
har prøet uden held.
Jeg har været på Microsoft's hjemmeside og finde en opdateret driver til XP, men det hjalp heller ikke noget,
som bla. skulle hjælpe på problemer med SIS648 chipset, samt mange andre.

Men problemerne blev ved med at dukke op, så jeg reinstallerede igen.

Jeg havde så en ide at det evt. kunne være min antivirus der fuckede up eller en windows update, som lavede
ballade. Derfor installerede jeg ingen af delene, men der skulle kun gå ca. 1 uge, så havde jeg samme
problem igen, at det lige havde virket men pludselig ikke virkede længere.

Der fremgår ikke noget om nogen fejl i min event viewer.
I enhedshåndtering, så der ud for Ukendt Enhed.
Når jeg sætter eks. min eksterne harddisk på, finder USB controlleren fint at der er en USB enhed, og den
installere den også, for til sidste at fortælle mig at det er en ukendt enhed!.

Mit motherboard er et Asus P4S8X, med nyeste Bios og alt hvad der hører sig til :)
Det er SIS 648 chipset og der bruges en driver som hedder SIS7001. Jeg har været på diverse hjemmesider og lede,
Men har endnu ikke fundet løsningen hos hverken ASUS, SIS eller microsoft.

Jeg orker næsten ikke at reinstallere igen, da det tager en helvedes tid, når alt skal sættes op på ny.

Så jeg håber en af jer, kan give mig et godt råd eller bare lidt hjælp i den rette retning.

Takker
bha10

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
21-04-2004 08:29:11
Svar/Indlæg:
4033/364
Hvis det er USB 2.0 porte så SKAL (!!!) du have servicepack 1

da de drivere som du kan finde til SIS baseret boards (www.sis.com.tw ) ikke inkludere USB 2.0 til XP.

prøv forresten at tjekke i BIOS om du har sat USB Legacy / USB keyboard/mouse til eller fra, og prøv at ændre dette..

bha10

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2004 23:26:35
Svar/Indlæg:
10/6
Hej #1

Jeg har prøvet begge dine fif, først lige rette i Bios, men dette hjalp intet. Jeg prøvede både i auto (Default) Enabled og disabled.

Derefter installerede jeg Service Pack 1 for XP, dette løste heller ikke problemet.
Efter installation og test, installerede jeg alle andre updates ændrede intet.
Jeg instalelrede de medfølgende drivers fra min medfølgende motherboard cd til usb, men dette hjalp heller ikke på mit problem.

Så kunne man jo tro at der er noget galt med de enheder jeg har teste med, men de virker fint på en anden maskine ! også med XP på, dog ikke sis chipset.

Forviringen er total for mig ?:(

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-04-2004 09:38:22
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm, underligt ang. den USB driver, for jeg kan ikke finde en hos SiS.. og såvidt jeg ved skal alle drivers til USB2 være i sp1....

prøv evt. at sætte en USB enhed i din puter (imens den er tændt) og se hvad der sker.. da det kan være der er gået noget galt, så den tror den har driverne til dine usb enheder..

ellers afinstaller sp1.. download netværksinstallationen.. og evt. load default i bios...