Mit dummeste hardware eventyr

Diverse d.  28. april. 2004, skrevet af slettes
Vist: 1496 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 19:25:47
Svar/Indlæg:
69/23
Jeg tænkte der måske er nogen der har været ligeså uheldige/uopmærksomme eller godt gammeldags dumme som jeg har i jeres hardware/overclocking karrierer. Jeg kan i hvert fald komme med min historie, og håbe på at jeg ikke er den eneste der har kvajet mig :)

Det startede med at min allerførste windows computer skulle opgraderes. Jeg ville gerne gøre den mere støjfri, og købte derfor en efter sigende næsten lydløs PSU udover bundkort med tilhørende processor, "støjfri" køler, ram og endda også grafikkort. (Voodoo 3 Woohoo! det var tider :D)

Puha, det var med rystende hænder og nerverne uden på tøjet at jeg skilte maskinen ad og gik i gang med operationen. Jeg var meget påpasselig med at sætte alt forsigtigt på plads i bundkortet og montere det ordentligt med skruer og det hele. præcis som det havde siddet i det andet bundkort. Og da jeg var færdig så alting da også fornuftigt ud. Pyha, nu skulle der testes.

Alle kabler blev tilsluttet, og så var der bare tilbage at ramme power knappen. Klik...

Larmende stilhed!

Klik klik klik... Men lige meget hjalp det. Min computer ville ikke starte. Jeg begyndte at få det dårligt. Jeg havde bestilt for omkring 3000kr, og det var mange penge dengang. Jeg var grædefærdig.

Efter to forfærdelige dage og lange søvnløse nætter uden min computer, fik jeg endelig en af mine venners storebrødre over og kigge på sagerne. Han sagde at alt så fint ud og at han ikke kunne finde problemet umiddelbart. Vi testede alt hardware stykke for stykke i hans maskine, og kom frem til at intet var galt.

(Her skal jeg måske lige indskyde at jeg var stor fan af Andreas og hans hardware kundskaber, og at jeg gerne ville give indtryk af at jeg kunne mindst ligeså meget som ham.)

Under hele forløbet forklarede Andreas en masse om hardware og installation, og jeg sugede til mig, selvfølgelig ikke uden en gang imellem at forsikre ham om at det vidste jeg egentlig godt i forvejen :D

Da vi skulle montere det hele i mit kabinet igen spurgte Andreas som min vens storebror hedder om han måtte låne manualen til mit nye bundkort. Jeg fandt den til ham uden at vide hvad den skulle bruges til, og han gik i gang med at montere kablerne til HDD LED, Reset Switch osv. efter tegningerne i manualen imens han mumlede ahaaaa!

Koldsveden skød frem på min pande i det øjeblik jeg opdagede sandheden. Det var ikke nok at montere kablerne på samme måde som de sad på det andet bundkort... Og hvad værre var. Andreas der snart havde brugt 4 timer på at hjælpe mig ville finde ud af det i det øjeblik han trykkede power knappen i bund :o

Selvfølgelig startede maskinen upåklageligt op efter denne episode, og jeg flovede mig gevaldigt. Men DEN fejl begår jeg i hvert fald aldrig igen, og set i bagklogskabens lys burde jeg heller ikke have begået den dengang. Men jeg tror jeg vil skynde mig at bortforklare det med at jeg var så nervøs :e

M.v.h.

Martin

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 19:42:36
Svar/Indlæg:
3799/43
hmm det dummeste var vel da jeg lavede mit egen monterings beslag til mit kølehovde til t-Birde 900 da jeg skruede det på havde jeg ingen fjedre så da jeg stramte for hårdt hørte jeg et knæk :/

Djake

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 19:46:22
Svar/Indlæg:
418/10
#1 kender det alt for godt, desværre.. Da jeg skulle sætte mit J2o kølehoved på mit 9800xt, kunne jeg ikke lige få fjederne til at passe så dem fjernede og satte det direkte på... knæk sagde det og hjørnet på kernen knækkede :r

og så var der også lige den gang med et vapochill, men det er en anden historie :e

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 19:57:27
Svar/Indlæg:
482/6
#2: jeg melder mig til flokken af folk der har knækket CPU Die's med Vapo-kølehovedet... :l

