Vandkøling til et VapoChill XE?! Trængt med p

Case-modding d.  02. maj. 2004, skrevet af AsPeCt
Vist: 346 gange.

AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:43:49
Svar/Indlæg:
162/12
Så.. Jeg får mig et VapoChill XE i løbet af ugen, jeg har i forvejen et vandkølings-sæt med følgende dele:

Pumpe: Eheim 1046
Radiator: EVO 240 2 x Pabst-blæsere monteret.
AquaComputer GFX hoved
Swiftech Chipset hoved
og et cpu hoved, men det er jo ligegyldigt da Vapo'en overtager.

Jeg har kigget på mange forums rund omkring om der var nogen, som havde puttet vandkøling i et sådan kabinet, og det så godt ud samtidigt. De fleste lignede lort, hvor radiatoren lå ved siden af og det hele var noget rod.

Er der nogen som har en ide til hvordan man får gennemført et sådan mod projekt?

Evt. Nogle billeder af jeres eget system, hvis i har noget lignende.
Jeg kan som nødløsning blive nødt til at skille mig af med EVO'en og købe mig en "lille" radiator.

Hvis radiatoren skal monteres oven på kabinettet, skal jeg nok købe mig en ny pumpe. Da denne kun pumper omkring 300 l/t. Og højde forskellen nok kommer pænt deropad.

Mvh.

AsPeCt

Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:53:00
Svar/Indlæg:
1015/85
De fleste, som har vandkøling i deres vapo´er har somregel Asetek waterchill, som er lavet til at passe med, vapo kabinettet.



OcBedstefar
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:57:12
Svar/Indlæg:
398/29
højdeforskellen er = 0... du hælder jo ikke vandet ud der oppe vel ?? ville lige have aflivet den skrøne.. men det er altså ikke nogen super pumpe, det har du da opfanget.. kan ikke se at det er et problem... man skal bare skære et hul sætte radiatoren på plads.. en pumpe koster jo ikke mere end 200-300 kr sååå...



Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 20:08:35
Svar/Indlæg:
194/16
Pumpen løfter ikke vandet, som #2 siger, og det er der mange der tror....

Kan der ikke sidde en lille radiator i toppen, i den "kasse" hvor vapo er i ?

Og så køle NB og GFX med vand ? eller er det også hensigten ?



AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 20:29:55
Svar/Indlæg:
162/12
Tak for svarene :)

Specielt ang. det med pumpen og højdeforskellen. Men jeg har dog tænkt på at skille mig af med pumpen. Det bliver det nok til, da jeg syntes 300l/t er noget tamt i forhold til visse andre, og har hørt at EVO's radiatorer har et noget dårligt flow. Jeg har desværre ikke nogen flow-målere så jeg kan se flowet i mit system.

Til #3:

Oppe i boksen, sidder der også en blæser til den printplade med Chillkontrollen, så hvis jeg smider en radiator derop, med medhørende blæser tror du så ikke at det forringer kølingen af Chillkontrollen væsentligt?




AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 20:31:32
Svar/Indlæg:
162/12
Hov.. lige et spørgsmål til :00
Nu ved jeg godt at dette ikke er kølings-sektionen, men spørger alligevel. Hvilken pumpe burde så være tilstrækkelig? Noget der ligner 600 l/t eller skal man helt op på 1200 l/t ?



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 21:33:15
Svar/Indlæg:
1419/29
tag hydro l20 den kan anbefales da den er lille og har en fantstisk ydelse og er meget lydløs.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 22:24:36
Svar/Indlæg:
6624/113
De 300l/t er MERE end rigeligt. Hvis du finder mig et par artikler skrevet af andre end dumme amerikanere som beviser at flow er MEGET vigtigt i et vandkølesystem, så sig til, men indtil da holder jeg på det modsatte. Specielt eftersom jeg selv har rodet en del med den teori og afprøvet den flere gange med positive resultater.

Du skal vel kun køle chipset og grafikkort, så en 120mm vandkøler er osse rigeligt. Jeg ville sætte den foran den blæser der sidder bagerst i toppen.

Hydor ville jeg holde mig fra, da den du har som sagt er rigeligt stor til det du skal bruge...