Min gamle Maxtor DX740 (80GB/ATA166/2MB) er gået istykker ( i garantiperioden) og jeg får en ny disk med posten idag. Da den gamle disk var udgået fik jeg en anden model; Maxtor DiamondMax Plus 9 Fluid 80 GB (8 MB / SATA150). Men jeg opdager sku da lige at mit Abit NF7 ikke har SATA-controller. Kan man købe en seperat SATA-controller-kort og smide i maskinen, eller skal jeg bytte den om til en ATA166-disk. Er denne OK; Maxtor DiamondMax Plus 9 Fluid 80 GB (IDE133 / 8 MB)
Den er ganske fin, du kan enten købe controller eller sata til IDE converter - men den optimale løsning, både for bekvemmelighed og performance er at anskaffe dig en disk der passer til dit board. ;)
Får man ikke noget ud af at køre SATA? Det er mere fordi disken kommer med posten i dag, og jeg orker sku ikke at sende den retur og vente en uge mere. Er det noget snot at købe en konverter og hvad koster sådan én
Får man ikke noget ud af at køre SATA? Det er mere fordi disken kommer med posten i dag, og jeg orker sku ikke at sende den retur og vente en uge mere. Er det noget snot at købe en konverter og hvad koster sådan én