Damn jeg savner den CPU ;)

Djake

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 20:02:11
Svar/Indlæg:
418/10
#3 Hehe godt at se jeg ikke er den eneste ;)

det er vel irelevant at nævne det var en amd :e :e ej det var sku en fed cpu, har den stadigvæk, men som nøglering :p

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 20:05:45
Svar/Indlæg:
845/46
#2 & #3
Jeg er med på Vapo og AMD CPU
2 stk. på een eftermiddag :r

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 20:32:41
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg har ikke rigtigt lavet andet end at starte min 1700+ op allerførste gang uden strøm til blæseren...

undrede mig da også over hvorfor den var 55 grader da den bootede...

nå... jeg lod den boote win, og sad og spillede CS i en halv times tid... genstartede så, for at tjekke temp... 86 C !!!

kiggede ned, så at blæseren ikke kørte, og en djævel jog i mig, og flåede strømstikket ud...

man kunne riste æg på den ellers MEGA varme Volcano 7-profil :l

cpu kører endnu på mit priv sys...

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 21:29:25
Svar/Indlæg:
482/6
Min var også en AMD... den lækreste 1700+ penge kunne købe... løb 2600MHz Stabilt med 1.8Vcore... (!) (...DLT3C...0308SPMW)

Skal lige siges at første gang nogensinde jeg skulle montere mit (forhenværende) Vapo på den lækre 1700+ gik alt strålende og alle var glade... men anden gang... :r

Har den også stadig liggende på hylden, med et spinkelt håb om at den en dag vil virke igen ;) :e

#5: Ahh det er dælme nederen!! (og Sikke en rekord! ;))

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 21:30:54
Svar/Indlæg:
2192/67
6# Jeg har prøvet præcis det samme med en P4.....fååååk sådan en køler bliver varm når man lige har spillet. Det var faktisk i sidste uge, så jeg har stadig et mini brændmærke på min pegefinger...... :00

Jeg har også fået lavet noget gøjl med et gammelt 9500Pro, hvor jeg lige skulle se hvad det kunne med vand.....det kunne sgu meget. Men jeg kom desværre til at knække noget at coren, for jeg havde fjernet den der lille ramme. Men det virker sgu endnu, man skal bare være forsigtig når man skifter køler på det......Btw. jeg fik faktisk omkring 14500 i 3dmark2001SE med en 2,4@3,4. Ganske godt faktisk....det var så også med alle mulige artifacts, men den gennemførte. hæhæ

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 21:42:28
Svar/Indlæg:
870/45
Jeg har kun ristet en psu, det er faktisk alt :P

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 21:56:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Der findes faktisk en lign. tråd andensteds i forummet. Den er hylegskæg, ta' lige og smid et kig derind! ;) :e

"Dummeste"?! :00

Lad mig se... :l Jo! 8)

Tjek denne tråd :e

(Hint: Jeg er #4 ;) ) http://www.overclocking.dk/for...

CziX

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 22:20:24
Svar/Indlæg:
134/19

Hvem har ikke prøvet det? :00

Prøvede engang at putte strøm til en harddisk, imens maskinen var tændt. Det gik glimrende i starten, men så fandt jeg ud af, at det var ret vigtig ikke putte det "skævt" i. Harddisken begyndte at ryge, og hele printpladen smeltede. Ikke fedt.

spand-online

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 22:26:17
Svar/Indlæg:
143/6
tjaaa jeg må vist også hellere rykke ud med en af mine.

En af mine venner skulle have ny spand. Så jeg bestilte en Tbird 1000 Mhz og et Asus A7v + diverse.
Hele møget kommer hjem og vi skal samle det, det er der jo ikke nogen ben i, eller er der?
Selve instalationen af det forskellige HW er der ikke nogen problemer med ud over den vanlige nærvøsitet da køleren skal monteres. Det skal siges at jeg på det tidspunkt selv kørte med en dual celeron og aldrig havde monteret socket A cpu'er før så jeg var lidt spændt på resultatet. Men det ender da med at det bliver sat sammen og jeg skal skuppe det hele igang med et tryk på power....dette gør vi så forventningsfulde som sådan noget nu kan gøres. INTET absolut intet sker!
Hmmmm tænker man ved sig selv og spekulere på om man har brækket kærnen på det skrøbelige skidt, kigger efter, nej det ser godt nok ud. tjekke kabler, heller ikke.
For at gøre en lang historie kort viste det sig at jeg havde sat stikket til powerknappen forkert hver eneste gang! men det opdagede jeg self. først efter at have skildt lortet ad ca. 4 gange :r

slettes

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 22:27:24
Svar/Indlæg:
69/23

Hovsa! :) Det var jeg ikke lige opmærksom på. Sørgelig historie. På en temmelig grinagtig måde.

