Derfor har jeg lavet en guide som er testet på min lillesøster - som faktisk fik det til at køre finfin på bare 2 minutter ( inklusive download af exe filen. :D ) Så skulle den vist være let nok at følge....
Hvis der er nogen som af den ene eller anden grund ikke er interesseret i at køre ovenstående console mode client, så er der her et link til 2 andre clienter. Den ene er en grafisk client, som kun kører når du har aktiveret den, og den anden er en screensaver client, som kun kører når maskinen står med pauseskærm. Der er også meget udførlige installations vejledning, under download sektionen, så der er ikke så meget at gå fejl af. Husk dog at consol versionen er mest effektiv !
Kom nu gutter... det er satenme ringe at vi ikke kan mønstre mere end 37 aktive folk på en uge ! Jeg siger ikke jeres spand skal stå tændt 24/7 eller noget andet, bare bidrag evt med en screensaver og lad os så ikke se om vi kan hente de slatne news folk !!
Uuuuuh, jeg folder da på livet løs, men skal lige se om jeg kan få min fætter overtalt til at installere det igen efter at hans comp gik ned for længe siden :00
jamen jamen vi gør jo hvad vi kan. Jeg er ved at se om ikke jeg kan lokke nogen flere af gutterne med men de slatne kællinger er sq hverken til at hugge eller stikke i. Jeg har dog fået en med...og han har taget mig indenom i svinget det svin *grrr*
Jo flere jo bedre, kunne være ultra nice hvis vi kom op på de 200 aktive processorer vi var engang. Og vi ved jo alle at vi kun skal have halvt så mange maskiner på som news.dk, da vores maskiner jo arbejder det hurtigere :D GO GO GO oc.dk & hw-test.dk
Folding går basic ud på at din maskine, står og beregner på forskellige samsætninger af molekyler, i jagten på at finde super strukturen på et protein, som måske kan gå ind og kurere en eller anden sygdom. Det er self. det ultimative senarie, men stadig klart det bedste på markedet for tiden, man kan donere sin cpu tid til !
tjaaa ok nu havde jeg så også en nedetid på ½ år midt i det hele. No Inet makes spand-online go alkoholic. Og så det faktum at jeg ikke rigigt kan få min spand prime stabil selv ved 2200 Mhz....men jeg håber på at få råd til noget vand engang i nærmeste fremtid så vil jeg se om ikke jeg kan kan komme lidt længere op :e
jeg hyggede mig også fint med mine to. men opgav totalt da folk imo begyndte at snyde.
ved godt vi kæmper for at slå andre teams men indbyrdes kamp er nu også sjov hvis man sætter nogle regler for hvor mange maskiner en person må have på.
sp/7ic... kik i den guide i post #0... og nej... det kræver nærmest ingen internetnet forbindelse. Den henter en lille pakke på en vel 300kb og sender den tilbage efter 10timer eller hvornår den nu er færdig !
Reglen må vel være at man kun folder med de maskiner man har i huset. Om man så har 100 maskiner kan vi jo så ikke gøre noget ved. Jeg er personligt ligeglad, min 2,4@3,6 har kørt i snart en måned og nu ligger jeg i top25 inden længe! Det er slet ikke umuligt at komme lidt op af ranglisten, selv med en middel maskine som min!
hmmm jeg bor sammen med 2 andre og vi snakkede om at smidde vores maskiner ind under et samlet nick fx. grillhytten GIMPstation. Men det kan der self ikke blive tale om hvis folk er imod det men hvordan ligger det?
hmm.. sajmon det kan godt være din søster kan.... meenn nu spørger jeg lige igen.. nu har jeg gjort som sagt i #0.. men jeg connecter som anonym.. og team 0 hvordan ændre jeg det?
start forfra med installationen... du har ikke skrevet dine oplysninger ordentligt ind fra start ! altså... slet dint folding bibliotek og hent exe igen osv !
hmm.. sajmon det kan godt være din søster kan.... meenn nu spørger jeg lige igen.. nu har jeg gjort som sagt i #0.. men jeg connecter som anonym.. og team 0 hvordan ændre jeg det?
Det betyder intet om den kører 100 eller 50% - det er en idle process, og vil derfor lade ALLE andre ting tage load fra den hvis de starter.. Jeg sidder og gamer UT2004 med det kørende uden nogen problemer...
Bisse, man kan så tydeligt se at du ikke har begreb om hvad du snakker om :) Jeg ved at der er forskel, for jeg har testet begge ting !! 2 consoler, kører ca 15% hurtigere !
Jeg er lidt træt at F@H, jeg har det i console som servises, det afgiver fint resurcer til alt andet end mit elskede spil Battlefield 1942, når jeg gøre dette spil afgiver fah ikke resurcerne som det skal :( det er træls, så jeg bliver nød til at afslutte fah nå jeg skal spille, altså stort set heletiden... hehe... hvorfor det?
