Teleselskabers intelligens overrasker selv mi

Hyggehjørnet d.  03. maj. 2004, skrevet af Sidewinda^
Vist: 972 gange.

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 21:32:45
Svar/Indlæg:
172/29
Dette er en kopi af din TELMORE SupportChat d. 03/05/2004 21:06

Der er desværre en kort ventetid.
Velkommen til TELMOREs SupportChat. Mit navn er Ea C.. Hvad kan jeg hjælpe dig med?
Du siger: Har lidt problemer med CSD data i mit MMS..
Ea C. siger: CSD?
Du siger: ja.. heheh... har aktiveret mit MMs med den pin osv.. men når jeg vil sende en MMS får jeg en fejl;
Du siger: "Mangl. indstillinger: CSD-data".. :s
Du siger: Hvis du har nogen ide om hvad jeg snakker om?
Du siger: og får ikke noget ud af den her side https://www.telmore.dk/personl... den siger intet om CSD
Ea C. siger: Har du gemt den konfigurations sms som der kom lige efter tilmeldingen?
Du siger: har ikke fået nogen. Den eneste besked jeg har modtaget fra jer er en med den pin jeg skulle bruge
Du siger: Har en Siemens M55 forresten
Ea C. siger: Hvor gammel er din mobil?
Du siger: Hmm... et halvt år tror jeg nok..
Du siger: ?
Ea C. siger: Så skulle mobilen gerne have opsætningerne fra start...!
Du siger: Hvilket den så ikke har..
Du siger: Er inde i CSD indstillinger og der er ingen felter udfyldt
Ea C. siger: Har du lavet en ny mms opsætning eller benytter du den du har i mobilen?
Du siger: TDC Mms
Du siger: og har dobbelt-tjekket alle indstillinger på den her: https://www.telmore.dk/personl...
Ea C. siger: Øjeblik... så tjekker jeg lige hvad vi har...
Du siger: iorden
Du siger: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz............
(ti minutters ventetid)
Du siger: ja, du giver dig bare god tid.... tilsyneladende....
Ea C. siger: Jeg kan ikke se i nogen af manualerne at der står noget om CSD...
Du siger: hmm
Du siger: underligt
Du siger: fuck det
Du siger: overlever uden
SupportChat afbrudt.
Farvel, og tak for at du har benyttet vores SupportChat. TELMORE ønsker dig en god dag.

Jeg var i den heldige situation at få en hjernedød kost i den anden ende... weee!? x(

Telmore U SUCK!

Greets Sidewinda

[Edit af Tomgun - det er stadigvæk ikke "god tone" med firmanavne i overskrifterne - i relation til individuelle negative oplevelser]

GMB+

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 21:40:41
Svar/Indlæg:
333/52
OK, det var da rimelig dårlig service.

Hvad er CSD egentlig?

Rune

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 21:44:38
Svar/Indlæg:
153/22
(ti minutters ventetid)
Du siger: ja, du giver dig bare god tid.... tilsyneladende....
LOL! :e Nice!.. well.. den slags sker :00 .. nej det er self. ikke noget man skal finde sig i. prøv at ringe igen en anden dag.. kan være du er mere heldig... giv dem en chance, ellers så skift ;) kan desvære heller ikke hjælpe dig.. Den bemærkning.. LOL!!!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 21:51:33
Svar/Indlæg:
6052/189
det samme gør min lillebrors telefon...

man skal ringe ind til tdc, for at få mms-indstillingerne...

vi modtog pin-koden som skulle tastes ind på tdc's hp, og så skulle vi få en sms med indstillingerne... som aldrig kom,...

ring ind til dem..

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 22:02:24
Svar/Indlæg:
172/29
#2.... begynde seriøst at overveje bare at gi hende et møgfald.. :e

CSD?! Aner det ikke! De burde DE vide?! ;)

Greets

Orca

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 23:52:32
Svar/Indlæg:
516/25
#5 -> Enig!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 01:22:48
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg synes du skal være rimelig glad for at der overhovedet er en service, godtnok fik du ikke så meget ud af den, men når man tænker på at personlig service ved et dansk teleselskab, svare til at man bliver inviteret til middag ved dronningen...

Ok det er self. ikke til megen hjælp, men når jeg har skulle opsætte mine telefoner til GPRS/MMS osv. så har jeg bare gået ind på TDC's* hjemmeside og bestilt en opsætnings fil til min telefon model, som efter kort tid kommer via sms...

(* mon ikke Telmore har noget lign.)

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 06:26:02
Svar/Indlæg:
1881/217

Synes altså også at du er ubehøvlet over for den supporter - der gerne ville hjælpe dig.

Men du kan prøve at gå ind på den her side som er hostet af TDC, så kan du selv prøve at sætte din telefon op.

http://193.88.185.116/2f45x23k...