Jeg har dog også fået en del stød i min hardware tid. Har faktisk også futtet et grafikkort af via. statisk elektricitet. Det var hjemme hos en af mine venner og de har et totalt lækkert blødt pelset gulvtæppe. Gæt hvad der sagde knald da det skulle tilbage i kabinettet :D Faktisk virkede hele porten ikke bagefter. Heldigvis var det i PCI GPU dagene :D

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 22:32:03
Svar/Indlæg:
543/67
Tjaeee det lykkedes mig faktisk at smadre cpu og mobo på samme gang, kun med én skruetrækker! Jeg skulle skifte køler, og den daværende køler var meget svær at få af (TT Volcano 7), så der blev lagt mange krafter i, alt hvad jeg kunne presse på den skide monterings klips, ja og gæt hvad...? Kling....BANG! lige ned i mobo, og en lille sort dims fløj ud til højre (fandt senere ud af at det var en lille modstand) - nå men hva fanden, det har jeg gjort før, så tog køleren af og monterede en SP97. Kunne ikke rigtigt hitte ud af den monterings metode med de 4 huller der, så var meget forsigtig, men fik da den sat på plads tilsidst. Det skal siges jeg var MEGET forsigtig - og bange for at smadre cpu. Men jeg fik den på og startede...hmm intet billede....sjov lugt...hmmmm....slukkede og satte snuden ned til cpu....for satan den lugtede stygt !!! SHIT tænkte jeg og flåede køleren af, og hvad fandt jeg....en MEGET SORT cpu :e (jeg fandt senere ud af at de skruer på køleren faktisk SKAL skrues HELT i bund:))
Nå ja, det var alligevel tid til opgradering:)

Har faktisk også fornygeligt lavet den berømte med 110V tingen på min Lepont, men heldigvis sørgede hr. sikring for at det ikke gik udover alt mit hardware...:P Over til mekanikeren og få en ny 10A sikring og så kørte det igen:)

Udover det er det lykkedes mig og nogle kammerater at ødelægge mit kabinet i et teknologiprojekt om "Casemodding" :e Se bare min profil!!;)

Kender I den med mig, cyklen, den smadrede baglygte og en stillestående bil...? Nå men den må I høre en anden gang!:e

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 22:46:08
Svar/Indlæg:
823/24
#7 Dem har jeg så smadre 2 af, den ene med vapo, og den anden med en volcano 9, som bare var UMULIG at få på :|

Avenger

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 23:17:50
Svar/Indlæg:
330/7
NoNig >> Har du lagt mærke til at computernørder kun laver den samme fejl 2 gange ? :e

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 23:19:57
Svar/Indlæg:
1996/65
#0 ... du skal ikke være flov over det ...

Jeg har også engang oplevet at min computer ikke ville starte efter at jeg havde samlet den ... og jeg gennemgik alle kabler ... og alt passede simpelthen .. jeg kunne overhoved ikke finde noget galt med maskinen ... såe jeg blev nød til at ringe til en fætter jeg har som er uddannet inden for it-verdnen .. og hans første svar var ... floppy-kablet ... men jeg sagde til ham at floppy kablet sad som det skulle og der var altså heller ikke noget galt med nogen af de andre kabler ...

Meen ... så var det jo lige at jeg fik af vide at der var en rød (first pin) leder på et floppy-kabel ... og hvis det ikke vendte ringtigt ... så ville maskinen ikke starte ...

