Harddisk modding

Overclocking d.  29. april. 2004, skrevet af K1lroy
Vist: 2667 gange.

K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2004 15:11:24
Svar/Indlæg:
767/119
Her er en guide til hvad man kan bruge de lange sommeraftener på!!

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:26:30
Svar/Indlæg:
4263/107
Haha, fedt mod :e

Thumbs up ! :i



GORK
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:29:28
Svar/Indlæg:
676/43
Nej...



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:29:59
Svar/Indlæg:
1016/19
Fedt nok. Det ser sq dumt ud med en masse billige klistermærker, når man nu har købt sig et par flotte Zahlman-rammer. Jeg tror, at jeg hugger din ide.... minus Dremlen... :)

Nu venter vi så bare på, at du demonstrerer, hvordan man sætter en plexi-glas top på HD'en... ;)



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:34:21
Svar/Indlæg:
1328/55
IMO et lamt mod, ikke kritik af artiklen, den er skam fin.



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:34:29
Svar/Indlæg:
3011/103
Bare mindre fedt, hvis man gerne vil beholde garantien på den, og det kan tit være nødvendigt med en harddisk.



GORK
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:50:11
Svar/Indlæg:
676/43
Ja.. artiklen er fin nok, men kan ikke se pointen med moddet, jeg syns ikke ridset stål er pænt, men det er så mig... havde du højglanspoleret den var det en anden sag ;)



tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 15:52:50
Svar/Indlæg:
317/39
synes nu heller ikke det ser særlig godt ud,,,!



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 16:05:21
Svar/Indlæg:
1503/128
Ok nu står det fandme slemt til! Der har været 2-3 gode og interessante artikler herinde det sidste meget lange stykke tid (som jeg relaterer til sidens eksistensgrundlag)...

Artikler der kan stå på en halv A4-side, samt keeeedelige tests af luftkølere er efterhånden hvad jeg forbinder med Overclocking.dk artikler x(

Tag dog og kig på Hardinfo eller Tweak folkens - de er begyndt at rykke, men herinde står det næsten stille :(

Ja - Sajmon's kompressorartikel var genial, og idéen med mobo-mod-artiklen var også rigtig god. DT skal ha' ros for sin knowhow omkring PSU'er... Jeg kan ikke finde andet at rose for de sidste mange dage!



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 16:06:40
Svar/Indlæg:
602/17
#8 Enig!



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 16:11:40
Svar/Indlæg:
3385/80
IMO dårligt og latterligt "mod" :/

Synes ikke det er særlig fedt lavet.. Alle kan tage noget sandpapir og ridse deres harddisk med, det behøver man ikke en guide til.



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 17:19:33
Svar/Indlæg:
3162/78
Korn 500 er alt for grov hvis det havde været noget 1200 og så poleret bagefter. så kunne det være fedt men det er aje..



Sparky
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 17:22:52
Svar/Indlæg:
366/304
Så skal man bare passe godt på de harddiske der er udstyret med udluftningshuller på toppen... Nok ikke så skide smart hvis der ryger metalstøv ned i selve disken...

Moddet er skam ok, synes dog at hardisk med plexiglas virker mere overbevisende, når du nu har ødelagt din disk, hvorfor så ikke gå det sidste stykke vej og smadre den totalt? 🙂



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2004 18:56:19
Svar/Indlæg:
14079/622
#8--> enig :00
Selvom jeg da gerne roser |Dante for hans guide til at lave LEDfødder til sit kabbi :) (http://www.overclocking.dk/lit... )

En guide til at sætte plexi på hdd´en ville være federe ;)





Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 19:02:26
Svar/Indlæg:
2664/97
12# Der kan ikke komme noget igennem det hul der er. Med mindre man selvfølgelig sidder med en nål og prikker bevist eller noget.

10# ja alle kan lave det.. også er det ikke fedt.. alle kan lave et hul i siden, så er det heller ikke fedt.. alle kan sætte lys i, heller ikke fedt måske?? ?:( :00 '
Jeg synes det er godt med nogle nye ods, og en atikkel om det evt. Du siger man ikke behøver en guide.. måske ikke, men som han selv siger, så var en dremel lige i overkanten. og det er da meget godt at vide, synes jeg da.. Men selvfølgelig, hver sin mening.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 19:59:01
Svar/Indlæg:
2353/24
#14
der er langt fra munden/tastaturet til handling,
citat
" ja alle kan lave det.. også er det ikke fedt.. alle kan lave et hul i siden, så er det heller ikke fedt.. alle kan sætte lys i, heller ikke fedt måske"

det kan godt være at det er let at lave, men at få ideen og ikke mindst udføre den, kan vær een hel anden sag, f.eks. den med kabinet fødderne, jeg havde aldrig tænkt over at man kunne lave dem dem lys i, før jeg læste artiklen. artiklerne/guiderne er med til at mange kommer i gang med at lave en eller anden form for casemod, da man har noget støtte sig til, når man går og former ideerne inde i sit hoved, feks. hvor stor skal de være, får tykt skal plexiglasset være osv. der er det rat at have en operationsbeskrivelse at holde sig til.

opfordring.
hvis du vil lave en artikkel som lever op til den standart som du ønsker, så har andre skribenter, noget at sammenligne med.


jeg er glad for at der bare er lidt liv her på siden, og i en ok kvalitet, oss selvom at jeg ikke lige kan se nyttigheden af denne artikkel (jeg kan heller ikke se nyttigheden af en rude, UV-lys, pænt kabinet, osv.)



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 20:53:58
Svar/Indlæg:
316/11
Advarsel!

I lågene på mange HD'er er der små huller (og store: Maxtor) som kun er dækket af mærkaterne - og hvis disse blodtlægges og fyldes med slibestøv så er det goodbye HD!