Det har Telmore også ( det med at downloade en opsætning til sin telefon )
Telmore køre på TDC´s net, så man får tilsendt opsætningen fra TDC.

Synd at Telmore er ejet af TDC nu :(

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 06:45:05
Svar/Indlæg:
366/304
Godt det ikke er mig der er supporter, de har næsten et værre job end kassedamerne. Det er jo ikke deres skyld at selskabet ikke har skrevet noget om CSD. Men ok et eller andet sted skal man åbenbart skælde ud og det skal så gå ud over Ea... Desværre.

Husk man kommer længst med venlighed, du skal da bare være glad for at hun i det hele taget gad bruge 10 minutter på det, hun kunne lige så godt have sagt nej det ved jeg ikke noget om og så have smidt dig af supportchatten.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 06:58:52
Svar/Indlæg:
1881/217

Right on!

Har selv en kæreste der er Kassedame, og hold da helt kaje, nogle historier hun kommer og fortæller nogle gange.
For ikke at sige, at hun flere gang er kommet hjem og har rå grædet sig selv i søvne, fordi at der har været kunder som bare har svinet hende total meget til. Så som at sige, at der er en grund til, at hun ikke har kunne finde et andet arbejde end at sidde bag en kasse pga. dumhed.
Nu ser jeg mig selv som en rolig fyr på trods af at jeg bænker tæt på 100 Kg. men havde jeg været der nogle af de gange hvor der havde været en kunde der har svinet hende til, tror jeg at havde krøllet kunden sammen og kørt personen over med en indkøbsvogn et pr. gange.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 07:02:22
Svar/Indlæg:
1881/217
BTW: Lidt off-topic.

Har i fået opdateret koderne lidt? - synes det er noget tid siden, at oc.dk har været langsom? :)

K2K

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 08:10:00
Svar/Indlæg:
76/1
Det må næsten være en dum kost, du lige fik fat i det.. hun burde nok at sagt at hun ville finde en der viste noget om det, hvis hun ikke selv fatter det.. :l

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 08:47:19
Svar/Indlæg:
482/6
Jeg er selv "kassedame" og jeg synes for det første ikke at den tone som #0 bruger er særligt god. Den er meget nedladende og ikke særligt pæn.

For det andet kan du ikke forlange at den supporter ved alle de intime detaljer om din Siemens M55, specielt ikke når du først på et så sent tidspunkt oplyser hende om at det netop er denne telefon der er tale om! DU har valgt telmore, som er et af de billige teleselskaber, hvor du bl.a. IKKE betaler noget abonnement, dette undskylder ikke teleselskaberne, men du kan ikke forvente den samme kundeservice som hos de selskaber hvor du SKAL betale abonnement...!

Hvis du vil vide præcist hvad CSD indebærer så må du snakke med en af dem der producerede telefonen... har du eventuelt tjekket din manual?! ?:(

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 08:59:29
Svar/Indlæg:
482/6
#4: Du skal OVERHOVEDET ikke overveje at give HENDE et møgfald... Det ville jo svare til at du gik hen til din nærmeste kassedame og gav ham/hende et møgfald fordi de ikke ved hvilken højde vil være optimal at hænge en gynge i, eller noget i den stil (F.EKS.! :D) Jeg måtte lige protestere her, da jeg som "kassedame" er rimeligt irriteret over kunder der giver mig møgfald for noget jeg intet har med at gøre!

Det kunne jo godt være at hende supporteren har fået meget ufuldstændige oplysninger fra Telmore, på dette punkt, og så er det sq lidt unfair at give Ea skideballen...

Det være sagt så kan man også diskutere præcist HVAD Telmores kundeservice er beregnet til hvis ikke det er at hjælpe dig med f.eks. denne type problemer...

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 09:16:48
Svar/Indlæg:
1881/217
Kan virkelig kun tilslutte mig det #14 siger!
Og ville fantisk mene at en undskyldning til stakkels Ea er på sin rette plads.

Det kan da ikke passe at du skal skal give hende et møgfald pga. at hun ikke lige er et leksikon der ved alt om alle telefoner.

Det vil svare til, at "kassedamen Infinity" skulle vide alt om alle varene ned i Radio/TV afdelingen ( Hvis der er sådan en, der hvor Infinity arbejder )
Eller jeg selv, skulle vide alt om alle de vira der findes bare fordi at jeg er System Adminstrator.

Det er jo total absurt!

Kan f***** godt forstå folk bliver ødelagt mentalt når der kommer sådan nogle sure opstød fra folk man vil hjælpe.

K2K

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 09:34:09
Svar/Indlæg:
76/1
13# 14# 15#:

Derfor bør hun så nok finde en, som kunne hjælpe med netop det.
Det er da alm. god kunde service, istedet for at sige at hun ikke aner noget om det. Eller er det mig der tager helt fejl her, hva angår kunde service. For det kan man da ikke sige han har fået her.