Såe bare for at kontrolere ... så kiggede jeg på floppy-kablet .. og måtte desværre erkænde at jeg havde vendt det forkert :r ... og da jeg vendte det om så virkede maskinen som den skulle ... :D

PomFizt

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 23:20:04
Svar/Indlæg:
103/19
hehe #15, så vidt jeg ved har du ødelagt en del hw gennem tiderne... bla. noget med noget mobo og en skruetrækker;) nå, men den må du sku selv fortælle hvis du da vil...

nåmen jeg må vidst hellere komme til sagen, tjaa måske ikke den største fejl men er pænt træt af den..
tjaa jeg skulle jo have noget nyt hw til min comp... da jeg så skulle til at sætte min nye p4 2400 800fsb i, trak jeg lidt for hårdt i kassen og den fik sig en flyvetur, heldigvis blev kun et enkelt ben bøjet... nåmen jeg rettede det til, smurte kølerpasta på og smækkede det hele i... wee det virkede sku, dér fandt jeg så ud af at jeg uheldigvis var kommet til at bestille en 400fsb i stedet for :(:(:( sur røv... men tjaaa jeg overlever da :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 23:55:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

*LoL*

Ellers kunne man jo tro: "Minus én pin, halvering af bussen!" :e

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 00:01:50
Svar/Indlæg:
240/44
hehe her er en mere til listen :

Min kones onkel ringer febrilsk og med panik i stemmen en dag jeg lige var kommet hjem fra arbejde.. træt lytter jeg til mandens teorier omkring virus på maskinen og "den skriver js hen over skærmen hele tiden"...

Efter at min arbejdsplads for nylig var hærget af vira, begynder jeg at lure lidt på SARC.com, om der ikke lige skulle være et eller andet, der kunne tyde på virus.. no go.. nå, men det ender med, at jeg overtaler manden til at komme med sin PC hvis han vil have den fikset. efter en lille time og 100 km. står manden i døren med compen under armen....

Vi sætter dyret til og jeg booter den op.. ganske rigtigt.. js over hele skærmen.. Defekt MBR? C-drevet inficeret af noget snavs?
slukker igen..

Jeg beslutter mig for at smide en 98 bootdisk i og starte på den, bare lige for at få bare en smule overblik over situationen.. Men hvad er nu det.. min disk vil ikke gå i drevet - der sad nemlig allerede en disk?

Jeg tager den ud, starter maskinen og vupti er den bootet ind i XP mens jeg sidder og banker hovedet ned i bordet..

Noget slår mig, at jeg tilbage i de glade midt-halvfemsere også stødte på den fejl ind i mellem.. SOM NÅR DER SIDDER EN TOM FLOPPY I DREVET!!!!! Og ganske rigtig... den VAR tom :)

Det viste sig senere at det var onklens søn der liiiige skulle have nogen dokumenter med i skole om morgenen - men ikke lige havde fået overført filerne inden han slukkede comp'en... DOH! :)

Behøver jeg at nævne, at det blev nævnt ved hans konfirmation??? :e

virus

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 00:21:02
Svar/Indlæg:
888/34
et abit nf7-s 2.0 kan ikke tåle vand mit eneste fuck up

Spyfluen^^MJ

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 00:24:34
Svar/Indlæg:
177/5
#21 Godt du siger det for jeg skulle lige til at smide et glads vand på mit :e

exeo

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 00:38:45
Svar/Indlæg:
288/19
jeg har, i tidernes morgen, dummet mig gevaldigt.. men jojo, denne tråd er sq fortrøstningsfuldt.

første gang : satte en 256 blok DDR PC2700 OMVENDT i en ram slots.. i spørger måske hvordan fanden det kan lade sig gøre.. men jeg må være jer svar skyldig, fordi jeg fik det fanme mast med en gevaldig masse vold ned i den stakkels slot. Nå, men jeg booter, og der sker nada... sort skærm. Slukker, synes noget lygter brændt. Chekker ram, de er BRÆND varme! Dengang sad der jo sådan nogle klistermærker med specs på; de var grillede, kulsorte. Men hvad tænker jeg, hehe, fixer fejlen, vender dem rigtigt, og vupti, de virker ganske nydelige.

anden gang : jeg får mit første mobo i, samler alt som det skal være. Tænder: "piiiiiiiv" hyletone fra PSU. Tænker på et relæ af en slags der slår fra hver gang jeg tænder, så jeg ringer til min "hardware-hjælp-mig-mand" Sneglehunden, eller Rasmus, og han siger: "Kristian... nu har du vel husket afstandsholdere til mobo'et ?" "rasmus.. hvad er afstandsholdere?" :D .. fik faktisk en bule i panden for at slå mig selv med en skruetrækker lige i krydderen.

