Redde "forældreløse filer"?!

Software d.  25. april. 2004, skrevet af sgt.hp
Vist: 278 gange.

sgt.hp
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 12:36:54
Svar/Indlæg:
436/69
I forbindelse med med at mit raidarray skulle flytte controller, har jeg haft mit data flyttet over på andre diske, bl.a. en WD1600SE. Det går fint, og får dataen hevet over på arrayet igen, men til min STORE skræk er min spilmappe tom.

En genstart forinden begyndte win at starte scandisk, hvor den skerev "deliting orphan file #####", hvorefter jeg skrækslagent genstartede computeren, og næste gang nægtede jeg så at lade den høre scandisk..

Men er det muligt at hente de filer igen?? Eller er de tabt forevigt.? For med de spil er der jo røget mange savegames :x :x ..

Håber på hurtig hjælp....
Mvh. Morten

PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2004 13:44:09
Svar/Indlæg:
602/17
Hvis ikke de er blevet overskrevet, altså hvis ikke der er blevet lagt nyt data ind på samme område hvor disse filer lå førhen skulle det være muligt at få et program til at finde dem frem igen.

Jeg har dog ikke den store erfaring med lige nøjagtigt det område. Men jeg ved der findes programmer til formålet. Mener faktisk at Norton eller Partition Magic kan gøre det, men jeg er ikke sikker.



#2
VK
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2004 17:13:18
Svar/Indlæg:
4/2
Easy Recovery Pro kan varmt anbefales
Da min 2x 120BG IDE blev genoprettet, glemte jeg at backup'e My Docs mappe - programmet har idenficiret mine diske som en samlet disk og kunne gendanne 98% af af mistede data

Det er nok en af de få programmer der ikke laver rod filer med lange navne (>8 tegn) og kan gendanne filens segmenter, selvom hele filen ikke kan gendannes.

Norton og andre kan stortset kun køre i windows - Easy Pro starter i sin egen DOS med en GUI



sgt.hp
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2004 18:13:01
Svar/Indlæg:
436/69
Det vil jeg da prøve... takker