Lidt tåbeligt mod efter min mening. HD'erne mister deres garanti og gensalgsværdi og man kan ikke længere identificere dem.. Desuden kan man jo heller ikke se diskene når de sidder stablet oven på hinanden i kabi. De bliver jo oxo fyldt med støv hurtigt - så kan man jo ikke se at de er blanke..

Skal man lave mod med sine diske, skulle man hellere vandkøle og lyddæmpe dem...

Men nu skal manden jo heller ikke kun have høvl! Det var ikke meningen - det er skam godt med noget hjemmefusk - keep up the good work!

Mvh. Rododendon



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 21:07:12
Svar/Indlæg:
2664/97
15# hmm hvordan kan det misforstås det jeg skrev,d et var ironi. skal man skrve *IRONI* hver gang.. Jeg siger til 10# at det er da ikke et dårligt mod fordi alle kan lave det. kan du følge mig nú? eller PM mig,s å skal jeg skære det lidt mere ud :p ;)



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 21:10:07
Svar/Indlæg:
3385/80
Det mod er sgu dårligere end Linie3 - og der skal fanme meget til !! :e



#19
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 23:53:57
Svar/Indlæg:
288/19
#16 wee, en gang god klassisk rododendon positivitet! erklærer mig enig, lækker pibe + puck btw. :e

.exeo



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 08:36:10
Svar/Indlæg:
2502/221
12# nu sidder jeg med IBM disk, så det var også det første jeg tænkte!

Syns nu heller ikke der er nogen grund til at lade garantien dø for det mod!
synes seagates diske er pæne i forvejen, og man kan kun se røven af mine diske anyways.

Men fin artikkel.



#21
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 08:51:35
Svar/Indlæg:
3640/1231
Fedt mod or not ?:(

Der vil altid være delte meninger og læsere har forskellige interesser.

Hvad angår garantien, så ryger den jo altså ved stort set alle mods. Den røg da også da AMD-Engineer moddede sit EPoX kabinet og fact er, at hver gang du modificerer noget, bortfalder garantien da du ændrer på et færdigt produkt.
Længere er den vist ik :00

Jeg kan nu godt se det fede i moddet, jeg ville dog som #11 siger nok selv bruge korn 1200 for højglans, men jeg sys stadig ideen er fed :D

Jeg syntes forresten også at brugbarheden af dette mod er lige så god som brugbarheden af en træmus :00 hehe

SuperFLyDK > Du burde da egentlig vide at vi ikke konkurrerer med Hardinfo og Tweak ?
OC laver stort set ikke tests af produkter (udover køling) og mig bekendt, selvom det er længe siden jeg har været der, gør Hardinfo f.eks. ikke i mods ?:(

"Eksistensgrundlag" -> erm... lever OC ikke på sit forum og har ALTID gjort det?
Vores forum og trofaste brugere er hvad vi bygger siden på. Vi udvider dog lige nu med flere artikler.
Flere artikler betyder så også at der er noget for enhver smag.




#22
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 08:54:06
Svar/Indlæg:
675/55
Damn en nyttig guide.. lær at bruge sandpapir for begyndere..

Ej undskyld hvis jeg brokker.. men hvad det end er man sliber, er det jo lidt det samme.. ideen er ikke ny, der er en del problemer omkring det (som masser har skrevet) og så kan man jo diskutere hvor meget man ser oversiden af en disk i et kabinet..





#23
slp^
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 11:58:28
Svar/Indlæg:
321/99
Jeg må sige jeg er enig med fluen - hvilket jeg oftest er. :P

#21 jeg er også enig med B@NG i at OC lever på sit forum - men efter min mening er det ikke meget der sker udover forummet i øjeblikket. Altså alle brugerne kører videre uden at få alle de nyheder og alle de artikler/guides der engang var så mange af.

Min pointe er, alle de brugere ska sgu ha noed at leve af, og det har i vist at i kunne gi dem førhen, så hvorfor ikke fortsætte?



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 12:02:22
Svar/Indlæg:
1503/128
B@NG>> Ja jeg ved at i ikke konkurrerer med hverken Hardinfo eller Tweak, men det jeg vil ind på, er at de efterhånden har en del flere OC-relaterede artikler end Overclocking.dk har, og det synes jeg er en noget ærgelig tendens.

Angående eksistensgrundlaget, så tillad mig at citere den målsætning der står beskrevet her på siden:

-------

Målsætning

Vores målsætning med OverClocking.dk er, at lave en utraditionel hardware side, hvor ting som overclocking, køling, casemodding og test af hardware er i centrum. Vi ønsker at være kendt som en uafhængig nyhedskilde til information omkring hardware, og at vi på ingen måde at lader os påvirke i vores holdninger og meninger af kommercielle interesser. Det er endvidere vores målsætning at opbygge Danmarks bedste og mest seriøse overclocking/hardware forum. OverClocking.dk vil løbende blive udviklet med flere sektioner og funktioner til glæde for jer læsere.

--------


Hvis ovenstående ikke længere er gældende, så synes jeg ærlig talt i skulle melde ud, at i enten ikke længere har lyst, ressourcer eller tid til at følge den (gamle?) målsætning, og få forfattet en ny.

Jeg er enig med dig i, at Overclocking.dk lever (delvist) på sit forum, og jeg er garanteret heller ikke uenig med dig (og rigtigt mange andre) når jeg siger at det er det absolut bedste af slagsen i Danmark! Men hvorfor ikke køre stilen hele vejen igennem, som før?

Er der ikke idéer til artikler? Mangles der ressourcer til at få artiklerne og projekterne gennemført? Er der ikke nok aktive folk i crewet (eller folk med lyst til at lave selvstændige mods/projekter)? Lad nu være med at sige at hele crewet står på hovedet for deres stilling på Overclocking.dk, for det nægter jeg simpelthen at tro på - så skulle det være fordi der var 10-15 store artikler under opsejling, og alle skribenter knoklede på livet løs bag kulisserne...