tredje gang : en dag vil min comp ikke tænde. Jeg prøver alt. Skiller alle dele af, lægger mobo ud på et håndklæde på et bord. Prøver at starte med alle dele, og udelukke en efter en. Finder så ud af at bundkortet, uden noget, hverkan CPU eller andet, tænder fint. Sætter CPU i UDEN køler, tænder: det virker ikke! så prøver jeg med en 800 Mhz duron fra sneglehunden, og det virker! underligt.. prøver med min egen igen:det virker ikke. Så jeg sender naturligvis min CPU til bornholm, shag.dk RMA - får CPU tilbage med en regning på 300,- kr - den virker! Prøver igen på håndklædet, det virker stadig ikke. underligt underligt.. så kan det jo kun være mit motherboard der er et eller andet mystisk ved.. det vil gerne køre med en duron, men ikke min barton.. så jeg sender derefter mit motherboard til RMA. Får det tilbage, 300,- kr. operatør regning, mobo virker fint. fanme utroligt!
Husker i at jeg ikke satte min CPU køler på under test ? For at være HELT sikker, bare sådan lidt for sjov, sætte jeg CPU køleren på kernen, dvs : kun mobo, CPU og køler. Og fanme om skidtet ikke virker! god damnit! Så jeg jubler self., slår mig selv lidt mere i bolden over min åbenlyse fejltagelse. CPU virkede altså fint, samt mobo. Så jeg piller gladeligt køleren af igen får at smørre pasta på, men da jeg skal sætte den på igen, og gøre den klar til montering i kabinet, jorde jeg skruetrækkeren ned i mobo'et, og smadre en lille dims til northbridgen, OG DRÆBER MOBO'et ! :00 :00 :00

pyyh .. det var sådan ca. mig når det er værst (bedst?) .. og nu sagde jeg ellers til mig selv inden jeg gik igang med at skrive det her: begræns begræns... sorry, bær over med mig, klokken er 0:35 ;)

nite all, håber det giver lidt inspiration!

.exeo

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 01:04:58
Svar/Indlæg:
4954/69
#23 LOL gad du være mere uheldig? :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 01:17:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Jeg kom lige på min største bommert af alle... :l

At "smide penge ud" på det DDR-setup. Det var dælme en fejltagelse.

Og nu skal I ikke begynde med "DDR vs. RD" igen, det jeg mener er blot, jeg kunne have sparet en masse ved bare at købe et nyt bundkort i stedet...

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 01:19:27
Svar/Indlæg:
1341/56

sad en dag med mit multimeter, også tænkte jeg. Jeg vil da se hvor mange ampere min psu kan gi, så jeg satte det direkte til 12v i et af stikne, mine ledinger til multimeteret blev ret varme og der kom en lille røg søgle fra mit mobo, men alt virkede fint bagefter. havde glemt at når man måler ampere skal det i seriel og ikke paralel :00

en anden gang, med det samme mobo, skulle jeg sætte en køler på min cpu, min skrue strækker ryger en tur og snitter en lille komponent, som så kun rørte med 2 ben istedet for 3. men det virkede fint bagefter, bare jeg ikke gav det over 1.85 i vcore.... den frøs hvis jeg prøvede. og så skulle man lige nulstille bios.

men nu er det dødt, jeg havde glemt at det ikke kunne klare 1.85vcore, og den ville ikke boote op igen, ingen gang med nulstilling af bios.

det var et nf7-s.

har også brændt et floppy drev af engang, strømstikket sad ikke ordentligt i så der kom en gnist der ristede det....

