jeg har, i tidernes morgen, dummet mig gevaldigt.. men jojo, denne tråd er sq fortrøstningsfuldt.
første gang : satte en 256 blok DDR PC2700 OMVENDT i en ram slots.. i spørger måske hvordan fanden det kan lade sig gøre.. men jeg må være jer svar skyldig, fordi jeg fik det fanme mast med en gevaldig masse vold ned i den stakkels slot. Nå, men jeg booter, og der sker nada... sort skærm. Slukker, synes noget lygter brændt. Chekker ram, de er BRÆND varme! Dengang sad der jo sådan nogle klistermærker med specs på; de var grillede, kulsorte. Men hvad tænker jeg, hehe, fixer fejlen, vender dem rigtigt, og vupti, de virker ganske nydelige.
anden gang : jeg får mit første mobo i, samler alt som det skal være. Tænder: "piiiiiiiv" hyletone fra PSU. Tænker på et relæ af en slags der slår fra hver gang jeg tænder, så jeg ringer til min "hardware-hjælp-mig-mand" Sneglehunden, eller Rasmus, og han siger: "Kristian... nu har du vel husket afstandsholdere til mobo'et ?" "rasmus.. hvad er afstandsholdere?" :D .. fik faktisk en bule i panden for at slå mig selv med en skruetrækker lige i krydderen.
tredje gang : en dag vil min comp ikke tænde. Jeg prøver alt. Skiller alle dele af, lægger mobo ud på et håndklæde på et bord. Prøver at starte med alle dele, og udelukke en efter en. Finder så ud af at bundkortet, uden noget, hverkan CPU eller andet, tænder fint. Sætter CPU i UDEN køler, tænder: det virker ikke! så prøver jeg med en 800 Mhz duron fra sneglehunden, og det virker! underligt.. prøver med min egen igen:det virker ikke. Så jeg sender naturligvis min CPU til bornholm, shag.dk RMA - får CPU tilbage med en regning på 300,- kr - den virker! Prøver igen på håndklædet, det virker stadig ikke. underligt underligt.. så kan det jo kun være mit motherboard der er et eller andet mystisk ved.. det vil gerne køre med en duron, men ikke min barton.. så jeg sender derefter mit motherboard til RMA. Får det tilbage, 300,- kr. operatør regning, mobo virker fint. fanme utroligt!
Husker i at jeg ikke satte min CPU køler på under test ? For at være HELT sikker, bare sådan lidt for sjov, sætte jeg CPU køleren på kernen, dvs : kun mobo, CPU og køler. Og fanme om skidtet ikke virker! god damnit! Så jeg jubler self., slår mig selv lidt mere i bolden over min åbenlyse fejltagelse. CPU virkede altså fint, samt mobo. Så jeg piller gladeligt køleren af igen får at smørre pasta på, men da jeg skal sætte den på igen, og gøre den klar til montering i kabinet, jorde jeg skruetrækkeren ned i mobo'et, og smadre en lille dims til northbridgen, OG DRÆBER MOBO'et ! :00 :00 :00
pyyh .. det var sådan ca. mig når det er værst (bedst?) .. og nu sagde jeg ellers til mig selv inden jeg gik igang med at skrive det her: begræns begræns... sorry, bær over med mig, klokken er 0:35 ;)
nite all, håber det giver lidt inspiration!
.exeo