DYO eller samlet sæt ? (vandkøling)

Vandkøling d.  05. maj. 2004, skrevet af Stamps
Vist: 499 gange.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 14:14:16
Svar/Indlæg:
4263/107
Yep,

Netop hjemvendt fra de skrækkelige skriftlige prøver, kaster jeg mig ud i det.

Jeg fatter kun lidt af det vandsjov, og ville egentlig foretrække at købe det hele samlet, så jeg ikke behøver at bekymre mig om der er brugsanvisninger og alt det der med, men så er der jo det lille problem at jeg er jyde til fingerspidserne og helst ser mine penge stå og visselulle nede i baneken end at bruge dem.

Derfor tilspørger jeg jer (ej det gas :p), om der er en potientel chance for at jeg kan samle sådan en system hvis jeg vælger delene efter DYO-princippet, uden at jeg skal ha' en eller anden geek i nærheden til at komme og gi' mit system hjertemassage for at det vil virke ?

For ved bare en hurtig overslagsregning, er det meget billigere ved DYO.

Takker for hjælpen/svarene på forhånd :e

P.s. Det er Asetek Antarctica jeg køber, lad vær med at foreslå andet ! :00

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 22:30:10
Svar/Indlæg:
240/44
Jamen har de fleste jyder ikke en smule fingersnilde? ;)

Der er self. nogen ting du skal tage højde for når du samler det - som f.eks. at hoveder har kontakt med emnet det skal køle (HUSK kølepasta), at slanger er monteret forsvarligt osv. osv. for ikke at glemme at teste om der er lækage... tror mig, det er ikke fedt at opdage, at gulvtæppet omkring compen har samme farve som din væske, når man suser forbi med støvsugeren.. :x

Det er ikke så svært som det lyder til - husk, at halvdelen af sådan et projekt er god planlægning ;)

held og lykke herfra ihvertfald - det er en FED fornemmelse, at når systemet bare snurrer og ikke mindst at vide at det er selvgjort :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 22:48:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Antarctica er da MAX dyrt i forhold til hvad man får....

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:12:12
Svar/Indlæg:
4263/107
#2 Ja, det koster en hel del knaster, men de par test's jeg har set af det, ligger det et betydeligt antal grader under alle konkurrenter ved load, selv rev. 2.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:17:48
Svar/Indlæg:
6624/113
Så link lige til det sted i de tests hvor de sammenligner temps med antallet af vundne mhz. Med andre ord vil jeg gerne se hvor 1-2 grader lavere end konkurrenterne giver noget henne - andet end et større hul i pungen....

Det skal ikke tage mig lang tid og mere end 1000 kroner at bygge noget mindst lige så godt som Antarctica - som larmer mindre og med en mindre pumpe. Og hvor du kan overclocke mindst lige så meget.

Mit eget sæt er et udemærket eksempel på det - det står mig kun i knap 1100 kroner. :D

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:37:03
Svar/Indlæg:
4263/107
#4 Hmmm... Haaaa.... Hooo.... Nåååååååååh ja! du bygger det jo også selv ! ;)

Så det er nok den grunlæggende milepæl bag at det er så billigt for sig ikke ?:( :00

Mht. de tests, så søgte jeg bare på google og mindsandten om der ikke poppede en masse sider op, som til sidst kunne konkludere at der var en temperaturforskæl på et par grader i forhold til tilsvarende systemer.

Men det må være nok OT for i dag, for det var jo ikke engang det jeg spurgte om vel ;)

Btw, P.s. Det er Asetek Antarctica jeg køber, lad vær med at foreslå andet ! :00 :i ;) 8) :f :e

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 00:45:03
Svar/Indlæg:
3346/81
# 5 - med udgangspunkt i at du vil have Antartica har jeg følgende kommentarer:

Køb en Hydor L30 pumpe

Hvor meget vil du køle? Mere end CPU'en - så skal du have en større køler end f.eks Asetek tilbyder.

