Hvilke 120mm blæsere skal jeg vælge til et (næsten) lydløst system? Har et Acusticase med plads til 2 stks, en i front og en i back. Giv mig venligst link hvis i har noget lækkert! (ligemeget med CFM) Jeg vil gerne under 15 DB - prisen er underordnet! :00
... med en 80-120 fanadapter og en Noise Control NMT-2 blæserstyring til en flad 50'er. Det siger ikke en lyd - ikke engang med kabi'et åbent. Blæseren er specificeret til 26 dBA ved 15 volt, men når den reguleres ned, kommer den under høre-grænsen.
Men du skal bruge en profil med skørt som er velegnet til lavt flow - så som en Alpha - og på grund af NMT-2'eren skal blæseren suge luft ud af profilen. Hvis den puster luft ind i profilen måler NMT-2'erens sensor omgivelsernes temperatur i stedet for profilens, og så kører den for langsomt. 8)
Papst er rimelig okai ved 5v ... men jeg mener nok at der er noget som er bedre ... !
Noise Blocker har lavet denne blæser ... og selvom at der i specifikationerne står at blæseren larmer samme db antal ... så skulle lyden være noget mere behagelig ved denne blæser ... !
er de helt "lydløse" ved 5v? mit vand er nemlig ik så stille som jeg havde håbet og har fundet ud af at det er mine blæsere der er den helt store synder
Hvis du tilslutter din fan mellem 5 og 12 volt i stedet for ground og 12 volt, så kører den 7 volt.. Og tilfældigvis har du de to spændinger i de almindelige molex stik fra PSU'en 8)
Og de 2 sorte er stel/ground eller 0v som nogen også kalder det.
For at få 12v til en blæser ... skal man lave et spændings fald på 12v ... det gøres ved at bruge den gule +12v linje ... og en af de sorte 0v/stel ledere (Da 12v-0v = 12v)...
For at få 7v til en blæser ... skal spændings faldet være 7v ... dette opnås ved at bruge +12v lederen (den gule) og +5v lederen (den røde) ... (Da 12v-5v = 7v) ....
For at få 5v til en blæser ... skal spændings faldet være 5v ... Det gør man ved at bruge +5v (den røde) lederen og en af de sorte 0v/stel ledninger...
#13 ... nævn mig et sted hvor man kan købe de lydsvage powerfluid blæsere ... jeg har selv 2 af de gamle (rigtig lydsvage) ... og de er gode ja, men papst og noise blocker er bedre (mere lydsvage, men også mindre yddende) ... men de er gået ud af produktion for lang tid siden ... og nu producere powerfluid kun sådan nogen fancy case mod blæsere ... !