Det burde ikke være så svært at få nogle artikler sat igang. Skribenterne sidder jo selv med hardware i deres egne maskiner, og det skulle være mærkeligt hvis nogle af dem ikke har noget af nyere dato også ;) Hvad med at lave en dansk test hvor der bliver benchet og testet på kryds af Windows versioner og Service Packs? Det kunne blive en fin guide til hvor man får mest ydelse ud af hvad...
Hvad med noget, hvor man sort på hvidt kan læse sig frem til hvad flowhastighed og slangediameter har at sige i et vandkølesystem? Der er jo tonsvis af muligheder, så jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke sker mere!

Jeg ved at i har fået tilbud om assistance, men eftersom der ikke er sket noget på det område, går jeg ud fra at i mener at i har styr på det selv?

Jeg ærgrer såmænd bare lidt over, at siden her efterhånden kun er baseret på nyheder og forum :(



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 12:07:58
Svar/Indlæg:
602/17
#24 Well said! ;)



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 12:52:59
Svar/Indlæg:
1058/61
Bliver nok nødt til at give Superfly ret, det kunne være lækkert med lidt nyttige artikler.

Jeg vil også gerne give et skulderklap til K1lroy for at have brugt lidt tid på noget der evt. kunne interressere andre, uanset støv og garanti!!



#27
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 14:03:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
SuperFlyDK > Angående målsætningen så er det rigtigt at den altid hart været som du har citeret. Dog ændrede det sig kraftigt med hensyn til tests efter Hardware-TEST kom ind i billedet.
At den målsætning så skal redigeres er måske rigtigt nok.

Jeg kan dog stadig ikke se hvor du finder mere OC relaterede artikler på f.eks. Hardinfo...!?

Overclocking har efter min mening det bedste forum i DK, og der er ingen tvivl om at besøgstallet vil blive ved med at vokse.
En af de ting som jeg tror gør en forskel, er vores hastighed (eller mangel på samme) som er under kraftig opdatering.

Der er skam mange ting på vej, både af den ene og den anden slags. Alle artikler er jo ikke lige interessante for alle, men du må da give mig ret i at flowet af artikler er voksende?

Det skal siges til OC's forsvar at der lige er tiltrådt ny redaktion, og de er kommet på en del arbejde da strukturen er en del anderledes end før.

Jeg ved godt hvad vi er blevet tilbudt osv. og jo, vi har skribenter til at lave det, men ikke nok. Vi søger igen efter skribenter nu.
Mange af vores skribenter er meget pressede nu pga. eksamener.

Dette er ikke et indlæg der skal forståes som "forsvar" men mere for at give jer en forståelse for hvad der sker.

Det er så ABSOLUT i vores interesse at have et maksimalt nyheds/artikel flow, have det bedste forum, samt at have en vildt hurtig side.

Men vi kan desværre ikke klare alt på een gang.
Og der arbejdes på artikler/projekter, men der er andre ting som har ret høj prioritet lige nu.



#28
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 14:06:29
Svar/Indlæg:
3640/1231
Syntes forresten også at det er værd at bemærke at der sidste måned var 6 artikler på OC (hvis jeg har talt rigtigt) og at der allerede nu d 12 Maj er 6 artikler oppe :D

Kigger man på forsiden vil man se at det er flere kategorier vi rammer...



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 14:57:24
Svar/Indlæg:
1503/128
B@NG>> Jeg forstår dig godt, og jeg ved at den nye redaktion lige skal på plads, men jeg synes ikke man skal prale med et voksende artikelflow, hvis de artikler der kommer flere af, er af den slags der er set 1000 gange før :l

Besøgstallene vokser?!? Af og til frygter jeg at det er det eneste i tænker på...

Alt dette skulle ikke tages personligt - nærmere tages til efterretning ;)



#30
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 15:33:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
SuperFlyDk > Nej, det er ikke fedt at læse artikler som er set før, men det er heller ikke nemt at opfinde den dybe tallerken 365 gange om året jo :r

Ja, besøgstallene vokser... Det er ikke det eneste vi tænker på, men det er den eneste måde vi kan se om vi gør noget rigtig på.
Og et eller andet sted så MÅ jo gøre noget rigtigt siden tallet vokser.

Selvfølgelig er der også nogle som ikke ser sig tilfredsstillet med vores arbejde, men vi kan ikke gøre alle tilfredse.

Jeg tager skam intet personligt, men jeg må erkende at det heller ikke er det store jeg tager til efterretning.
Jeg syntes ikke der kommer noget frem som ikke er hørt før.
Og fact er, at uanset hvad der bliver gjort, vil der altid være nogle som er utilfredse eller mener der er mangler.

Lad os nu sige at du virkelig var 112% :00 tilfreds med OC...
Hvor mange vil så være uenige med dig, og syntes der er for meget fokus på alle mulige sindssyge projekter?

Det var min 25'øre ;)



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 15:54:06
Svar/Indlæg:
602/17
B@NG>> Det SuperflyDK nævner er jo blevet nævnt mange gange før, så jeg er rimelig overbevist om at majoriteten er enige med ham. Jeg er ihvertfald :P

Hvorfor ikke prøve at oprette en poll der ser således ud:

Hvad synes du om vores artikler?
* De bliver dårligere og dårligere
* De holder standarden
* Fine idéer men dårligt slutprodukt
* De er blevet bedre
* For meget non-oc.dk-relateret imellem dem

Jeg elsker laks, men prøv at lade være med at tilføje den denne gang, ellers vinder den bare igen LOL



#32
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:38:47
Svar/Indlæg:
3640/1231
PolleDK > Majoriteten? jamen hvem er det så?
Er det alle de hardcore brugere der er?
Eller er det de 40% n00bs der er her?

