Hyletone på 19' ' TVM TCO7S monito

Diverse d.  04. maj. 2004, skrevet af slettes
Vist: 271 gange.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 13:07:43
Svar/Indlæg:
69/23
Så er jeg her igen med endnu et spørgsmål. Jeg er den lykkelige ejer af en 19'' TVM TCO7S monitor og den har jeg været glad for indtil nu. Den er begyndt at komme med en meget høj hyletone eller hvinen under visse omstændigheder.

Det er gerne når der er meget hvidt/lyst på skærmen, og det ændrer da også lidt på hyletonen at justere på hhv. brightness og contrast, men det underlige er at ikke alle hvide/lyse billeder får skærmen til at hyle. Som standard kører jeg 1152x864 i windows. Og det er kun i windows jeg oplever problemet.

Er jeg nødt til at kigge efter en ny skærm, eller er der en anden løsning på problemet?

M.v.h.

Martin

slettes

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 13:09:09
Svar/Indlæg:
69/23
Rettelse til overskriften :)

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 13:24:31
Svar/Indlæg:
2694/107
Ret mig hvis jeg tager fejl. men jeg har hørt flere steder at hvis du kan lokalisere Lyden, så er den en kondensator der svinger (åbentbart :D) og den skal have et lag lak så den stopper med det... jeg er sq ikek så god til at forklare det men håber du forstår hvad jeg mener

/Ash

ZillioN

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 13:45:06
Svar/Indlæg:
143/9
Ellers skal spolerne lige have en gang lak... Det er let ordnet...

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 13:55:11
Svar/Indlæg:
2502/221
4# ja eller 1280x1024, og hvad sku der være galt med 1152x864??

er der ikke garanti på skærmen?

Har samme problem med skærmen til min pc nr. 3, (gammel IBM 15") den giver lækkert billede osv. men når den stå på visse måder (fysisk) så hyler den med den mest syge høj frekvente lyd, så skal den bare have en gang tæsk, elelr flyttes i en anden position.

messiah

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 14:03:55
Svar/Indlæg:
235/53
Prøv at øge opdateringsfrekvensen... jeg ved godt det ikke giver meget mening, men jeg taler af erfaring.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 16:52:23
Svar/Indlæg:
592/17
Det der hyler er ikke en kondensator.. Det er nok mer linje trafoen!
Man kan evt tage bagbeklædningen af og prøve at lytte sig frem. Du kan intet gøre. Jo.. Du kan jo selvfølgelig prøve at banke på trafoen med skaftet af en skrue trækker. Forsigtigt.. Ikke med vold. Nogle gange holder de op. Men det er fordi at at trafoen ikke har fået ordenlig lak. Derfor synger den.
Billige komponenter.. Også selvom det har været en dyr skærm.
Syntes generalt det er ved at være et problem nu. Fordi det skal laves så hurtigt & billigt som muligt!
Og det gælder bare ikke skærme. Også motherboards. Magen til sjusk og dårlige komponenter har vi ikke set før nu!
Jeg måtte udskifte en hel stribe kondensatore på mit. Lodde alle mos-fets efter da de var ved at falde ud af printet. Og det betalte jeg 1200 kr for. Netop der føler man sig snydt! Eller kneppet!!! :e
Men så er det jo godt at jeg har fået min uddannelse.
Okay.. Nu skal jeg nok lukke arret!! Det er jo godt vejr. Gider da ikke sidde herinde og lumre den!!

Ebzen

slettes

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2004 17:00:33
Svar/Indlæg:
69/23
Tak for alle jeres svar. Nu har jeg da en ide om hvad der er galt. Desværre har jeg også en ide om at det ikke er noget jeg kan ordne selv, så jeg må nok bare leve med problemet indtil jeg får råd til en ny skærm.

M.v.h.

Martin