Overclocker
Tilføjet:
01-05-2004 13:22:07
Svar/Indlæg:
30/4
Hej OC'er
Er helt ny på OC og langt fra professionel når det drejer sig om PC hardware/software men jeg prøver! Har erhvervet NF7-S rev.2 samt ny Maxtor DiamondMax +9 80GB SATA 8 MB Cache. AMD Barton 2500+, 333 Mhz FSB. RAM er 2 stk PC3200 Corsair Value ram med påmonterede ramkølere. Jeg kan simpelt hen ikke få det op at køre. Tror jeg har været alle råd på OC/Eksperten/etc. igennem uden det hjælp.
Kan starte og gå i BIOS (SATA er enabled) og kan se HD i Raid config util menu. Kan også køre "low format" af disk. Når jeg køre MaxBlast kan jeg ligge drivere ind men når den skal til at partionere (tror jeg) så slukker PC. Droppede så MaxBlast og bootede fra CD hvor jeg prøvede at installere WinXP Pro. Trykker F6 for at ligge drivere ind og det kan jeg også (har prøvet både med maxtor driver og nf7-s (silicon) driver) og Win instal køre videre. Som jeg husker det ved min sidste WinXP install, kommer der sort skærm efter driverload også kommer Win og spørger om man vil partionere hd. Den sorte skærm kommer men så slukker PC igen. Altå det er som om at når jeg skal til at partioner så går den død. Har prøvet at sætte BIOS til "load fail-safe defaults" hvilket ikke gør en forskel. Har så reset BIOS men stadig med samme resultat. Så satte jeg en 20GB Samsung IDE HD i og prøvede så at installere winXP med nøjagtigt samme resultat. Jeg tror at - på trods af at jeg har reset - at det er BIOS der driller.
Jeg kan skægt nok ikke se Maxtor SATA i BIOS men når jeg montere alm. Samsung IDE kan bios godt se den. Når jeg så når der til hvor BIOS spørger om RAID utillity skal loades kan den sagtens se Maxtor? Mærkeligt synes jeg. Når jeg prøver at køre med IDE når den til samme sted i WinXP installation som med SATA men når så PC slukker kommer der alarm indtil jeg tager strømmen på afbryder. Har jeg aldrig oplevet før. Har nf7-s alarm indbygget eller er det min strømforsyning som har alarm for overload? Strømforsyningen trak før en PIII med køler, DVD/CD, CD/RW, HD, FD. Nu trækker den AMD Barton 2500, Silent Boost fra TT, DVD/CD, HD (enten maxtor eller samsung, FD. PSU er på 235W. Kan det være den der er mit problem da PC slukker nå WinXP install har loaded drivere og så prøver at starte HD (lige meget hvilken) og kopiere til drevet? Prøvede at tage sb tt køler af og starte men får så den fordømte alarm og slukkede igen.
I kan nok se jeg er nybegynder men hjælp mig - jeg er temmelig desperat!