Asus 9600XT - TV-in ?

Diverse d.  02. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 240 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2004 14:21:20
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej

Jeg har et asus 9600xt, men jeg ved ikke hvordan jeg får tv-in til at virke?
Hvordan optager jeg noget fra fjernsynet på computeren??

Hvordan skal det kobles sammen (kort og godt)

Jeg har et s-vhs (tror jeg nok) - det kabel med 4 pins og en stor "plastik-ting" i midten.
TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 15:17:03
Svar/Indlæg:
1996/65
Først og fremmest skal du have instaleret ViVO driverene til dit kort ... Såe hvis du ikke allerede har gjort det så gå ind på ... http://www.ati.com/support/dri... .... og hent den fulde driver pakke ... (den der fylder 27mb) ...

Når du så har instaleret den .... så skulle windows have indstaleret din TV-ingang ... og det skal siges at tv-indgangen nærmere skal betegnes som en video indgang ... da det det sådan set ikke har noget med en tv-tuner at gøre ... !

Så kan du bruge et af de mange videoredigerings programmer som findes på markedet ... til at capture den video som du sender ind via TV-in indgangen ...

Et godt eksempel på et program som kan capture video og som er gratis .. er VirtualDub ... som kan hentes her ..
http://www.virtualdub.org/down...

og så skal du bare forbinde dit fjernsyn/videomaskine/video kamera ... til TV-in ... og afspille ... så kan du optage det på computeren ... !

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:37:18
Svar/Indlæg:
1996/65
Når du har åbnet VirtualDUB ... så kig i File menuen ... der er der et punkt som hedder capture AVI ... hvis du trykker der ... så kommer du ind i capture delen af programmet ...

Derinde er der 3 menuer som er vigtige ... Audio (hvor man instiller lyd indstillingerne), video (hvor man vælger hvor videoen skal komme fra .. og hvordan den skal komprimeres og meget andet) ... og så er der capture menuen ... hvor man kan indstille hvormange FPS som videon skal captures med (PAL Video køre med 25 FPS)...og hvor video filen skal gemmes på computeren ...

Men prøv dig frem det er det eneste jeg kan sige ... !