-> #0
Fed tråd ;)
Tjah... mit nick er lidt af en længere historie, så hvis I er klar det på så kommer den her:
Engang i tidernes morgen da jeg havde fået min helt egen computer med Voodoo II og hele pivtøjet, investerede jeg i et ISA NBC/TP netkort.
Mine kammier og jeg har brugt utallige timer på det lort og nøj hvor var det anstrengende til tider. Men vi fik da fyret op for lortet og kom i gang med at spille Quake II for vildt, og jeg endte med at blive rigtig god. Et eller andet sted i processen dukkede navnet: "TheDevillHimself" (med to l'er) op. Da jeg begyndte at spille på netcafé voldte det nick mig en del kvaler idet mange ikke rigtig kunne forholde sig til min "Homer Simpson" figur og min agressive spillestil.
DeltaForce (2) kom frem og jeg fik en åbenbaring.
I stedet for at skyde på alt og alle begyndte en stille tilfreds fornemmelse at dukke op i mig, hvilket gavnede mine teammates. Jeg fik fingre i en .50 Barett i spillet Delta Force 2, og fandt et hidtil ukendt gen. Nu hvor folk havde vænnet sig til "TheDevillHimself", begyndte der en ny problematik. Mit navn passede pludseligt ikke til min spillestil.
Jeg fandt hurtigt på navnet "Sniper". Det er også navnet på min maskine på mit hjemmenetværk og har altid været det. "Sniper" hang ved i lang tid indtil, det at spille over internet vandt frem...
Diverse chatforums kunne ikke forholde sig til mit noget kun sigende nick og der blev stillet en masse spørgsmålstegn.
Engang i 8.-9. klasse sad jeg på skolens computer (Shh, ikke sladre :r) og spillede Quake II mod en fra et andet land.
Samtalen foregik på engelsk og han fandt hurtigt ud af, at jeg ikke var til at spøge med. Dermed henledtes samtalen til vores nicks. Jeg fortalte ham lidt om mit...
Han vidste i midldertidig ikke hvordan jeg så ud, og kom på et tidspunkt med kommentaren "Your f*cking nigger".
Udtalelsen ramte mig hårdt, og jeg lukkede for computeren.
Skæbnen ville at jeg den samme dag skulle støde ind i en ubehagelig type som ligeledes kommenterede min mørke lød. Jeg gik på netcafé og smadrede alt og alle med (d)en Barett.
Kommentarerne væltede ind om at jeg var træls, irriterende, og bare skulle skride. De andre ville gerne spille et reelt spil og ikke bare nakkes på 1-2 km's afstand.
Pludselig "kammede det over" og jeg blev gal...
Da jeg kom hjem tændte jeg for chat'en og faldt i snak med en venlig sjæl fra USA. Han og jeg snakkede sammen længe og pludselig siger han ordet "nigger" i en venlig tone.
Jeg forklarer ham på pænt engelsk: "I'm NOt a NIGger"
Jeg ved ikke hvorfor, men "Not a Nigger" lød på en eller anden åndssvag måde godt, og forklarede på en sjov måde praktisk talt alt om mig. Sætningens skarpe og konciste formulering gjorde at jeg tog fem af bogstaverne og satte dem sammen til "NoNig".
Navnet har den dag i dag lidt mistet sin oprindelige betydning, men det har hængt ved i rigtig mange år nu, og det er blevet en stor del af mig. Mange ting står i "NoNig's" tegn og jeg ville ikke være foruden dem.
Faktisk, så er amerikanere de eneste folk som umiddelbart ser sammenhængen i mit navn. Hvilket jeg fandt ud af ved at spil online UT2003...
Så nu har i lidt om historien bag "NoNig" ;)
-> BigBird
... hø hø :00
Er det ikke noget med at "BigBird" er en kylling?! 8)
Kunne det være derfor at du ikke vil forklare hendes udtalelse ;)
(Det' gas! :e)