Fedora core 1 Dual boot?

Software d.  21. april. 2004, skrevet af slettes
Vist: 206 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 17:24:56
Svar/Indlæg:
69/23
Hey allesammen.

Jeg har rodet mig ud i alvorlige problemer efter at have installeret linux Fedora Core 1. Jeg læste en guide om hvordan man kunne installere det så man kunne dual boote det og winXP, men sandheden var en anden :l Nu kan jeg KUN boote Fedora, så hvad jeg havde tænkt mig skulle være en prøveperiode med linux, er nu blevet til en fuldtidsbeskæftigelse. Det gør det jo ikke lettere at jeg stortset ingen erfaring har med linux.

Et meget væsentligt problem er at jeg ikke kan browse filer ligesom i f.eks. XP's stifinder :(
Et måske mere væsentligt problem er at jeg ikke kan køre programmer, men kun læse kildekoden når jeg vil køre f.eks. en driverupdate til mit grafikkort. (linux driverne selvfølgelig) Jeg ved godt at de forskellige linux OS's kører med forskellige pakketyper, men jeg er ikke sikker på om det er det jeg er ude for her?
Til sidst vil jeg høre om der er nogen der ved om der skulle være bare en lillebitte chance for at jeg kan få XP til at fungere igen uden at måtte formatere? Alternativt om jeg kan browse min NTFS partition fra Fedora?

Dette er et desperat forsøg på at få hjælp, fra en side hvis URL jeg kender til hudløshed Alle mine bookmarks er jo i min IExplorer :x (hulk snøft)

Venlig hilsen

Martin

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 18:07:24
Svar/Indlæg:
839/19
Når du booter op viser din bootloader en liste over OS'er. Figurer Windows på den?

Hvis den ikke gør skal du nok omkonfigurere LILO / GRUB (begge er boot loadere, men er to forskellige).

Som #1 skriver kan du nok få noget bedre hjælp til at gøre det over på linuxin.dk :)

/Kingu