Silent

Skribent
Tilføjet:
04-05-2004 09:49:17
Svar/Indlæg:
3223/205
Har i slet ikke kigget på www.mobildebat.dk der står de fleste mms og andre opsætninger til næsten alle mobilselskaber, bare lige til info!

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 09:49:29
Svar/Indlæg:
153/7
vis du vil have god hjælp, er det en god ide at snakke pænt. det hjælper ikke at råbe svine folk til. og hvad tror du måske hun brugte 10minuter på, måske at finde en som kunne hjælpe? men når der ikke var noget så prøver hun slev. også når hun så tog telefon`en igen fyre han sådan noget lort ud. vis det var mig efter den måde han opføre sig på, gad jeg personlig ikke hjælpe ham selv om jeg viste hvad det var.

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 10:50:26
Svar/Indlæg:
172/29
Okay måske var jeg en smule nedlandende, men var ikke ligefrem meningen at det skulle være så vildt. Syns ærligt bare at det er for ærgeligt at når de opretter en "live-support" som denne, at de ikke kan hjælpe. :/

Undskylder mange gange, også overfor ea. :r

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 10:52:07
Svar/Indlæg:
172/29
#7, jeg har en Siemens M55, og den kan ikke modtage de indstillings-sms'er :/

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 11:04:58
Svar/Indlæg:
482/6
#16: Hun har jo (højst sandsynligt) forsøgt at finde én der ved noget mere eller bare generelt mere info i de 10 minutter hun er væk...

Som jeg sagde så SKAL man mere rette kritikken mod Telmore og ikke "target" stakkels Ea her...

Omendt kan man sige at man skal nok overveje skiftet til et lavpris selvskab som Telmore eller CBB da deres Support nok på forhånd er dømt til at være knap så god, som ved de teleselskaber hvor du netop betaler abonnement...! Det er vel netop noget af det man betaler for i abonnementet...

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 18:23:10
Svar/Indlæg:
2353/24
smil til verden og den tifold smiler igen :)

pointe: snak pænt til hinanden (incl. supportpersonale), og de snakker pænt til dig = alle får en god dag, og sansynligheden for at blive hjulpet er mange gange størrer :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2004 18:42:10
Svar/Indlæg:
14079/622
Tjaaa.. JEG har også været inde på supporten, sjovt nok også angående mms til en siemens :e.
Det var fordi jeg havde købt noget ringetoner, som jeg så ikke havde modtaget... Så fik jeg hjælp af en som sagde at han ikke kunne give mig pengene tilbage, men han ville gerne hjælpe mig med at sende nogle nye...
Først skulle jeg imidlertid have overbevist ham om, at der FANDTES toner til den telefon(måtte sende et Screenshot :00)..

Efter lidt snak frem og tilbage om opsætningen, aftalte vi at jeg kunne vende tilbage når jeg kunne "vappe".

Det fik jeg så til at virke, men fik så fat på en anden supporter...
Han sendte mig tonerne og det gik godt.. men der var én der ikke virkede :P.. og efter utallige forsøg mærkede jeg at han var ved at blive irriteret på mig(der VILLE have den tone ;))...

"Hej Emil,
Den er sendt igen og det er sidste gang."

Den virkede så ikke, så jeg "tiggede" :) om at få en ny igenigenigenigen(igen)

"Hej Emil,
Det var sidste gang" (hehe fik ham til det)

så fik jeg mine toner..
Så jeg synes det var meget god service ;)

#0--> har du checket www.haderkunder.dk (godt at du HAR anerkendt at du var lidt "bitchet" (du ka ta det ;))

Kejserkamla

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 19:52:49
Svar/Indlæg:
240/19
problemet med mange af dem der sidder i support er at de ikke har noget at gøre der længre er den ikke.

forresten TDC stinker max.

Kejserkamla

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 20:12:31
Svar/Indlæg:
240/19
og jan du skulle vel ikke arbejde hos telmore hva....

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 20:14:37
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er muligt at #0 går lidt over stregen med sine afsuttende kommentarer, men jeg synes altså det er p*sse irriterende at folk ikke bare med det sammen mælder ud at de ikke har forstand på det og så finder en der har, i stedet for at man skal side og blive fyldt med tom snak.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 21:34:59
Svar/Indlæg:
4338/142
Bare køb SonyEricsson, så er der aldrig problemer med opsætning af noget mere ;)

MVH Den stolte ejer af: GA 628, T10, T39, T68, T610 <-- som forøvrigt alle stadig virker ;)

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 21:57:46
Svar/Indlæg:
172/29
Har kigget lidt på en SonyErricson Z200... Den er lææææækker ;)

Og endnu en gang: SRY FOR BITCHING!