Min pointe er at vi ikke kan gøre alle tilfredse.
Et godt eksempelt er sprogbruget i artikler.
Hvor er den knivskarpe grænse fra "god humor" til "plat" ?

Kigger du bare i denne tråd på kommentarene er der jo altså også nogle som syntes denne guide er god...
Det kan være de syntes ekspempelvis Vapo'en er elendig...

Vi ville skam gerne gøre jer allesammen verdens gladeste brugere, men i må forstå at det altså ikke er muligt.

Der er forskel på de gamle OC dage med retro designet til nu.
Den ene af forskellene er hvordan de forskellige flow og kvaliteter er. Det HAR ændret sig, men når man kigger på at der er dobbelt så mange brugere som dengang, må man jo gå ud fra at vi gør noget rigtigt!

Lige nu kan sådan en poll ikke laves, da de bliver spammet for vildt, og det problem bliver først løst til næste poll.

Og en sådan poll skal jo begrænses til brugere som har været her i en længere periode, eller som gider læse alle artiklerne for at vurdere dem :00

Men det er som altid at gode forslag er altid velkomne, og det samme er god hjælp, så det er da bare om at søge ind som skribent, og poste en masse nyheder og lave en masse artikler :i



#33
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:27:31
Svar/Indlæg:
675/55
Jeg må jo helt ubetinget give Superfly og Polle ret, kvaliteten på siden er altså nedadgående. Selvfølgeligt skal der være noget for alle, men prøv lige selv at se de artikler der har været på det sidste.. og prøv at se nyhedsflowet..

Forum trækker nok mange besøgende, og måske er tallet stigende.. men prøv lige at hold øje med hvad det egentligt er folk snakker om på siden Overclocking.dk.. de fleste topics er lige så OC relaterede som forsiden af Datatid..

Men hvis kvantitet af artikler, og besøgende er målet så er det jo rigtigt at det går godt, men hvis kvalitet og noget til alle OGSÅ til de mere hardcore brugere er et mål.. så forstår jeg ikke du ikke tager noget til efterretning som du selv skriver.

Og som afslutning.. se lige afstemningen.. SUK



#34
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:51:59
Svar/Indlæg:
3640/1231
Myth > Ja afstemingen bliver spammet (som jeg også skrev tidligere)...!

Nu syntes jeg f.eks at tre af de artikler som er på forsiden er ganske interessante for selv de erfarne brugere.
Der er en Vapo, et voltmod samt en PSU artikel...

Men jeg syntes helt seriøst at i skal søge ind som skribenter.
Det er ingen hemmelighed at vi ikke kan følge med, så noget hjælp lyder da som en lækker ting... eller?

Jeg har ikke nævnt at kvantitet af artikler og besøgstal er målet nogle steder, så den fik du vist drejet lidt langt rundt.

Jeg skrev blot at vi får flere og flere brugere, så noget må der blive gjort rigtigt. Vi sigter skam efter alle men man kan ikke ramme jer allesammen hele tiden.

Grunden til at jeg ikke tager det hele til efterretning er såmænd at nogle af dem som kommenterer allerede har været inde og vende i vores crew, nogle med mere og mindre succes end andre.
Så der HAR været rig mulighed for at ændre nogle af de ting som i nu sidder og poster om.

Det var IKKE et personligt angreb på nogle, og egentlig er dette ikke mit bord... Prøver blot at forklare at alting ikke er så nemt som det af og til virker til, og det ved nogle af jer godt!




Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:54:24
Svar/Indlæg:
839/19
-> B@NG
Antallet af oprettede brugere er steget, men træk lige følgende fra for at få et reelt tal:
- Inaktive brugere
- Gengangere (nogle har 2 systemer (eller flere) og har oprettet en bruger til formålet)

Et eller andet siger mig at ud af de 18332 registrede brugere (det tal som der står øverst på siden lige pt), reelt vil være noget som minder om 8000 aktive brugere (give or take a little).

Hvad angår kvaliteten af artikler er lidt til diskussion. Nogle syntes at de er great (udtal det som den tiger i kellogs frosties reklamerne) og andre hopper bare tilbage til forsiden ved første glimt. Personligt læser jeg de artikler jeg finder relavante igennem, resten unlader jeg at kigge på.
Jeg vil ikke påstå at jeg er imponeret over kvaliteten, og der kan fra tid til anden være langt imellem guldkornene, men skal vi ikke bare håbe på at der bliver gjort noget ved det når den nye redaktion kommer til roret?

Anyway så vil jeg give Fluen, Polle og Myth ret det er lidt tyndt, og pas på at det ikke går for meget børnehave i det lige som HOL...


/Kingu



#36
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:59:21
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kingu > Nu tænker jeg ikke på de registrerede brugere, men på vores besøgstal og unikke besøgende...
Det er det tal der vokser og det betyder flere besøgende.
(okay "brugere" er måske et forkert ord, da jeg ikke ved om de er registrede.. sørwie) :r

Jeg er slet ikke i tvivl om at med den nye redaktion ved roret kommer OC til at se en helt ny stil.

Jeg har set hvad de har at byde på, og dem som allerede kender dem ved det nok også godt.

Men det ændrer ikke det fact at der stadig kommer køle artikler (også luft) da det STADIG bliver brugt og stadig er interessant for mange læsere.

Jeg frygter nu ikke at der går HOL i det...
Jeg håber da at jeg stadig lyder en smule saglig :00



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 18:22:07
Svar/Indlæg:
602/17
B@NG>> Med Majoriteten menes der det ordet sådan set betyder - størstedelen af brugerne ;). Om de er HC eller nOObs er ikke vigtigt.