Det virker også underligt Wanthal. Jeg lukker aldrig mit, om jeg så spiller toca 2 eller ut2004, som nok er det mest spillede på min maskine for tiden. Spil plejer som reglen at optage priotet som enten realtime eller høj, og derfor burde der ikke være nogen problemer da, f@h aldrig optager priotet større end lav, med mindre du selv sætter det !
http://folding.extremeovercloc... <--- her kan de der har signet op i går aftes, se at de gør en forskel, og jeg kan kun opfordre endnu flere til at følge trop. Prøv lige at se den forøgelse !! Flot gutter !
Jeg tror desværre at vi for et problem ved at indhente Newz.dk ... hvis man kigger på deres stat for idag ... så har de 330 aktive brugere ... og der skal altså rimelig meget til for at indhente dem ...
der hvor jeg går på efterskole, er der underligt nok en masse computere.. det kunne være man skulle installere folding på dem? 30 stk.. bliver brugt fra kl 08.00 til 21.30 hver dag..
#62 - Så længe du opretter hver af dem under et nyt nick, så skal du skam være velkommen til det. Kald dem f.eks Archos1 - Archos2 osv osv osv.
En af grundene til folk her på sitet ikke gider folde, er at der ikke er kamp imellem os indbyrdes fordi der er nogen der sætter en stak PC´er til deres nick. Det ER jo lidt snyd - så hellere folde for vores holds skyld.... :00
Ja, der skal dæleme arbejdes hvis vi skal indhente Newz.dk... Jeg folder også på livet løs. Har lige opgraderet min "hovedspand" fra en XP1800->XP2500. Det hjælper vel også lidt... :00
Nu bliver der også skrevet en del om det med at folde i en virksomhed eller på ens skole. Jeg er administrator på min gamle folkeskole og har installeret folding på de fleste maskiner. Der er ca. 3-4pc'ere der kører 24x7. Resten står i edb-lokaler eller andre steder. De begynder at folde når en bruger logger på. Men som I kan se på ranglisten batter det ikke rigtigt... Ihvertfald ikke i forhold til Sajmon og dræberfrøen. Der er ca. 37maskiner der folder on/off.
Jeg ser det som en udfording - ikke et problem at indhente den flok nyhedsbønder.... Det kan fanme ikke være rigtigt at vi som overclocking site ikke kan holde dem bagved os.
Ikke alene hjælper vi med til kræft- og sygdomsforskning ved at folde - men det er osse en udemærket måde at teste stabiliteten på ens maskine(r) og om ens køling er god nok. Det vil for mange mennesker også opklare den usikkerhed der er hos dem om deres maskine nu kan køre stabilt til et LAN f.eks. :p Jeg ved godt at Folding ikke er nær så krævende som f.eks Toast eller Prime95 / SuperPI - men hvis ikke den kan folde, så kan den nok heller ikke køre de andre 3. ;) Et eller andet sted skal vi jo starte - så hvorfor ikke i en god sags tjeneste. :e
Nu har jeg fået en p4 2,4@3,4 og en p4 1,5ghz på. Regner også snart med at få en barton 2500+@3000+, p4 1,8ghz, en p3 850mhz, en p2 350mhz og en k6 233 mhz
Vi kan ikke lade, som sajmon sier, en flok nyhedsbønder overgå os ocere!
Ja så er jeg også "online" og det er hele natten ;) indtil imorgen tidlig.... lige en lille ting: Man laver beregninger eller sådan noget som vil gavne læge videnskaben ikke... ellers er der sq da ingen grun til at lade den stå og suge strøm... Hvis det gavner lægevidenskaben kunne den for min skyld stå til nytår! :e
Jeg forklarer dig det også bare :)... normalt er det meget fair med point fordelingen. De store pakker giver normalt mange points, og de små giver ikke så meget...(90% af gangene) nogen gange er pointfordelingen også totalt unfair, men sådan er livet jo en gang i mellem ! :) happy folding !
Huddy, det kan godt passe, den er dog ikke gået igang på billedet, den er lige ved det.
Devil_DK, dem der ligger og leger med 500-600 points har ca 3 maskiner på. Hvis du kikker på min profil, så kan du se hvad en p4 2,4@3,6 laver på nogle dages tid !
Så er jeg også med igen.... din guide er fin nok Sajmon! Jeg forstod den i hvert fald med det samme. Efter sidste formattering har jeg ikke fået folding lagt ind igen, men nu har jeg altså genoptaget arbejdet. Jeg sætter også mine 2 bærbare igang når jeg får dem hjem igen, så håber jeg det kan gøre en lille forskel i det store løb ;)
Som så mange andre er jeg "ny" på dette område :00 så jeg ville lige høre om dette ser rigtig nok ud: Min computer har kørt hele natten og er nået frem til en masse "frames" Eks: [09:18:19] Finish a fram (93)
Spiffen... så clock da lidt ned. Der er sku ikke noget fedt i falske mhz. Hvis din spand ikke kan holde til f@h presset så er den sku ikke stabil på nogen måde ! Hjælp os nu lidt... vi kan/skal have flere kræfter ind !
Hmm .. jeg prøvede lige at sætte min gamle computer til også at køre f@h ... men den kan vist ikke så godt li presset ...
MBM siger at processoren bliver 85-88 grader varm .. målt på kernen ... Men eftersom at Asus C.O.P funktionen ikke har slået til, og maskinen køre stabilt ... så må man vel regne med at det er temperatur sensoren som ikke virker helt ordentlig ...
