DVI !

Diverse d.  01. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 292 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2004 06:29:47
Svar/Indlæg:
0/11005
Nogen der kan forklare mig hva DVI er ? og hva det gør godt for, om det giver en synlig forskel på tft skærme, altså fra en som ikke har DVI og så en som har, eller om i har set en artikel hvor man kan læse hva det betyder.

Det er fordi jeg skal ud og invistere i en fladskærm http://www.edbpriser.dk/Listpr... -- den her, men den har ik dvi. men så om man kan købe en converter, hvis det kan betale sig, og hvis det er muligt self, men self kun hvis det giver bedre billed kvalitet, eller om der er nogle fordele i det

Hilsen Drake
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2004 11:35:01
Svar/Indlæg:
10398/435
Short for Digital Visual Interface, a digital interface standard created by the Digital Display Working Group (DDWG) to convert analog signals into digital signals to accommodate both analog and digital monitors. Data is transmitted using the transition minimized differential signaling (TMDS) protocol, providing a digital signal from the PC's graphics subsystem to the display. The standard specifies a single plug and connector that encompass both the new digital and legacy VGA interfaces, as well as a digital-only plug connector. DVI handles bandwidths in excess of 160 MHz and thus supports UXGA and HDTV with a single set of links. Higher resolutions can be supported with a dual set of links.

mht billedkvaliteten så er det meget svært at se forskel... det er i hvert fald ikke lykkedes mig..

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2004 15:45:55
Svar/Indlæg:
3712/44
Afhængigt af din TFT skærms størrelse (og hermed mener jeg opløsning), kvaliteten af det analoge output på dit specifikke grafikkort, og kvaliteten af dit skærmkabel vil billedkvaliteten på din TFT skærm i varierende grad være dårligere på et VGA signal i forhold til DVI.

I nogle tilfælde kan man stort set ikke se forskel, med mindre man ser meget godt efter. Anskaffer man sig imidlertid en TFT skærm der kører i 1600x1200 vil man simpelthen ikke kunne undgå at se forskel. Ikke med mindre man i forvejen er halvblind....

I praksis vil VGA være fint til langt de fleste setup i 17-19" TFT skærm klassen (og dermed den skærm du vil anskaffe dig) på et rimeligt godt/nyt grafikkort (GF4/R8500 og nyere).