Jeg kan dog ikke helt se hvorfor der ikke kan opfordres mere til de vildere artikler? Det er jo inspiration! Det var spilme ikke de små artikler om hvordan man klippede en ledning kortere der fik mig igang med diverse mod's og vandkøling. Det var da artikler hvor der virkeligt var noget kød på.

Angående det med forhåndværende crew medlemmer - Ja det har jeg selv været engang. Men det er dælme længe siden - og jeg kan da godt sige at det var overvejende pga. manglende entusiasme fra store dele af crewet jeg valgte at sige stop. Der var nogle stykker som forhørte sig om projekter som dem der bliver efterlyst her i tråden - men der blev ikke rigtigt bakket op om dem.

SuperflyDK kan give dig et mere grelt tilfælde - men det vil jeg lade ham om at gøre, hvis han ønsker det.

Det sidste her er heller ikke noget personligt angreb eller dårlige fornemmelser for nogen i crewet!

Jeg vil bare lige nævne at det med at nogen af os har været med i legen før ikke kan bruges som nogen undskyldning.



#38
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 18:34:28
Svar/Indlæg:
3640/1231
PolleDK > Jamen der må skam gerne opfordres til nye projekter.
Og alle forslag vil skam blive velovervejet, og vi vil da håbe på at finde nogle til at føre dem ud i livet.

Nu siger du selv at har været med før, men manglede opbakningen. Jamen der er en funklende ny redaktion, så var det ikke noget med at prøve igen?

Jeg syntes ikke du skal blande SuperFlyDK ind i det, medmindre han selv ønsker det, for så bliver det en STOR gang mudderkastning, for jeg har også været en del af crewet i ret lang tid, og jeg kan garanteret flere grelle eksempler.

Og det er nu heller ikke meningen med det jeg siger.

Et eller andet sted så kan alt det jeg har skrevet kortes ned til:

- Vi prøver at ramme alle målgrupper
- Med alle slags artikler
- Vi har skiftes Redaktion
- Der er mange ting på vej (og nej ikke bare på vej "igen")

- Men der er rigtig mange ting at se til lige nu, og vi er først lige begyndt på en frisk for nylig jo.

Se... det var slet ikke så meget :i



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
12-05-2004 18:49:13
Svar/Indlæg:
4741/1690
Jamen - jamen...

Det er altid nemt at stå ude på sidelinien og bare brokke sig over spillerne på banen - hvordan spiller i selv hvis i var på banen ?

Som BANG så rigtigt har skrevet så er det eksamenstid i disse måneder og der er også behov for nye ansigter der har lysten til at "lege" .
Men i skulle heller se artiklen som et udtryk for at vi prøver at få lidt af den "gamle" OC ånd frem igen - istedet for at drukne ethvert forsøg herpå ved kun at kritiserer alle tiltag.

Jeg tror at i ville komme længere med lidt ros til OC's skribenter over at de er begyndt at arbejde i den rigtige retning selvom målstregen ikke er nået - alting tager tid.

Både du Superfly og Myth er blevet opfordret til at tage del i arbejdet på OC i samarbejde med <B>STORM og redaktionen</B>, men er der sket noget...?

Hvis i nu istedet for at brokke jer over at det ikke er godt nok, selv tog arbejdstøjet på og gik i spidsen og viste os og andre hvordan det skulle gøres - så kunne det måske give andre skribenter gejst til at følge efter i jeres fodspor.


The Boss



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 19:01:32
Svar/Indlæg:
2664/97
selvom jeg ikke er en del af crewet vil jeg alligevel lige sige det her. At de almendelige brugere her på overclocking gerne må lave nogle projekter. Jeg er sikker på at hvis i sender det til en skribent, eller lign. så vil det blive postet, og hvis man ikke, som jeg, måske er så god til at fomulere sig, eller finde på hvad der skal skrives i artikkel, så kan i sikkert lave et lille samarbejde med en skribent eller noget.

Det jeg lige har sagt ovenfor, kunne man måske poste i en nyhed, på den måde at I kan opfordre de almendelige brugere til at tage billedr, go alve en artikkel/guide til de mods de laver, så vi andre også kan få glæde af det. Bare en ide, der måske kan leges lidt med.



#41
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 19:45:30
Svar/Indlæg:
3640/1231
Illisher > Se SÅDAN skal det lyde :e



Der_Meister
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 20:51:03
Svar/Indlæg:
610/87
Latterligt mod .... jeg kan ikke se hvorfor f**den man skulle lave det ...

man ser jo aldrig oversiden af harddiskene når man kigger ind i et kabinet.

det skulle da lige være hvis man var en dum nørd med for meget tid på hånden...

men artiklen er godt skrevet. det skal du have



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 20:56:14
Svar/Indlæg:
2664/97
42# Oki, også skal man ikke lave et mod hvis målgruppen ikke er stor nok?? lam holdning synes jeg. Synes nu det er et ok mod, og det er da også pænt nok. Og har man en disk der kan tage det, så kan man da lave det. Synes man det er grimt, jammen så kan i bare lade være med at lave det!



#44
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 21:05:46
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg ved da f.eks at LianLi's nye kabinet har dem på rækkevis sat ind fra siden, der mener jeg man kan se en del af diskene...

eller hvis man har et Plexi kabinet?



TorQue
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 21:23:49
Svar/Indlæg:
235/13
Ok det tog da lige lysten fra mig til at komme med min guide til hvordan man polerer en zalman køle profil i højglans... den sidder jo bare inde i kabinettet og samler støv ville jeg jo nok får af vide.. :l

Helt ærligt folkens, det kan godt være at jeg hverken er en del af det fast sammentømrede hold af hardcore OC´ere herinde, .. det kan jeg jo ikke være da jeg ikke besvarer de fleste spørgsmål med latterlige ting som www.hvordan.dk eller "google" eller SÅ SØG DA PÅ FORUM NEWBIE!! jeg er da alt for live til at bruge tid på dig, og jeg hævder min egen viden ved at fortælle dig hvor lidt du ved.. eller lignende.