Vælg en EVO240 eller 360 (Studiedata) - eller en tilsvarende fra VCore eller Coolerkit. - De fleste kølere kan nemt forsynes med push-fittings fra et tryklyft-system.

Prøv at få systemet til at hænge sammen med 1/2" ellers er 10 mm OK - det har i hvertfald givet mig OK temps - som Sajmon nævner så flytter 1 eller 2 grader ikke OC potentialet en dyt!

Et reservoir gør livet som H2O OC'er meget nemmere.

Du kan jo se hvilke temps/grej jeg har kastet sammen i min kasse i min profil.

Tomgun

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2004 00:56:12
Svar/Indlæg:
1016/19
Angående det du sagde...

"...helst ser mine penge stå og visselulle nede i baneken end at bruge dem..."

Så skal du vist finde dig en anden hobby. En OC'ers penge står ikke i banken. De står sq inde under skrivebordet..... :e

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 01:38:29
Svar/Indlæg:
3346/81
#7 - det kan jeg jo kun være enig i! Blæse og have mel i munden er fortsat en umulig disciplin.

Tomgun

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 10:16:02
Svar/Indlæg:
3162/78
#7 og #8 :e

Jeg har faktisk selv bestilt Antartica dog kun hovedet! 320kr er da ik vildt!? og hva skulle jeg ellers vælge til pengende ?:(

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 19:05:20
Svar/Indlæg:
3346/81
#9 - og så følger der en Y pushfitting med, samt rundt en halv meter slange plus selvfølgelig den obligatoriske siliconebaserede køle-pasta.

Det eneste der mangler er faktisk en Unbraco nøgle.

Min er nemlig lige kommet ind af døren - hvilken effekt det har - well - jeg ved god at jeg ikke kommer til køre 1MHz hurtigere af den grund, men den er så sej at se på - he he

Tomgun

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 19:48:14
Svar/Indlæg:
4263/107
#9 & #10 Hvor har i købt det henne ?

Jeg ville blive meget glad hvis vi kunne vende tilbage til mit spørgsmål, om hvorvidt i mener at det er muligt for en der aldrig har prøvet sådan noget før, at samle det selv i små dele ?:(

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 20:11:09
Svar/Indlæg:
3346/81
# 11 via SHG.

Jeg skal nok tage mig sammen og vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål - og prøve at give dig et seriøst svar.

Nougat jeg lige høre "Hit med Amar'stangen" først.

Tomgun

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 22:19:06
Svar/Indlæg:
4263/107
#13 Jeg har ingen problemer med Ikea møbler, så det lyder som om at jeg "bare skal se at komme i gang" :e

De sidste 4 linier skal jeg så lade være usagt, da jeg ikke aner en dej omkring det ! 8)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 22:51:06
Svar/Indlæg:
3346/81
#13 - Benny hallo - let lige på hatten, så varmen kommer ud, og vask de gule sokker - vi er altid så glade for kompetente individer, der skilter med deres omsig-gribende viden der rækker langt - så langt - at de også mener at de kan stå oven på andre - for at blive set - f.eks. ved at have en profil, med en e-mail adresse - og lad mig sparke dig i Kong Arthur....... 🙂 eller noget.

Er der nogen der har insinueret at vandkøling skulle være kompliceret? I don't think so.......

Tomgun

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 23:24:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Bygget det selv?

Det eneste jeg bygger selv er kølehoveder - og dem må du sq gerne købe af mig. :D

CPU Kølehoved udsalgspris : 250,-
Vandkøleren er fra varmeapparatet i en bil. Pris : 150,-
Pumpen er 5 år gammel og kostede dengang 319,-
Mit Grafikkort hoved er købt brugt for 150,-
Blæserne er fra gamle PC´ers strømforsyninger Pris : 0,-
Slangerne koster 6 kroner meteren i Bauhaus. Ialt : 18,-

Så fortæl mig at DU ikke har muligheden for det samme?

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 23:43:53
Svar/Indlæg:
3346/81
Benny B - hallo?