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 01:38:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Har engang skiftet 100M RS232 kabel i en eksisterende installation ved en kunde, dvs. rykket det ud af vægge og kabelbakker osv. inkl. flytning af inventar og maskiner og alt mulig... Og da jeg havde skiftet det så finder jeg ud af at jeg havde byttet rundt på RX og TX :r Jeg var ellers bare 100% sikker på hvordan jeg havde monteret det i den anden ende, men det var jeg så måske aligevel ikke helt... ;)

The

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 07:40:50
Svar/Indlæg:
2651/179
For et år siden da jeg gik i 5. klasse havde vi en gammel *Host* Lorte *Host* Ibm. Der var en der sad og spillede, jeg kiggede bag på pc'en og opdagede at der var en lille knap på bag siden af psu'en. Nåh hvad mon der sker hvis man klikker der, og ups. BANG sagde det, og en 30 cm. lang gnist føj ud af psu'en. Tjah siden den gang har den ikke kunne tænde :l
Men det værste var at det var mig der skulle forklare skoleinspektøren hvad der var sket :x

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 07:45:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

:00

Noget med "230" og "110" ville være mit gæt :00 :e :p

big

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 07:46:45
Svar/Indlæg:
286/18
Jeg glemte engang at sætte vandpumpen til efter jeg havde haft min pc adskildt, det var en Duron 850mhz med peltier køling det medførte at Vandet kogte og slangen sprang lige over kølehovet. 8)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
29-04-2004 08:12:01
Svar/Indlæg:
7881/1165
Nogle der kender lyden af en skruetrækker der smutter, efter man prøvede på at montere en athlon-CPU, og den skure hen af bundkortet!!... Det gør jeg x(

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 08:30:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #33

Mener du ikke det omvendte ?:(

At den stod på 100MHz men skulle stå på 133MHz?

133MHz x 14 = 1866MHz

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 09:46:35
Svar/Indlæg:
2602/173
jeg har startet min 2600 tbred uden køleren sat til, :e den rebootede hele tiden og kunne ikke komme ind i bios, så ventede jeg lidt og så kunne jeg lige komme ind i bios og se den var 89 grader ! :r :D

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 10:35:39
Svar/Indlæg:
317/39
Det dummeste jeg nok har lavet var den gang jeg fik mit waterchill..! samlede det så hurtig jeg kunne, for skulle bare ha det op og køre så hurtig som mulig :=) så gad da ikke og til at samle det og se om det var tæt først. så det røg bare lige i maskinen..! da jeg havde fået det hele samle og tændte maskine, begynde vandet og løbe fint rundt i slangerne, indtil det kom til cpu hovedet, da det kom dertil begyndte det nemlig og rende ud i hele maskinen :=( så skyndte selvfølgelig og slukke maskine i en dælens fart,,, men mit grafikkort var total våt..! men skyndte mig og køre det op,,. og fandt så hurtig ud af at grunden til at det var utæt var fordi slangen ikke var trykket langt nok ind i hovedet..! trykkede det så ordentlig ind. og prøvede igen, også kørte sættet fint, og mit grafikkort overlevede også ;) så har aldrig været så uheldig og smadre noget,..-!! endnu :=)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:07:22
Svar/Indlæg:
6052/189
den gang jeg var über-n00b til pc'ere, da jeg lige havde købt pc fra konfirmations-pengene, sad jeg og rodede i bios...

ligesom i ALT for meget..

for jeg fattede altså ikke at der stod JG-JG ud over hele skærmen...

fandt senere ud af at man ikke skal skifte fil-system i bios, ( LBA, LARGE, CHS og sådan )

har lige ristet en psu... en gammel Codegen..

har med vilje total-tævet en ram-blok der gik død til et LAN:

først bukkede jeg den adskillige gange så den var ved at knække. så kogte jeg den i ca 30min. så røg den ned i en brødrister i 15min. så røg den i en skål med vand i fryseren i et par timer. så tævede vi isblokken med en bukkert. og kogte den en gang til. gæt hvem der kunne bukke blokken over 45grader uden *knæk*

vi har en gang lavet "harddisk-kast"... vi havde alle en gammel hdd hver som ikke virkede... så kl 4 om morgenen gik vi ud og kastede om kap...

har også svejset på et gammelt lydkort.

har tævet adskillige mange tastaturer.

har lavet en "diskette-bombe" som sprang et gammelt diskette-drev *griner*

har for nylig smeltet en blæser pga overbelastning, ca 40 volt og den kørte med 5000rpm fra standard :e

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:18:02
Svar/Indlæg:
6052/189
Homer STFU!!

tråden er for at fortælle de sjove bummerter i vores liv...

ikke for at skælde folk ud...

og du er sikkert ikke en gang fejlfri (hvem er det ? )

så..

på godt dansk.

