TV-Out = sort/hvid...:(

Diverse d.  04. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 180 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2004 13:59:36
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej igen..
Jeg har for nylig købt mig et TV-out kabel og sat det til og det virkede fint til det pludselig blev sort-hvid på skærmen... jeg prøvede og se om det var GFX'et men kunne ikke finde nogen årsag...
Jeg har prøvet at installere nye drivers og det virkede ikke...

TV-outet er købt i Harald Nyborg...
Jeg har et G-Force 4 mmx 440, agp 8x... nogen der kender problemet`?? Hjælp plzz:D

L_J

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2004 14:07:38
Svar/Indlæg:
51/7
Hej

Det kan være fordi Grafikkort laver et output i NTSC (tror jeg det hedder) eller i PAL-60. Det vil give s/h på nogle TV.

Prøv at se om du kan ændre output på grafikkortet til PAL (og gerne med 50 Hz opdatering)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 14:25:41
Svar/Indlæg:
10398/435
s/h har ikke noget med PAL el NTSC at gøre. det er om outputtet er Composite eller ej. rod lidt rundt i driveren og prøv at finde det. så vidt jeg husker er det ikke lige til at finde men det er der et eller andet sted.

Kojak

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2004 14:38:49
Svar/Indlæg:
70/38
Det er svært at råde om, da det kan skyldes flere forskellige ting, men hvis det tidligere har virket med det kabel på det grafikkort, skal du som #3 siger rodde lidt rundt med driveren. Brug samme driverversion som da det virkede, så ved du ihvertfald at det ikke er der problemet er.

L_J

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2004 14:40:42
Svar/Indlæg:
51/7
Lad os nu se hvad han finder ud af, men i flg. hans fejlbeskrivelse kan det i allerhøjeste grad skyldtes NTSC/PAL problemer.

NTSC er et 60 Hz signal, hvor farvene er moduleret anderledes og på en anden bærebølge end i et PAL 50 Hz signal.

De fleste nyere fjernsyn kan tage på NTSC og PAL uden problemer.

Men det er et kendt problem med lidt ældre fjernsyn. Jeg har selv et Phillips fra midt 90'er, med samme problem.

Derfor har jeg rodet en del med problemet med s/h output fra grafikkort. (også med et G4 MX440 se kort)