Display på mobil

Case-modding d.  21. april. 2004, skrevet af blazz
Vist: 327 gange.

blazz
 
Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 20:33:59
Svar/Indlæg:
70/35
Hejsa

Jeg har en mobil som ikke rigtig virke mere, men der er stadig display og lys der virke.
Kan jeg sætte displayet til min computer, som de LCD-displayes som man kan købe i forskellige casemodebutikker. Hvis man kan, hvad skal jeg så bruge af udstyr. Jeg har aldrig prøvet at lege med LCD, men dette kunne jo være en begyndelse. Er de rnogen der har ideer til hvad jeg kan bruge denne mobil til ?:(
På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Peter

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2004 21:32:53
Svar/Indlæg:
4120/115
I princippet kan man jo nok godt, men det ville nok kræve et større arbejde med at lave en hardware driver osv. og dertil kommer at du skal lave noget software der skal kunne tegne et billede på displayet...

Tror det ville være langt, langt lettere og sikkert også billigere, at købe et færdig lavet et! Og så er du jo også sikker på det virker...



-=GeZ=-
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2004 21:53:56
Svar/Indlæg:
230/10
#1 Enig!

#0 Jeg tvivler stærkt på at du kan finde et færdigt PCB, du bliver nok selv nød til at gå igang med loddekolben, så hvis jeg var dig ville jeg nok også hellere satse på at købe et LCD!



blazz
 
Superbruger
Tilføjet:
21-04-2004 22:07:22
Svar/Indlæg:
70/35
Det tro jeg bare jeg gør så, for jeg er ikke den store elektronikhaj. Men tak for hjælpen i har sparet mig for noget tid