>Men Jeg synes faktisk ikke artiklen indeholder noget som DT ikke allerede har skrevet i en af sine utallige tests af psu'er, og værst af alt så passer >overskriften slet ikke med artiklen. For hvad er der egentligt vedr. valg af psu i den?
Se nederst
>Der udledes et teoretisk forbrug
Det er netop ikke en teoretisk udledning - hvis du læste artiklen ville du kunne se at jeg *måler* det reelle strømforbrug.
>på to bedagede systemer
Du er da velkommen til at sponsorere noget nyt moderne hardware ?
>der ikke engang er clocket synderligt op,
Begge CPU'er var clocket til deres maximum - og jeg har ikke råd til at anskaffe flere CPU'er/eksotiske køleløsninger til at nå højere.
Desuden nævnes det jo hvordan folk selv kan udregne forbruget når CPU'erne overclockes - og derfor selv skalere.
>og konkluderes at køb bare en 300w så virker det nok..
En rimeligt kendt side ved navn "Tom's hardware guide" har i deres test af NV4 også målt effektforbruget på en P4EE+NV4+det løse, og han målte et forbrug på godt 270 Watt, så der er ikke så langt igen.
>Så nye GFX kort
5900 er rimeligt nyt - og meget få har adgang til NV4 og tilsvarende endnu
>Nye procs osv..
Se ovenfor under overclocking/skalering
>hvad hvis man har mange diske
Effektforbruget for harddiske berøres også - når man læser artiklen...
>, meget ram eller når det her nu skal ligne en OC side.. Hvad hvis man OC'er...
Se ovenfor
>Ideen til artiklen er god, men synes bare der mangler meget og at der er for lidt nyt i forhold til hvad jeg kunne have fundet med søg på siden i forvejen.
Ideen med artiklen var en opsummering og gennemgang af de forhold man skal være opmærksom på når man vælger en PSU - derunder primært at det man skal være opmærksom på er hvad der kan trækkes fra +12V - uden at man behøver søge, søge og søge igen og igen.