En gut skriver en guide, i hvordan man gør sin HDD pænere.. og i disser ham på det kraftigste.. tror i han kommer igen når han har sat plexi i ??
Efter det kommer i med , for indholdet af guiden usaglige indlæg.
Og ikke nok med det nogle 1st. class oc.dk´ere brokker sig over
indholdet til admins i en guide tråd..at tale om OFF TOPIC.
Jajaja jeg fatter jo nok minus.. men evt. mine guides går sgu nok til en anden side.. dette pis kan man ikke byde folk der bruger tid på at lave en guide.. ligegyldigt HVOR latterligt i end måtte mene den er.
I skylder fademe en undskyldning!!! og det er admins som brugere der har belortet denne tråd!
Tag jer sammen og grib bollerne drenge.. det skylder i sgu manden!



#46
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 21:37:13
Svar/Indlæg:
3640/1231
TorQue > Du har ganske ret i noget der ligner samtlige punkter, og jeg smider hermed GERNE min undskyldning til K1lroy for at bruge tråden til mine argumenter.

Hvis Myth, PolleDK eller SuperFlyDK vil noget yderligere, kan i kontakte mig via PM!



#47
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 21:38:44
Svar/Indlæg:
3640/1231
Og TorQue forresten.

På OC crews vegne, og en del af læsernes, vil jeg da gerne lige sige at vi naturligvis er interesserede i den artikel du snakker om.

Som sagt... der skal være plads og læsestof til alle herinde.

Stopper nu :r



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 21:48:23
Svar/Indlæg:
2664/97
45# yes. Synes sku også det er for dårligt at folk ikke kan holde kæft hvis de synes noget er godt. Og jeg kan da godt se at kilroy måske har midstet lysten, og det der sku da forståligt.

Og i siger der ikke er artikler nok.. Tror i selv folk gider lave en artikkel efter de har set denne tråd.. Nej vel.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 21:52:15
Svar/Indlæg:
2353/24
god ide #44!, forstil jer et plexiglas kabinet, med en lille diode som lyser ned på en højglanspoleret HD, eller også en HD med en "børstet" overflade, hvori lyset spreder sig... det kunne være mega flot, hvis man er til den slags.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:09:51
Svar/Indlæg:
2664/97
49# nej du har jo hørt de andre, det er grimt og nQQb agtigt.. *husk nu det var ironi coctail :p ;) hehe*

Ja det kunne faktisk se meget nice ud. Eller hvis man havde plexi i toppen af kabinettet, også harddisken oven på PSu'en, også lidt lys. jaah det kunne faktisk være meget nice. tror jeg vil prøve med en af mine gamle harddiske, bare for at se hvad forskellen er på børstet, og de forskellige antal korn.



#51
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:23:41
Svar/Indlæg:
3640/1231
Er sikker på at korn 1200 og monster poleret vil være najs....

Total chrome look og så med en heftig diode på :e



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:31:25
Svar/Indlæg:
2664/97
51# tænkte mere på noget rigtig ridset, også lyset der bliver kastet ud i alle mulige vinkler. En masse dybe ridser, tror du ikk det kunne se godt ud. Hvis nu man havde en kraftig stålbørste elelr noget.. en slipemaskine med de der ståltråds ruller på, lige en hurtig tur med sådan en.. må prøve mig frem på nogle helt gamle diske.. hehe skal nok bli sjovt..



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:37:37
Svar/Indlæg:
1888/560
Selvfølgelig er det ikke en artikel med så meget kød på, men at bringe mod'et videre til folket er da alligevel fint nok. Normaltvis ville K1lroy måske lige have brugte tiden på at skrive en nyhed, men i stedet laver han selv moddet og bringer det som en artikel og så giver brugerne ham hug for det. Hvad er meningen i det? Mit gæt vil være at halvdelen af skribenterne (inklusive mig selv) sidder med diverse læsepensa til en satans masse klamme eksamener eller projekter på uni. Jeg ved i hvert fald, at jeg ikke har tid til specielt meget mod pt.

En anden ting, der kommer en artikel online som i ikke kan lide og straks kommer der kommentarer de rakker den ned, når vi ser en god artikel er det sq tit, at der ikke kommer en eneste kommentar (det gælder måske lidt mere for Hardware-Test), men det virker lidt dumt gør det ikke? Man kunne evt. komme med noget KONSTRUKTIV KRITIK i stedet.

Og så vil jeg forresten opfordre alle der sidder med et godt mod til en gæsteartikel eller sende idéerne til skribenter. Jeg smider sq et indlæg i crewforum om det ikke kunne være en god idé, at få lavet en side, hvor brugerne kan komme med idéer til mods, de gerne vil se udført.
Så kan I komme med de gode idéer, som VI ikke kan komme på. Sounds fair right? Ellers så er der sq noget galt :/



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2004 23:54:15
Svar/Indlæg:
14079/622
#0--> Mit indlæg var ikke ondt ment :r.. Det er godt at du gider tage dig tid til at skrive guiden - dem kan der aldrig blive for mange af :)

Guiden er godt skrevet, syntes bare den var lidt "irrelevant" :o undskylder kritikken fra min side :r



Hellslayer
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:06:29
Svar/Indlæg:
61/3
Det kan godt være at der har været lang tid med dårlige artikler her inde på oc.dk men jeg er nu glad nok for at der er folk der tager sig tid til at skive dem, gode eller ej.. Desuden skulle det jo gerne rettes op med det project med extrem oc som SuperflyDK og PolleDK åbenbart arbejder på (hvor der bare har at komme en artikkel med masser af billeder som vi kan sidde og savle over!!)
Det ville nok også ha en lidt bedere effekt på siden hvis der var folk som Tom Holck @ Tweak.dk herinde (eller bare med hans økonomi :e)..
Thats my thoughts on this case..

