Prob. med TV-Out på 9800Pro

Diverse d.  29. april. 2004, skrevet af Sp0n
Vist: 178 gange.

Sp0n
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 09:04:24
Svar/Indlæg:
73/4
Hey...
Har en kammerat med ovenstående grafikkort, og det vil ikke opføre sig pænt :)
Problemet består i at når vi sætter det til hans fjernsyn - et 32" Panasonic - gennem s-vhs, så kan vi godt få et billede frem, mendet viser kun et udsnit af desktop'en. Og dette billede kan man så flytte rundt på tv-skærmen ved bare at flytte musen. Hvis man så starter en strimmel film, kan man se filmen på hans monitor, mens der bare er en media player med sort indhold på TV'et...
I Properties for TV'et kan man ikke ændre output opløsning - Den vil ikke ændres fra 1024xet-eller-andet (Mener at det er den opløsning det kører... Ihvert noget 4-cifret ;) ), og så vidt jeg husker så kører fjernsyn normal 640x480 eller er det 800x600?
Nogen der har en idé til en løsning...
Kender ikke lige detaljerne omkring hvilke drivere og hvilken kort-producent der er tale om, men det finder jeg lige ud af og poster senere...

Assassin.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 09:35:59
Svar/Indlæg:
5/3
Dette kan let løses hvis jeg husker rigtigt, da jeg selv har haft samme problem med mit 9800pro før den brændte a' :)

Jeg sidder desværre ikke lige ved en ATi maskine, men under Egenskaber for skærm->Instillinger->Advanceret er der et sted hvor man kan sætte TV'et til tre "modes"
- Theater Mode, som viser film på TV'et hvis der afspilles en på Computeren
- Clone Mode, siger ligesom sigselv at den cloner skærmen fra PC'en over på fjernsynet.
- 3rd mode, som jeg ikke kan huske hvad er, men det er vist den normale hvor den slukker skærmen og alt kommer på fjernsynet.

Et fjernsyn køre 800x600 (Det kunne mit gamle Vodoo 3 kort godt smide afsted til TV'et).
Og det med at han ikke kan ændre opløsning på TV'et er jeg lidt på herrens mark med, men under Instillinger for skærm kan han vel vælge enten sin monitor eller TV'et, så er det vel bare at ændret TV'et... måske... hvad ved jeg?



Sp0n
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2004 09:40:03
Svar/Indlæg:
73/4
OkeyDokey (:
Det tjekker vi lige ud... Thx...



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 10:20:55
Svar/Indlæg:
888/34
for at få hele billede fra på tv'et skal i sætte opløsningen til 800*600 på begge skærme