Installering af alt det der er nødvendigt eft

Diverse d.  24. april. 2004, skrevet af DR.HooK
Vist: 207 gange.

DR.HooK

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2004 18:05:33
Svar/Indlæg:
4/3
Jeg har lige købt en ny pc(den sku vist være på vej) i dele. Og jeg vil selv samle den men mit problem opstår(sikkert) når jeg har samlet den og have installeret windows... Hvordan gør man? jeg har xp cd(original) så der er intet problem der, men propper man bare cden i og så efter en halv time er man klar til at game eller hvordan foregår det... måske er der nogen der har en tutorial...
så vær sød at hjælp mig

på forhånd tak

DR.HooK

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2004 12:25:53
Svar/Indlæg:
1016/19
Æh, du bygger selv en PC op helt fra grunden, men har aldrig installeret Winduske??? ?:(

Har du kørt Linux indtil nu, eller er det også første gang du skruer en PC sammen hardware mæssigt? I så fald skulle du tage at invitere en kammi over som har prøvet det før, for ellers risikerer du at gå i stå længe inden du overhovedet når til OS-installeringen.

Ellers er det som du siger - saml din nye rig, smid Windåse CD'en i drevet og tryk på reset-knappen. Så booter den fra CD'en og stiller dig en masse spørgsmål om den skal partitionere hele disken til Windows ("ja"), om du vil bruge NTFS ("ja"), hvad din CD-nøgle er ("står et eller andet sted på din original") samt nogle flere mindre væsentlige spørgsmål.

Og så går der lige en halvtimes tid - så er din Windoze klar til brug... 8)

DR.HooK

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2004 14:03:32
Svar/Indlæg:
4/3
Jeg har installeret ny harddisk, gf-kort, ram og formateret min gamle pc men tak for hjælpen... jeg troede ikke det var så let!