Senior Skribent
Tilføjet:
23-04-2004 21:55:54
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har endelig fået monteret en Zalman ZM80C-HP + Zalman 80mm Slim card-cooler, samt monteret små ramkøle blokke på GFX-rammene.
Det var en smule drilsk men eller forholdsvist nemt nok.
Jeg har puttet kølepasta på de steder der skulle osv.
Nå, men så var det jo selvfølgelig at jeg ville se at jeg ikke havde ødelagt kortet ved at montere denne køler. I med GFX i PC og den booter fint..
Så kører jeg 5x3Dmark01SE test i træk for at teste stabilitet og for at se om kortet bliver for varmt (kigger efter pixel-fejl), men jeg ser ikke andet en GFX enkelte GFX fejl som er forårsaget af GFX driveren (fejlene var også ved standard hastighed = ergo driver gfx fejl, dog meget små og sjældne, kun i Game 3 test 2 kunne en fejl ses mht gfx-driveren). Det ser ikke ud til at være tilfældet med pixelfejl så jeg hæver mit GF4Ti4280's core fra 250mhz@275mhz og ram fra 513mhz@551mhz = GF4Ti4400 niveau.
Herefter kører jeg 7x3Dmark01SE tests i træk og observerer ingen pixelfejl ! Så man man vel tro at overclockingen er stabil.
Efter de 7 tests tog jeg kabinetsiden af og mærkede på profilen bag på GFX og den var kun lun, så varme må der blive overført.
Under hele den store profil (GPU siden)er en PCI slot køler monteret, samt på siden af GFX er Zalman 80mm blæseren på og kører 7v (styret vi blæserstyring). På bagsiden (altså opad) der er der en kabinetblæser som suger kold luft ind som cirkulerer omkring profilens bagside.
Alle blæsere kabinettet kører 7v.
Nu har jeg så mærket efter een gang til og den profil på GPU side er en lille smule varmere end bagsiden, men ikke noget man egentlig mærker.
Men igen den 80mm som blæser ind på GPU siden holder altså profilen godt kølig ! selv ved 7v. Hvis jeg skruer op på de larmende 12v så er GPU profilen endnu køligere !.
Hvis ikke den blæser var monteret ja så var profilen sikkert ret så varm.