Frede24> Hmm ok. Efter at have læst indlægget en 5-6 gange må jeg nok konkludere at du har ret :r
Det tyder IMO på at det med "ras-to-cas" delay er problemet igen, ligesom det er det med CH-5 modulerne. Jeg mener at Corsair "kun" rater deres BH-6 moduler til cas 2-3-2-6 på Intel 865/875 chipsets. CH-5'erne vil heller ikke under nogen omstændigheder køre "ras-to-cas" dealy på andet end "3" uanset hastighed og spænding.
På Abit IC7-G er der desværre et hav af mem indstillinger under Game accelerator, som enten skal stå på [auto] eller disabled alt efter hvilke ram blokke man har. Ellers vil jeg mene at de stramme timings i sig selv kræver noget saft, 2.7V skal de IMO minimum ha' for ikke at lave fejl, også ved 200 Mhz. Det skal mine BH-5'ere i alt fald.
Prøv evt også at teste blokkene hver for sig, altså i single ram mode, det kunne jo være at f.eks. den ene blok er defekt? Sørg også for at bios er opdateret til den seneste version, jeg har selv oplevet adskillige ram kompabilitetsproblemer med diverse bios versioner og forskellige ram timings og dividers.