Hvilke højtallere?

Diverse d.  24. april. 2004, skrevet af Dalle_DK
Vist: 294 gange.

Dalle_DK

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2004 22:18:12
Svar/Indlæg:
285/29
Hey allesammen

Hvilke højtallere skal jeg vælge jeg?
Jeg vil helst have nogle med 5 højyallere og en subwoofer.
Hvordan forbinder man højtallerne, er de trådløse eller hvad?

Håber i kan svare på spørgsmålene og give mig nogle gode råd til hvad jeg skal vælge.

Jeg vil ca. bruge 700kr.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2004 12:03:02
Svar/Indlæg:
1016/19
Det kommer da ganske an på, hvad du skal bruge dem til makker. Nogle er ekstremt gode til spil, andre til rock og igen andre til klassisk. Der er også nogle som bare ka' det hele. Men der bør du surfe lidt rundt og lede efter uafhængige tests på nettet.

Af mærker går man sjældent fejl af Logitec og Altec, men her på Hardware-Test har de testet nogle systemer fra Trust og Ozaki som giver masser af lyd for gysserne. Prøv at klikke dig ind under "Lyd" og læs selv. Der var f.eks. Trust 4500P til 435,- eller Ozaki HM 010 til 699,-

Jeg har selv Logitech Z-680 og de er bare ren orgasme, både til DVD og spil, men de ligger jo noget over dit budget.

Hvordan man slutter dem til? Der er nogle små jackstik bag på enten dit lydkort eller motherboard - sikkert med farvede ringe omkring. Der pløkker du bare stikkene fra højttaleren i. Så skal der 230 volt til vufferen, og så er du klar til at spule din underbo ud.

Du skulle måske også lige sikre dig, at dit lydkort/mobo overhovedet understøtter 5+1, for ellers får du jo intet ud af at købe et surround højttaler anlæg. Så sparer du knaster ved at nøjes med 2+1.

Trådløse højttalere har jeg sq aldrig hørt om... 8)