P4C800 Deluxe RAID0 problem

Bundkort / CPU d.  25. april. 2004, skrevet af System
Vist: 178 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2004 23:50:29
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har i en periode på 2 måneder kørt RAID0 på mit P4C800 MOBO. Jeg benytter selvfølgelig SATA-RAID controlleren på kortet. Jeg blev dog træt af larmen fra mit gamle kabinet, så jeg investerede i et nyt, samt nogle blæsere og noget andet støj-minimerende. Men efter at have flyttet alt over i det nye kabinet, og efter at have gjort mig meget omhyggelig med at sætte drevene sammen på nøjagtig samme måde som tidligere, er BIOS'en ikke istand til at se mine 2 Maxtor drev. Under normale omstændigheder er det en option (CTRL-F) under boot'upen, som giver adgang til PROMISE controllerens setup. Den kommer aldrig frem.
Når jeg forsøger at sætte de to Maxtor på IDE SATA controlleren, ser BIOS'en fint drevene, og alle data stemmer. D.v.s. at jeg på nuværende tidspunkt antager at mine diske ihvertfald ikke fejler noget.
Findes der nogen måde at teste PROMISE controleren på?..
Vil det måske hjælpe mig at flashe BIOS'en på ny?..

Er faktisk lidt ude og skide m.h.t. de data der ligger på array'en. Ret vigtige.. ☹ ..

Hvis der er nogen der har et bud, eller måske gider vende det engang.. Så sætter jeg ihvertfald pris på det.. 🙂 ..

VH
Torsten
Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2004 00:05:49
Svar/Indlæg:
3346/81
Har selv et SATA RAID0 - men på Intel controlleren - anyways - hvis du har flyttet moboet over i et nyt kabinet, vil jeg foreslå at du resetter BIOS allerførst.

Husk at pille ekstern strøm fra - flyt jumperen, vent et par minutter, tilbage med jumperen, strømkablet på, og boot - så skulle du kunne sætte det op forfra i BIOS.

Tomgun