Det kan sagtens fungere. Se bla. mit PCmark2004 resultat med 2 GB ram (4x512 MB i min profil). Min pc kører fortrinligt med 4x 512 MB PC3500.
Det der IKKE virker er at smide 2x dobbeltsidede + 2x singlesidede ram i et 875/865 chipset, så falder ydelsen betragteligt, i hvert fald i unbuffered ydelse (fald ca 20%).
Desværre kan man ikke køre med PAT med 4x dobbeltsidede moduler, til gengæld yder 875 chipsættet bedst med 4x dobbeltsidede moduler, så ydelsesnedgangen uden PAT udlignes næsten. Jeg scorer f.eks. 25k i 3dmark med 2 GB ram og 24/7 settings, og det er selv om jeg er nødt til at sætte timings ned da de 2 blokke er med CH-5 chips. Der er intet der lagger eller suger med 4 ram blokke i mit system, tværtimod.
Jeg kan uden problemer køre 224 Mhz fsb med 1:1 ved cas 2-3-2-6, herefter står mine CH-5 blokke af. Jeg har været oppe på 270 Mhz fsb ved 5:4, her ville min cpu ikke mere. Generelt vil jeg mene at op til 250 Mhz fsb burde kunne lade sig gøre med 4x ram blokke uden problemer. Jeg har både prøvet på et Abit IC7-G og et Asus P4C800E Dlx, ingen af dem har voldt noget som helst problem. Det er muligt at nogle ram blokke er mere "kompatible" med Intel 875/865 chipsettet end andre, men jeg har prøvet 4 forskellige Kingston PC3500 revisioner, og de har alle virket upåklageligt, selv om der har været forskellige chips på dem.