Hellslayer



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:08:24
Svar/Indlæg:
602/17
B@NG>> Jeg vil dig såmænd ikke noget yderligere, for jeg har fået min mening til kende, men mine opfordringer bliver afværget...

Steen Teglers (The Boss)>> Du skriver:

"Både du Superfly og Myth er blevet opfordret til at tage del i arbejdet på OC i samarbejde med STORM og redaktionen , men er der sket noget...?"

WHAT A BIG PILE OF BULLSHIT! Jeg bliver sgu' harm når jeg læser det du skriver, for du ved udemærket godt at du IKKE har vendt tilbage til mig, med henblik på det tilbud jeg gav jer!

For at i andre kan følge med, så skrev jeg en temmelig lang og udførlig mail til The Boss, hvor jeg tilbød min hjælp - det ville så ifølge Steen blive taget til efterretning på et redaktionsmøde, men jeg har INTET hørt fra dem siden.

På dette grundlag måtte jeg udlede, at i IKKE var interesseret i min hjælp, og at i allerede mente at i havde styr på tingene.

Hvis der er en mail der er gået tabt et sted, Steen, så synes jeg du skulle sende den til mig igen, for jeg har som sagt ikke hørt en disse fra jer siden du skrev at det ville blive taget op på et redaktionsmøde!



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:09:57
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg vil lige nævne at ovenstående er skrevet af SuperflyDK (ja, det er mig der sidder her). Jeg er ovre og få kaffe hos PolleDK ...


Det var vist en bommert - jeg er ik' ret flov nu...


** SUPERFLYDK DER SKRIVER FRA POLLEDK's AMD (ad) **



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:13:28
Svar/Indlæg:
602/17
By the way...

Jeg tager til Drupa (messe i Tyskland) her om en time, så jeg skriver ikke tilbage på noget somhelst før på søndag :)

** SUPERFLYDK DER IGEN SKRIVER FRA POLLEDK's COMPUTER **



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
13-05-2004 10:32:15
Svar/Indlæg:
4741/1690
Til Superfly :

"Både du Superfly og Myth er blevet opfordret til at tage del i arbejdet på OC i samarbejde med STORM og redaktionen , men er der sket noget...?"

Det har været oppe og vende med STORM og redaktionen, før redaktiomnsmødet og der er vel ikke noget til hindre for at du selv kontakter STORM og høre hvorlangt de er kommet ....

For kort tid siden tilbød jeg Myth at han igen kunne træde ind i vore rækker - men har ikke fået bekræftet om det var interessant.

The Boss



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:46:32
Svar/Indlæg:
1503/128
The Boss (ja nu skriver jeg fra min egen bruger igen)>>

Jeg har skubbet lidt indirekte til Storm et par gange, men har ikke fået noget svar på noget relevant.

Jeg synes for øvrigt lige du skulle tale med B@NG, for jeg tror dig og ham sidder med 2 forskellige meninger om sagen her - ihvertfald ifølge hvad jeg lige har hørt fra ham.

Til alle>>

Jeg gi'r op. Jeg holder mig udelukkende til forummet herinde, og vil ikke længere kritisere artikler, eller generelt give min mening om OC.dk's kurs til kende. Jeg vælger at bruge mine kræfter andetsteds, hvor idéer og hjælp forhåbentligt vil blive taget til efterretning :)



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 17:42:38
Svar/Indlæg:
1888/560
#61 har du nogensinde hørt om vindue i kabinettet?



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:01:32
Svar/Indlæg:
3162/78
hold da op... det tog sq lang tid og læse alt det de har diskuteret! men lad os nu lige se hva der sker når alle de frygtlige eksamener er ovre... (teknisk skole er dejlig :e )



#63
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 09:31:55
Svar/Indlæg:
417/68
Jeg kan ikke sige så meget andet en at jeg deler fluens holdning. Nu er det jo sådan at der er eksamener alle steder, også på tweak.dk osv. og jeg må desværre nok sige at vi halter gevaldigt efter de sider som jeg i tidernes morgen så som amatører med meget lidt guf i. Det har taget en drejning.!

Der bliver snakket om at forumet er overclocking.dk, det er muligt der er nogen der ser overclocking på den måde, men må jeg så ha lov til at sige, nyheder skaber debat, og jeg håber dæleme vi er i stand til at opretholde den uden overskrifter som "Vi er klar med en ATI Catalyst 4.5 vs. Catalyst 4.4 test" Tweakup.dk har for nyligt lavet en udmærket anmeldelse af Far Cry, ikke så meget hurlumhej bare en masse billeder, men dog en anmeldelse hvor der er noget at kigge på

Jeg mener hermed at der bliver gjort ALT for lidt for at skabe godt læsestof.

17 Test er det blevet til her på oc.dk i 2004

Jeg gider i tælle hvad det er blevet til på http://www.tweakup.dk/articleC... Men lad mig sige når vi når til væskekøling er det lavet flere, og det er en sidde jeg bestemt ikke håber jeg skal over på når jeg fremover skal ud og købe HD køling: http://www.tweakup.dk/article/... ?:(




#64
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 12:31:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
FLD > Agående kvalitet af siden vil jeg ikke komme nærmere ind på igen, men når det kommer til antallet af artikler er vores flaskehals hos skribentstaben.

Vi kan simpelthen ikke følge med til at teste.
Det er muligt at der ikke har været voldsomt mange artikler på OC i år, men du skal huske at der eksisterer ET stort crew hvor Hardware-TEST er en del af det.