GÅÅÅÅ VÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK!!!!

(sry for spam / language admins )

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:23:25
Svar/Indlæg:
1016/19
Sad engang og re-installerede hele Windows 4-5 gange, men systemet blev bare ved med at opføre sig underligt... mangle systemfiler, fryse og gå ned i tide og utide. Til sidst åbnede jeg kabi og så, at CPU-viften var stået af.

Morale - det er ikke ALTID Bills fejl.... :00

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:25:50
Svar/Indlæg:
6052/189
/me kaster en kasse harboe-vand efter Homer!!

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:31:26
Svar/Indlæg:
3329/182
#41 Tror du ikke du skulle vaske munden med sæbe.... :00

For at bidrage med noget kan jeg da fortælle at jeg var så dum at købe Vapo engang...
Skyndte mig at smide mit Abit IS7 i, men det ville så absolut ingenting. Sendte det til RMA, men shg.dk var ikke de hurtigste på det tidspunkt så jeg bestilte et Max3
Fik lortet i og det virkerde, men neophren'en må være faldet af på bagsiden af bundkortet for kondensvand det kom der... :p
Og det var så historien om det Max3 bundkort...

Fik så et nyt og fandme nej det ville heller ikke kører der i... :(

Så solgte jeg det Vapo'en og købte WaterChill... Men mistænker statisk elektrisitet for at være synderen...

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:33:06
Svar/Indlæg:
767/119
Det DUMMESTE jeg har hørt nogen gøre ved elektronik:

Min kollega var kommet brandstiv hjem fra en alt for våd tur i byen.. Han skulle jo, som man nu skal, på toilettet og kom så til at tabe sin telefon ned i håndvasken da han vaskede hænder (plejer man at gøre det når man er stiv :00 ) - hmm, hvad er det nu man gør med ting der skal varmes/tørres hurtigt - man smider dem i microovnen!! Gæt selv hvad der skete - ja, både ovn og telefon bændte helt af, der var ild i microovnen (men det gik hurtigt ud) og alle kobberbanerne på printet i telefonen var væk..

Han har stadig telefonen som et minde om at man skal passe på hvad man gør når man er stiv.. Telefonen var ca en uge gammel - ups :D

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 11:58:25
Svar/Indlæg:
6052/189
#47:

ROFL!!

så skal man edermanene være stiv!

en af mine venner åd en gang en bregne til en fest fordi vedkommende var sulten!!

en kammi troede han fik et blowjob af en stor porcelæns-nisse. han stod og "nød" blowjobbet, mens værtens mor kom ud og spurgte hvad fanden han lavede !?? han tabte nissen i chokket, og måtte hoste op med 300 boobs dagen efter..!!

HIHI

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 12:07:01
Svar/Indlæg:
2353/24
#45 neeej, det vil jeg gøre..... ellers bliver jeg sur og kalder på moar :e :e

well, tilbage til #0`s spørsmål
det værste jeg har lavet er brænde en hd og et diskette drev af, i gamle nogle meget computere (heldigvis) som jeg havde fået forærende. floppy/hd-kablet har jeg efterhånden sat forkert på så mange gange (30+), at det er det første som jeg tjekker HVER gang jeg samle et system.

den nyeste bommert jeg har lavet, var da jeg skulle redde nogle data fra en af mine venners hd (pga. scandisk havde slettet dem), dette lykkedes også fint, indtil at jeg lige vil formatere og oprette partioner, på hans harddisk, så han kunne bruge den igen, dette ville jeg gøre vha. windowscdeen. så kørere jeg pillen ned til dennhd som jeg ville formatere, og trykker "s" for at slette den, og jeg bekræfter det osv., da den halvejs har formateret den, kommer jeg i tanke om at det skulle have været e-drevet der skulle formateres og ikke d-drevet, hvor jeg havde lagt alle de filer, som jeg lige havde reddet, så dooh (banker hovedet ned i bordet). så var der ikke andet for end jeg måtte forsætte formateringen, også slukke computeren og pille kablet ud til den diske hvor tingene lå på (den som jeg formaterde ved et uheld). jeg fik formateret vennens harddisk, men så måtte jeg til at gøre det omvendte af hvad jeg startede med, nemlig at redde dataer fra d-drevet og over på vennens hd (e-drevet).

