Nå men jeg fik lige læst del 1 igen så jeg ved hvor jeg sluttede i del 1.
I del 1 fik jeg skåret de dele ud af et gammel kabinet som jeg vill bruge i den alu kuffert(det var bundkortpladen, Ramme, pci/agp holderen), og nu fortsætter jeg hvor jeg sluttede.
Nu skulle jeg så til at skære i min alu kuffert, jeg skulle skære plads til pci/agp holderen, Så man kan komme til at sætte Skærmkabel/netværkskabel/lydkabel/keyboard/mus osv til computeren.
Her er et par billeder fra før jeg starter på det:
Da man ikke rigtig kan tegne op hvor man vil skære med en stiksav på sådan en overflade som kufferten har, så tænkte jeg "malertape" , og efter et par minutter så enden på kufferten sådan her ud:
Og så bare derudaf med stiksaven, 10 min efter:
De fleste vil så nok have opdaget at jeg ikke fulgte de strejer som jeg havde tegnet, det er fordi jeg vil bruge en fil til at slibe resten af, jeg har så forsøgt at file resten til med grove træk. Dette er dog ikke det endelige resultat, da der vil komme et tidspunkt hvor jeg vil gå alle åbninger i kufferten igennem:
Nå nu var der skåret ud til bagsiden, så nu ville jeg gå videre til at bore skruehuller til de 2 blæsere der skal sidde i kufferten, selve blæser hullerne skærer jeg ikke endnu, da jeg mangler de gitre der skal sidde, og derfor har jeg ikke dem at måle hullernes diameter med.
Det er meningen at PSU'en skal sidde ved det ene blæserhul(det blæserhul tættest på kuffertens håndtag) Og så skruerne/blæsergitter udenfor kufferten skal gå ind og skrue fast i PSU'ens blæser. Så jeg har brugt et gammel PSU kabinet til at markere de huller op jeg skal bore.
Jeg starter med at bore de 2 huller i bunden, da de 2 huller ikke rammer alu kufferten aluminiums ramme. Jeg skruer så en gammel 80mm blæser på, som jeg kan bore de 2 øverste huller efter. Da de 2 huller er i kanten af alu kuffertens aluminiums ramme. Det er for at undgå at metalboret skrider for mig:
Som sagt venter jeg med at bore hullerne til blæserne da jeg mangler de blæsergitre til at bore diameteren efter.
Nå videre til næste del, nu skulle jeg skære plads til et 5 1/4 og et 3 1/2 drev, jeg har med det i mente taget en dækramme til et 5 1/4/ og et 3 1/2 drev med, så på med malertape og så tegne op:
Frem med stiksaven, og så en 10-15 min efter ligner det dette her:
Efter ca. 20 min med fil og sandpapir og 2 carlsberg, kunne jeg få cdrom drevet til at passe, dette er kun et gammelt drev jeg bruger til at måle med, har planer om at smide et sort 52x asus cd-rom drev, som jeg har til overs.
Her er kufferten uden drev:
Jeg har ikke startet på at file på diskettedrevhullet, da jeg ikke havde et diskettedrev at måle med.
Dette er slutningen på del 2 af mit casemod af en alu kuffert. Stay tuned...
Det kan være at der kommer en del 3 i slutningen af denne uge, ellers bliver det starten af næste uge. Mvh Petter1979.
#2 hmm tager det til mig, skal nok se om jeg ikke kan gøre opløsningen lidt mindre på de fremtidige billeder.
#3 Hehe det er ikke mig der har uploaded det billed på upit.dk :) Jeg havde et problem med billed , så det blev omdøbt til http://www.upit.dk/files/ (0)39.jpg
#4 Kablerne behøves ikke at være så lange da bundkortets IDE/Floppy tilslutninger sidder næsten lige nedenunder cdrom/floppydrevet. Kablet til de 2 harddiske kunne være extra kort, der ville jeg kunne nøjes med 15cm total længde. Men alt det vil komme senere i de følgende dele.
Dog har jeg tænkt på evt. at købe mig til serverplads, da upit.dk og min CC hjemmeside, ikke holder i længden.