På den side er der f.eks lagt 80 artikler online i år ;)
Det svarer til knap 20 artikler i måneden.
Så kommer OC's altså ved siden af.

Men vi søger flere skribenter da vi virkelig har meget at se til.
Jo flere skribenter jo flere artikler :D



#65
ZLoG
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 14:19:55
Svar/Indlæg:
28/2
Har nu læst den meget lange tråd igennem.. det jeg kan se og vil fortælle jeg som værende det mest negative ved alt det her, det er at folk som læser denne meget lange tråd måske bliver skræmt fra at lave nye alternative mods? Hvorfor skulle de bruge deres tid på at sidde og forsøge at komme med nye ideer hvis de bare ender med at sidde og få at vide hvor latterligt og ligegyldigt deres mod er. Tror ikke ligefrem det inspirerer evt. kommende skribenter til at komme igang.
Hvis folk synes det er et mod de ikke kan bruge til noget, så er der jo ingen der drejer armen om på dem for at gøre det. Jeg har set massere af mods med kulørtelamper og sære udskæringer de særeste steder som jeg aldrig i min vildeste fantasi kunne finde på at bruge nogen steder, men af den grund sidder jeg ikke og grisse dem til? Ser blot videre efter noget der måske vil fange min interesse?

Kan også være jeg er helt gal på den... synes bare artikler som denne måske er dem der er med at til stoppe evt. kommende skribenter, eller udvikling mod alternative/nye mods... That's all..

\\ZLoG



#66
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 14:41:47
Svar/Indlæg:
417/68
B@NG > Jeg ved godt Hardware-TEST.dk levere et god mængde test og god læsestof og jeg syntes på sin vis at de gør det godt, men så kan man så begynde og diskutere om der er eksistens grundlag for overclocking.dk i en side for sig selv eller om man burde slå dem sammen i en side.

Jeg har før i en tråd oprettet af mig, givet min mening til kende vedr. manglende nyheder og relevant læsestof omkring det siden hedder, overclocking.

Jeg skal ikke stå forrest når der skal deles ris ud, da jeg på ingen måde ville kunne finde tid til at deltage i test og i at opdrive nyheder... Men jeg vil nu tillade mig at sige, der mangle gejst som jeg ser det, og er det ikke tilfældet, jamen så må hardware-test.dk være priotere højere end oc.dk og dermed ville en sammenlægning være på sin plads.

BTW. Så har jeg intet at udsætte på dette mod, kan jeg ikke lide det, jamen så kigger jeg ganske enkelt den anden vej. For mig er alt velkommen så længe der er et par ting indimellem som også jeg kan læse. ;)



#67
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:31:09
Svar/Indlæg:
3640/1231
Nu opretter jeg altså en tråd "Ris/Ros OC"



#68
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:46:04
Svar/Indlæg:
675/55
#67 Enig! synes du har en god pointe der.

#66 og generelt

Det folk lidt glemmer er at det mod på MANGE diske er ensbetydende med DØD disk, da der er åndehuller og "huller" under labels osv på mange diske idag. Begynder man så på det nummer der, er disken død på stedet pga. støvet.

Derudover er det her jo altså ikke "Pædagogisk overclocking forum" alle har ret til deres mening og man har da ret til at kalde skidt for skift og kanel for kanel. Poster man en nyhed eller artikel bliver den diskuteret, ligesom en mening eller andet man giver til kende i forum gør og sådan skal det være.. det er faktisk meningen! og så må man lære at leve med at folk ikke er enige eller måske stiller andre krav end man selv gør.



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:52:09
Svar/Indlæg:
602/17
Det virker som om der er lidt for mange der tror at hele den her diskution drejer sig om dette mod alene.

Det er ikke tilfældet! Det er artiklerne generelt der efter min mening (og SuperflyDK's) mangler en del.

Som jeg skriver tidligere i denne tråd er idéerne der - men der bliver ikke gjort nok ved dem.

Hvis vi tager udgangspunkt i denne artikel kunne jeg godt tænke mig der var følgende extra med:

*Billeder af HDD'en i kabinettet før og efter moddet er blevet udført.

*Pros og cons ved modded.

*Er der nogle forudsætninger for at modded kan bruges til noget? (rude i siden).

*Moddet kunne være en del af et større mod der samler en del mindre mod som dette til et stort mod.

*Kunne dette mod have været udført på anden vis? (Større ridser, færre ridser, poleret etc etc.)

Havde disse ting været med havde det vist mig at den pågældende der havde udført modded havde tænkt en del mere over moddet.

For lige at gentage mig selv endnu engang skal jeg understrege at jeg synes ideen er god nok! Men jeg synes samtidigt også at der kunne være blevet gjort en del mere ud af det uden at det ville ha taget særligt meget ekstra tid.

Som jeg ser det skal man som skribent ikke tage disse ting der bliver sagt i denne tråd alt for personlige. Man skulle nærmere se dem som et fingerpeg om at man måske kunne gøre det lidt bedre uden det kræver det vilde.

Se det som gode råd til hvordan man kan forbedre sine egne artikler.

At gøre det ekstra som jeg nævner ovenfor gør jo ikke at det bliver sværer for en nybegynder at udfører moddet.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:09:31
Svar/Indlæg:
2664/97
jeg tror vi skal fortsætte diskutionen i denne tråd, og lige skrive nogle hurtige meninger i tråden også.
:)
http://www.overclocking.dk/for...



Chatlic
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2004 21:13:03
Svar/Indlæg:
91/16
Føj det er da ikke et mod, det da bare at pudse en harddisk

Ros til artiklen :)



Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
25-05-2006 17:23:30
Svar/Indlæg:
431/38
ikke dumt tænkt, skulle måske afprøves