:r

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 22:05:43
Svar/Indlæg:
4338/142

Deres "3" telefon Z1010 kommer om 2 uger, den siger farvel og tak til alt andet, især størrelsen taget i betraktning:

http://www.esato.com/phones/ph...

Fylder det samme som Fokia 3310, men har indbygget; bluetooth, IR, 2 kameraer, mp3, mpeg, bredbånd, gprs, wap osv. osv.

Ved godt at jeg lyder som en ansat, men den er kraftstejlema lækker
:p

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 22:31:50
Svar/Indlæg:
1328/55
#31 Det var dog noget af det klammeste!

.. Eller er det bare mig der ikke har penge til den :l :00 :p :e

Diller

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 23:58:31
Svar/Indlæg:
76/1
Jeg er faktisk helt med på at det er ret frustrerende at sidde med en person i den anden ende som man slet ikke føler er kvalificeret til at løse problemet.
Omvendt er det lidt for nemt for en supporter at smide folk videre til en anden mere erfaren supporter hver gang de ikke lige kan løse det med det samme(tro ikke at de ikke gerne vil) og det er ikke lige det der skaber god stemning på kontoret at man konstant er med til at belaste de andre yderligere!
Man kunne også argumentere for at supporterne aldrig bliver bedre hvis de ikke får mulighed for at prøve...

Og igen andre gange er det bare helt håbløst....hehe ja det er ikke nemt :)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 00:51:17
Svar/Indlæg:
4338/142

LOL :e

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 18:55:24
Svar/Indlæg:
172/29

SAVLESAVLE! :e

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 21:40:44
Svar/Indlæg:
564/59
CSD = Circuit Switched Data
Læs mere på: http://www.umc.ua/what_is_csd....

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 22:34:14
Svar/Indlæg:
243/10
Hmmm! Har lige laeste jeres indlaeg igennem..

Og ville lige komme med lidt meningsbla bla :D

#0 Jeg maa indroemme at du skulle have ventet og set om ikke hun tilboed at ringe dig op naar de havde fundet en loesning.. Men udover det syntes jeg ikke rigtig at du var ubehoevlet, rude, etc.. (Kan selvfoelgelig vaere paagrund af edit) ;)

#Alle..

Tag jeg lige sammen.. Hvem her har ikke siddet i support vente crap ting i 30 mins fordi den du fik fat i egentlig ikke vidste hvad for et produkt firmaet solgte/lavede???

For at supportere forventer jeg satme at man ved noget om det.. Og hvis man ikke lige kan fixe det inden for 5-10 mins skal man meddele dette og sende det videre.. De er der for at hjaelpe os, hvis de ikke kan det saa skulle de maaske enten fixe noget kursus eller evt et andet job..

Og til folk som nok snart whiner over mit indlaeg saa: JA jeg kender godt folk der sidder i support shit. QUOTE!: "Hvis jeg ikke kan finde ud af shittet, sender jeg problemet videre med det samme...!" Han arbejder for TDC support btw.. Kender en fra Cybercity support ting ogsaa.. OG en fra Sony et eller andet weird..

Men nok om det.. Selvfoelgelig skal man ikke vaere ubehoevlet for det kan da ske at folk har haft en lang dag/ daarlig dag/ daarlig mave/ etc.. Men syntes aerlig talt at folk i det her forum har det med at whine ekstremt overfor selv konstruktiv kritik.. (No offence)

Hmm.. Langt indlaeg.. Men kort og godt: "Be nice, be friendly, men alt med maade... And stop biatching ;)"

-FiDo-

P.S Kom saa med det! :i

K2K

Superbruger
Tilføjet:
08-05-2004 19:58:06
Svar/Indlæg:
76/1
23# Ved skam godt hvordan et er med telefon support.
Har eget firma, og yder selv telefon support.

Jeg ville ALDRIG sige til en kunde, at jeg ikke hviste hva det var kunden snakkede om, ikke uden at fortælle jeg nok skulle finde en som kunne finde du af det..
Fra samtalen starter, hvor hun siger hun ikke ved hva det er, og til den slutter der der gået over 10min, måske 15min endda.
Så skulle hun ha sagt med det samme, noget i stil med dette:
"Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det, men hvis du kan vente lidt, skal jeg finde en som kan hjælpe dig."

Så du skal ikke komme og sige, at jeg ikke ved noget god kundeservice.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2004 20:10:58
Svar/Indlæg:
4263/107
#38 Lige mine ord ! :00

Det er også det jeg forbinder med GOD kundeservice, og gør at jeg vil handle der igen ! :p

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
09-05-2004 19:16:16
Svar/Indlæg:
172/29
#40 - Er ikke lige tændt på at bruge 150 dkk bare for oprettelse?!