Blæser virker ikke, Hjælp!!

Diverse d.  30. april. 2004, skrevet af (Mis)bruger
Vist: 188 gange.

(Mis)bruger
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2004 21:35:52
Svar/Indlæg:
57/9
Jeg har et BBA Radeon 9800 Pro, og har netop monteret VGA Silencer på. Jeg satte skidtet til computeren, og tændte det, billede kommer på skærmen og det hele virker som det skal, dog snurrer blæseren på VGA Silencer ikke rundt, og derfor gider jeg ikke at have computeren tændt med fare for at brænde kortet af. Jeg har tjekket, og blæserens stik sidder på kortet, og molex stikket sidder naturligvis også til.

Så hvad kan problemet være??


Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2004 22:23:48
Svar/Indlæg:
2353/24
prøv at sætte den gamle blæser/køler på igen, for at finde ud af om det er den nye blæser der er i stykker.



(Mis)bruger
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2004 23:16:01
Svar/Indlæg:
57/9
Den gamle, er jeg kommet til at ødelægge, altså ledningen på den er ødelagt, så jeg kan ikke rigtigt sætte den til...



Spook
 
Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 10:40:51
Svar/Indlæg:
21/3
Smid et multimeter til, og mål på udgangen på kortet... Hvis der kommer 12 som der skal, så er det blæseren der er kaput! Du kan jo evt. smide ledningen fra den gamle blæser i stikket, og så måle på den, frem for at skulle fedte med et multimeter på kortet mens det kører (kræver sikre hænder). Hvis ikke du har et multimeter, så snup en gammel blæser og lav noget klamp med at få den sat til blæserudtaget på kortet, så vil du kunne se om der kommer strøm eller ej.