Djake> Lige nu ligger mit 9800XT på 36°C (målt i Rivatuner) ved 500 Mhz (som er min 24/7 setting), og det er med voltmod, så coren ligger lige omkring 1.95V. Maskinen har kørt i adskillige timer og jeg har gamet/benchet en del hele eftermiddagen. Under load stiger temp ikke vildt meget, op til lige over 40°C.
Med 80w pelt lå idle på ca. 2-4°C mindre end nu, set i forhold til ambient. Men under load kom temps op omkring de 48-50°C når coren var presset max. igennem længere tid. Så pelt var kun egnet til benchmarks, hvor vandet var nedkølet i forvejen, og når man evt kører vand /pelt på sit egen psu, så man kan underkøle kortet inden man bencher. Desuden betød flow enormt meget for mit Swiftech kølehoved med pelt. Der var op til 10°C forskel på max temp alt efter om jeg brugte mange L-stykker eller ingen. Aner ikke om Maze 4 har det samme "problem".
Min erfaring har været at peltier nærmest er spild af strøm til 24/7 brug, og at der skal et monster pelt til for alvor at kunne bruges på et 9800XT over 500 Mhz.