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 13:11:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Klokkede også lidt i det mht. install af Windows...

Jeg sad og samlede en computer, havde puttet al hardwaren i.

Startede op og maskinen brummede lystigs afsted. Jeg satte CD'en og Win-Install kørte fint... indtil den på et tidspunkt gik i stå.

Fattede hat (det sted hvor GUI'en lige er startet og man kan justere sin installation, inden den kopierer filerne). Lige meget hvad jeg gjorde lavede den den samme åndssvage fejl.

Jeg tjekkede om harddisken var kaput, nej. Jeg tjekkede rammene, nej... Alt i alt. Nogle timer og et par 1½L's Colaer senere kom Allan i tanke om noget.

Fjernede den ene ramblok og voilá. Ingen problemer... Bagstive-Allan havde i hovedpinen glemt alt om, at Win98 ikke er SÅ glad for mere end 512MB ram... :00

En anden god en, var at tabe min bærbare computer. Jeg faldt i søvn med computeren på maven, høretelefoner i ørene (den sadistiske slags som sidder fast bag ørene med sådan nogle små bøjler) og LOTR2 i dvd-drevet.

Pludselig vågner jeg ved sådan et skrald. Opdager computeren på gulvet og har lidt nas i ørene. Jeg var faldet i søvn, rullet rundt og dér havde computeren så taget turen på gulvet :(

Den funger stadig! :e

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 13:22:43
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg tror jeg har været ude for noget af det samme som #0.

For nogle år siden købte jeg brand new HW, et Abit KT7-A 133 og en TBird1200MHz. Det var sager den gang.

Jeg samlede hele lortet og var MEGET påpasselig med at sætte køleren på!

Jeg skulle tænde den og det gjorde den også - men slukkede så efter ca 1½ - 2 sec.

Nå da.. ikke så fedt. Jeg fedtede en del med det og måtte søge assistance hos en kammi. Vi kiggede på det men lige lidt hjalp det. Et kort øjeblik overvejede vi at resette CMOS - men hva faen skulle det kunne hjælpe ?!? den er jo heeelt nyyy!! Det skulle ikke være nødtvendigt.

Dagen efter tog jeg den med ud på Uni og en anden kammi fik lov at se på den. Der gik så vidt jeg husker 3½min og han insisterede vildt meget på at CMOS skulle resettes. Ork for satme da - så lad gå - men det hjælper jo ikke!! (Mente jeg).

Men men men... Svinet startede fint op og alt var som det skulle være... (Det var da lige godt fandens tænkte jeg).

Problemet var at jeg (Sikkert som så mange andre), var 100% sikker på jeg viste alt hvad der var at vide om at skifte HW i en Computer så en manual var jo kun noget for bøsser og lesbiske og bestemt ikke noget hjælpemiddel jeg behøvede.

Havde jeg nu set i den ville jeg ha vist at CPU Køleren skulle tilsluttes til FAN1 connecteren på bundkortet og ikke FAN2 som den sad på. BIOS kunne ikke aflæse nogen RPM's på en blæser og lukkede for computeren.

Havde jeg også bare resat CMOS dagen i forvejen ville den ha virket noget før...

Så jeg følte mig lidt som en nar efter den oplevelse.

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 13:49:39
Svar/Indlæg:
499/44
Lol - tørre sin mobil i mikrobølgeovn - ja hvorfor ikke :p
Jeg har heldigvis (7-9-13) aldrig været ude for, at mit hardware brændte eller lign. men jeg har gjort nogle få meget ringe indkøb. F.eks. investerede jeg i en ekstra GB ram til min P3-600/256MB ram og kom op på 1.2GB. For så at opdage, at win98, som jeg kørte med dengang, ikke kunne anvende mere end 512MB - faktisk ville windows ikke loade med mere end 512MB. Vha. af forskellige modifikationer fik jeg ændret windows' indstillinger til blot at udnytte 512MB - resten kunne jeg så bruge til en opsætning med win2000. Men så faldt min 3D-performance vanvittig meget - ca. 55% :( Så der stod jeg med 256+512MB ram jeg ikke kunne bruge til noget - og ram var noget dyrt noget dengang.