Nå, men hva ... jeg tror jeg venter med at sætte den maskine på f@h til jeg får mig en anden CPU køler til den ... (TT Volcano 9 er ikke ligefrem en god køler.)
Jeg må vidst melde mig under syndernes faner. Siden mit Windows (ja Windows) blev lidt underligt for et par måneder siden, og deraf følgende ikke starter ting op automatisk ved start (heriblandt F@H), ja så har mit bidrag vidst ligget i den lave ende :r Det er dog startet nu, og når jeg får en ny harddisk om et par dage hvis det går efter planen, så skulle jeg helst være lidt med igen :) Jeg kom lige til at tænke på, kan i sige hvor userid'et ligger? Vil gerne ændre det hvis jeg kan, men vil jo heller ikke spilde en halv WU =)
Yes gutter, så er vi oppe på 7000 points om dagen. Det er noget bedre end de tidligere ca 3000 points. Vi kan stadig bruge flere overclockere til at støtte projektet med igen at komme foran newz !
Jeg har foresten et lille spørgsmål omkring F@H .. de der stats sider ... hvor tit opdatere de ...
Jeg spørger bare fordi jeg synes at der går evigheder imellem at jeg aflevere pakker og til at det kan ses i stat listen ... for eksempel ... satte jeg min gamle stationære maskine til at køre F@H igår ... og den blev færdig med en pakke kl 17 idag ... og eftersom at det var den første pakke fra den maskine ... så skulle man tydelig kunne se den da F@H's stat side siger hvormange processore man har haft ibrug inden for en uge ... !
Men nu er kl blevet 22 ... og der er stadig ingen tegn på at pakken er kommet med i statestikken ... Jeg synes ellers at statsne ellers har været rimelige opdaterede (med de tidligere pakker jeg har haft afleveret) ... men ikke siden kl 17 idag ...
Er der noget galt med stat siden ... eller er det bare fordi de er langsomme til at opdatere ... !
#132 .... ja jeg ved godt at extremeoverclocking opdatere hver 3. time ... men det var nærmere den officielle standford side jeg spekulerede på ... da det ser ud som om at den officelle side altid er den mest opdaterede ... !
Men takker for den danske stats side ... det site kendte jeg ikke lige ... :)
Den uskrevne regel som jeg personligt arbejder udfra er at de maskiner som man EJER kan folde for ens eget nick. Kommer der flere på, så giver man dem sit eget nick med et tal efter eller whatever.
Hvad er det dog for en slatten forsamling mine sarte øjne skuer. Hvad er meningen, hvad er det liiige i har gang i? Kan i da ikke se hvad det er newz.dk har gang i? Scenen er vores.. scenen er overclocking.dk's - vi skal bare indtage den - så kom da i gang, føl kampgejsten som vi knuser de mider på newz.dk :e
sajmon: når jeg nu har en PIV med HT ska man så sætte den ene til at bruge CPU#0 og den anden til at bruge CPU#1? for når jeg kører med 2 på samme tid tager det over dobbelt så lang tid pr. udregning!?
men jeg har bare lavet 2 mapper i c:\programmer og så 2 genveje på skrivebordet begge med forskillige ID's! men det tager alså over dobbelt så lang tid ?:(
Findes der en anden måde man kan sette FAH op som service? Det er lidt irriterende at man skal installere FireDaemon på alle comps man vil sætte igang med at folde.
#164 Oprindeligt startede nogle af os i februar/marts sidste år - så det er ved at være et stykke tid siden. Iøvrigt bestod den "oprindelige" tråd af 4-5 tråde med et par hundrede svar i hver, så det må absolut være en af de længste tråde der nogensinde er blevet oprettet herinde :)
#170 jeg har bare sagt fuck det og givet mig til at folde selv om lortet går ned pga. jeg trænger MAX til at får formateret... + jeg har sat en maskine merer til at folde... og ja den står i mit eget hus ;)
Nej hvor tager en opgave på 2.500.000 lang tid... nu har min lillebrors AMD 2500+ barton foldet på den i 2 hele døgn og den er ikke færdig endnu... det bliver den først her sent i aften :00
Så har jeg kylet en lille statestik ting på Folding Top 100 listen. Der vises nu hvormange Foldere der er, samt hvad den samlede point score på OC er :)
Jeg forsøger at opdatere listen dagligt (da jeg ikke har fået taget mig sammen til at lade det ske automatisk endnu).
Palmen, ja jeg kan kun give dig ret, men så må vi andre kæmpe lidt hårdere, jeg har droppet at stoppe lige pt., så går det jo helt i stå, og istedet for koble en AMD 2800+ og en Duron1600@voldsom mere på på onsdag.
Skal lige have lavet lidt afstand inden jeg drosler ned. :e
Der er udviklingsmøde nu på lørdag, og folding listen er en af de ting jeg vil tage op til mødet. Har nemlig lidt af en ide om at lave det således, at man kan hive en dags liste, en uge liste samt en månedsliste ud af systemet. Dog vil den gamle liste (altså top listen) også være at finde :)